Είναι τόσες οι φορές που μετά τη δουλειά ή σε κάποιο διάλειμμα που κάνεις σκέφτεσαι πόσο θα σου χρειαζόταν τώρα ένας απογευματινός ύπνος. Όμως, τις περισσότερες φορές σκέφτεσαι ότι μετά δεν θα μπορείς να σηκωθείς και θα χάσεις όλη τη μέρα, με αποτέλεσμα σχεδόν ποτέ να μην το κάνεις. Κάνεις καλά; Μάλλον όχι σύμφωνα με την επιστήμη.

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο General Psychiatry, συμπέρανε ότι ένας απογευματινός ύπνος μπορεί να συνδέεται με καλύτερη ψυχική ευκινησία.

Για τις ανάγκες της έρευνας εξετάστηκε ο τρόπος ύπνου 2.214 υγιών ατόμων ηλικίας 60 ετών και άνω σε πολλές μεγάλες πόλεις της Κίνας, όπως το Πεκίνο και η Σαγκάη. Από εκείνους που συμμετείχαν στη μελέτη, οι 1.534 πήραν έναν κανονικό απογευματινό ύπνο μεταξύ πέντε λεπτών και δύο ωρών, ενώ οι 680 όχι.

Όλοι οι συμμετέχοντες συμμετείχαν σε ένα τεστ ανίχνευσης άνοιας, το οποίο διαπίστωσε «σημαντικές» διαφορές στο κομμάτι της επίγνωσης, τη λεκτική ευχέρεια και τη μνήμη.

απογευματινός ύπνος
Pexels

Ο απογευματινός ύπνος σε ωφελεί με πολλούς τρόπους

Εκτός από τη μείωση της υπνηλίας, οι μεσημεριανοί- απογευματινοί ύπνοι προσφέρουν μια ποικιλία πλεονεκτημάτων, όπως η βελτίωση της μνήμης, η προετοιμασία του εγκεφάλου για επακόλουθη μάθηση και η ενίσχυση της συναισθηματικής σταθερότητας. Σημειώνεται ότι αυτά τα αποτελέσματα παρατηρήθηκαν σε πολλοε συμμετέχοντες, αλλά όχι σε όλες τις περιπτώσεις.

Βέβαια, οι επιστήμονες προειδοποίησαν ότι δεν μπόρεσαν να είναι σίγουροι για το εάν ο ύπνος μπορεί να αποτρέψει στην πραγματικότητα την άνοια, καθώς συχνά ο περισσότερος ύπνος είναι και σύμπτωμα της άνοιας.

Για να μπορέσει, λοιπόν, να διαπιστωθεί εάν ο απογευματινός ύπνος θα μπορούσε να μειώσει τις πιθανότητες εμφάνισης άνοιας χρειάζεται μακρόχρονη έρευνα, αλλά το σίγουρο είναι ότι ένας καλός -ακόμα και σύντομος- ύπνος κάνει ένα reset στον εγκέφαλο και βοηθά στην καλύτερη λειτουγία του.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News