Από μοντέρνα σπίτια έως φουτουριστικά τοπία, το δομημένο περιβάλλον και η ατμόσφαιρα που δημιουργεί μία ταινία διαδραματίζουν βασικό ρόλο στην οπτική αφήγηση. Η ταινία και η αρχιτεκτονική έχουν συνδεθεί από τη γέννηση της κινούμενης εικόνας. Μέσα στις δεκαετίες η αρχιτεκτονική και ο κινηματογράφος ανέπτυξαν ένας ισχυρό δεσμό που μπορούμε να εξερευνήσουμε μέσα από τις παρακάτω φωτογραφίες.

Η ταινία και η αρχιτεκτονική

Τόσο η ταινία όσο και η αρχιτεκτονική αποτελούν πολιτιστικές εκφράσεις που αφορούν το χώρο, το χρόνο και τους ανθρώπους – αντιμετωπίζοντας την ανθρώπινη κατάσταση μέσω χωρικής αφήγησης. Ο αρχιτέκτονας, όπως και ο σκηνοθέτης, ασχολείται με τη δημιουργία πραγματικότητας μέσα από τη φαντασία.

Goldfinger (Guy Hamilton, 1964)

Goldfinger

Τα υλικά και η ατμόσφαιρα του δωματίου του Arch-baddie, στην ταινία Rumpus, υποδηλώνουν έντονα το έργο του Frank Lloyd Wright. Όσον αφορά τον τίτλο της ταινίας πρόκειται για μία υποτιθέμενη παρωδία του ομώνυμου αρχιτέκτονα της, Ernő Goldfinger. Η αρχιτεκτονική στην ταινία μπορεί να μιλήσει σε κάτι περισσότερο από τον κόσμο μέσα στην ταινία.

Solaris (Andrei Tarkovsky, 1972)

Solaris

Μία ταινία ακόμα, το Solaris, απεικονίζει την έκδοση του αρχιτεκτονικού μέλλοντος που παρουσιάζεται στην ταινία. Στο Solaris, ο Tarkovsky παρουσιάζει ένα αρχιτεκτονικό όραμα που αποφεύγει τις φουτουριστικές εκφάνσεις που είναι κοινές στο είδος. Η αρχιτεκτονική – απλή και πραγματική, φουτουριστική αλλά και ποιητική, και όλα φτιαγμένα από ειδικά και άψογα κατασκευασμένα σύνολα – είναι το κλειδί για την επιτυχία.

Blade Runner (Ridley Scott, 1982)

Blade Runner

Το Ennis House στο Λος Άντζελες σχεδιάστηκε από τον Frank Lloyd Wright στις αρχές της δεκαετίας του 1920 και εμφανίστηκε στο Blade Runner. Όπως όλες οι καλές δημιουργίες επιστημονικής φαντασίας, η ταινία είναι μια κριτική του παρελθόντος και του παρόντος, και μια σαφής εκδήλωση των φόβων που προκάλεσε αυτή η νέα αστική κατάσταση. Έτσι , το φραγμένο Ennis House που επηρεάζεται από τους Μάγια, στο Frank Lloyd Wright, προσφέρει το τέλειο, ευμετάβλητο σκηνικό για το σπίτι του πρωταγωνιστή.

The Big Lebowski (The Coen Brothers, 1998)

Tom Ferguson

Η κωμωδία των Coen Brothers είναι ένα αφιέρωμα στην πόλη του Λος Άντζελες. Το αναμφισβήτητο χωρικό αστέρι της ταινίας είναι το «Porno House», το οποίο σχεδιάστηκε στην πραγματικότητα από τον John Lautner. Οι σκληρές γραμμές του αρχιτέκτονα και η υπολογισμένη χρήση σκυροδέματος, που αποφεύγει τόσο τις γωνίες όσο και τη διακόσμηση των 90 μοιρών, έρχονται σε άμεση αντίθεση με τη στάση του Dude’s laissez-faire.

A Single Man (Tom Ford, 2009)

A Single Man

Η ταινία γυρίστηκε το 1962 και γυρίστηκε ως επί το πλείστον στο Schaffer Residence στην Καλιφόρνια, ένα άλλο σπίτι του Lautner. Η λιτή και ευμετάβλητη παλέτα του ξύλου και οι αποχρώσεις του μπεζ χρησιμεύουν ως ένα κατάλληλο σκηνικό για τη ζωή του πρωταγωνιστή, καθώς φαίνεται να αδειάζει από την αναζωογόνηση που έφερε πρώην σύντροφός του.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News