Ο ύπνος θα έπρεπε να μας ξεκουράζει και όχι να μας προκαλεί επιπλέον προβλήματα. Οι αρκετές ώρες ύπνου δεν είναι το μόνο πράγμα που πρέπει να μας νοιάζει όταν πέφτουμε στο κρεβάτι αλλά και η στάση μας. Εάν ξυπνάς συχνά με πόνους στον αυχένα ή εάν υποφέρεις από χρόνιους πόνους στην μέση τότε σίγουρα κάτι κάνεις λάθος στον ύπνο σου. Αυτές είναι οι καλύτερες στάσεις ύπνου για να απολαμβάνεις την βραδινή σου ξεκούραση αλλά και αυτές που πρέπει πάση θυσία να αποφύγεις.

Εσύ πώς κοιμάσαι; Δες πώς επηρεάζει την υγεία σου η στάση ύπνου που επιλέγεις

Ποιες στάσεις ύπνου μπορούν να προκαλέσουν τραυματισμό;

Ο ύπνος με το χέρι πάνω από το κεφάλι ή στον ώμο για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να οδηγήσει σε επώδυνους τραυματισμούς. Ο ύπνος με ένα μαξιλάρι που επιτρέπει στο λαιμό να ξεκουράζεται σε περίεργες γωνίες ή ο ύπνος με τα πόδια ψηλά μπορεί επίσης να οδηγήσει σε άβολες καταστάσεις. Ακόμα και ο ύπνος ενώ κάθεσαι σε όρθια θέση μπορεί να οδηγήσει σε τραυματισμούς στο κεφάλι και τον αυχένα.

Μια άλλη προβληματική στάση είναι να κοιμάσαι μπρούμυτα. Ο ύπνος μπρούμυτα μπορεί να επιβαρύνει την πλάτη και τον λαιμό ενώ μπορεί να προκαλέσει στριφογυρίσματα και ανησυχία κατά τη διάρκεια της νύχτας. Η θέση του εμβρύου επίσης δεν συνιστάται, καθώς η ακραία καμπυλότητα της σπονδυλικής στήλης μπορεί να προκαλέσει δυσφορία στον αυχένα και την πλάτη.

ύπνος με ανεμιστήρα
Freepik

Ποιες είναι οι καλύτερες στάσεις ύπνου;

Κοιμήσου σε ίσια θέση με τα χέρια κάτω ανάσκελα. Είναι λιγότερο πιθανό να τραβήξεις έναν μυ ή να μετατοπίσεις ένα πλευρό σε αυτήν την στάση. Ο ύπνος ανάσκελα σε βοηθά επίσης να ανακουφίσεις τον πόνο στον αυχένα, τους ώμους και την πλάτη.

Μια άλλη καλή θέση για ύπνο είναι στο πλάι — αλλά και πάλι, όχι με τρόπο που να είσαι πολύ σφιχτά κουλουριασμένος στη θέση του εμβρύου. Αυτό επιτρέπει στη σπονδυλική στήλη να παραμείνει σε ουδέτερη θέση και βοηθά με τον πόνο στον αυχένα, τους ώμους και την πλάτη.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News