Καφές ή τσάι το πρωί; Τσάι ή καφές; Τι να προτιμήσεις και γιατί; Το δίλημμα μεγάλο, αλλά ερχόμαστε να σου δώσουμε μερικές απαντήσεις.

Από τη μία, η μυρωδιά του καφέ είναι υπέροχη, σε ξυπνά πριν προλάβεις να πιείς την πρώτη γουλιά και σε τονώνει κατευθείαν. Ξυπνάς και νιώθεις την ανάγκη να πιείς καφέ πριν καν επικοινωνήσεις με τον οποιοδήποτε. Από την άλλη, το τσάι σε χαλαρώνει, σου προσφέρει μια ηρεμία που μπορεί να κρατήσει όλη τη μέρα, ενώ έχει και θρεπτικές ιδιότητες.

Όμως, καφές ή τσάι το πρωί; Μπορεί πολλοί να υποστηρίζουν ότι το τσάι είναι καλύτερο, όμως εμείς θα σου πούμε ότι αν σου αρέσει ο καφές, πιες καφέ το πρωί. Άλλωστε, αν δεν τον πιείς το πρωί, τότε πότε; Καλύτερα να τον καταναλώσεις όταν ξυπνάς παρά να σου μείνει άχτι μες τη μέρα που δεν ήπιες και να πιείς εν τέλει το απόγευμα, μένοντας ξάγρυπνος το βράδυ.

Ωστόσο, ο λόγος που σου λέμε να προτιμήσεις τον καφέ το πρωί δεν είναι μόνο αυτός. Παρακάτω θα βρεις τις αιτίες για να συνεχίσεις να πίνεις καφέ το πρωί, εφόσον σου αρέσει. Η καφεΐνη παίζει πολύ σημαντικό ρόλο τελικά!

Θα ασκηθείς καλύτερα

Εάν σου αρέσει να ξυπνάς το πρωί και να κάνεις προπόνηση, ο καφές μπορεί να είναι για σένα η σωστή επιλογή. Κι αυτό γιατί έχει μεγαλύτερη ποσότητα καφεΐνης από το τσάι και μπορεί να βελτιώσει τη φυσική σου απόδοση, μειώνοντας συγχρόνως και την κόπωση από την άσκηση.

Θα σε βοηθήσει στη συγκέντρωση

Πρέπει να συγκεντρώσεις τις σκέψεις σου στη δουλειά, σ’ ένα project, μια υποχρέωση; Πιες καφέ! Ακριβώς επειδή έχει μεγαλύτερη ποσότητα καφεΐνης, θα σε βοηθήσει να είσαι σε εγρήγορση και να εκτελείς πιο γρήγορα τις υποχρεώσεις σου, ακόμα κι αν χρειάζεται να ξενυχτήσεις για να τις τελειώσεις. Όχι ότι το τσάι δεν είναι καλό, απλά σε μερικούς ανθρώπους δημιουργεί την αίσθηση της χαλάρωσης και δεν τους βοηθάει να τελειώσουν πιο γρήγορα τα tasks τους.

3 επιστημονικά αποδεδειγμένοι τρόποι με τους οποίους ο καφές μας κάνει πιο χαρούμενους και παραγωγικούς

καφές ή τσάι το πρωί
Unsplash/ Sincerely Media

Σε boostάρει

Το τσάι είναι ένα ρόφημα που περιέχει καφεΐνη και L-θεανίνη. Η θεανίνη θα σε βοηθήσει να χαλαρώσεις, καθώς η καφεΐνη αλληλεπιδρά με τους υποδοχείς αδενοσίνης στον εγκέφαλό σου και μειώνει αυτό το αίσθημα κόπωσης.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι υψηλότερες συγκεντρώσεις καφεΐνης στο αίμα μπορεί να εμφανιστούν μόνο 15 λεπτά μετά την κατανάλωση, καταλαβαίνουμε γιατί ο καφές είναι το ρόφημα που δίνει άμεση ενέργεια και σε boostάρει πιο πολύ από οποιοδήποτε άλλο.

Προτιμάς καφέ ή τσάι; Η απάντησή σου καθορίζει το ποιος είσαι!

Θα σε βοηθήσει στην απώλεια βάρους

Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση καφέ συνδέεται με χαμηλότερα επίπεδα λίπους, ειδικά στους άνδρες. Μάλιστα, μια ενδιαφέρουσα έρευνα δείχνει ότι το χλωρογόνο οξύ είναι μια ισχυρή ουσία για τη μείωση του σωματικού βάρους, επιβεβαιώνοντας έτσι ότι ο καφές είναι μια ενδιαφέρουσα επιλογή για όσους απολαμβάνουν τη γεύση του.

καφές ή τσάι το πρωί
Pexels

Μπορεί να μειώσει την πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη

Μια μελέτη έδειξε ότι η καφεΐνη θα μειώσει την πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη. Μόνο 3 φλιτζάνια καφέ την ημέρα θα οδηγήσουν σε μείωση του κινδύνου της νόσου κατά 42%, κάτι που είναι αρκετά ενδιαφέρον. Σε μια άλλη μελέτη, ο καφές έδειξε αντίκτυπο στις μειωμένες πιθανότητες ανάπτυξης διαβήτη τύπου II.

Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει πως υποτιμάμε το τσάι. Κι αυτό είναι υπέροχο, χαλαρωτικό και με σημαντικά οφέλη. Αν δεν σου αρέσει και τόσο ο καφές, τότε αυτό το ρόφημα ίσως να είναι μια καλή επιλογή για σένα το πρωί.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News