H καθημερινότητα μας είναι συνήθως γεμάτη άγχος και υποχρεώσεις. Αυτό που ψάχνουμε στην διάρκεια της μέρας μας είναι ένα κίνητρο να συνεχίζουμε να εργαζόμαστε και να αξιοποιούμε τον ελεύθερο χρόνο μας ώστε να απαλλαγούμε από την ρουτίνα στην οποία συχνά πέφτουμε. Προκειμένου να βρεις το κίνητρο και την ενέργεια που χρειάζεσαι για να ξεκινήσεις την μέρα σου και να διατηρήσεις μια αισιόδοξη και δημιουργική στάση ζωής, υπάρχουν μερικά απλά πράγματα που μπορείς να κάνεις μόλις ξυπνήσεις, τα οποία πραγματικά θα σου αλλάξουν την ζωή.

5 πράγματα που πρέπει να κάνεις το πρωί

Κοιμήσου 7 ώρες

Ο ύπνος είναι εξίσου σημαντικός με το φαγητό και το πόσιμο νερό. Παρόλα αυτά, εκατομμύρια άνθρωποι δεν κοιμούνται αρκετά με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα.

Το Εθνικό Ίδρυμα Ύπνου διεξήγαγε έρευνες που αποκάλυψαν ότι τουλάχιστον 40 εκατομμύρια Αμερικανοί πάσχουν από διαταραχές ύπνου. Επιπλέον, περισσότερο από το 40 τοις εκατό των ενηλίκων βιώνουν υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας αρκετά σοβαρή ώστε να παρεμποδίζει τις δραστηριότητές τους τουλάχιστον μερικές ημέρες κάθε μήνα – με το 20 τοις εκατό να αναφέρει προβληματική υπνηλία μερικές ημέρες την εβδομάδα ή περισσότερες.

Από την άλλη πλευρά, ο υγιής ύπνος συνδέεται με αυξημένη μνήμη, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, μεγαλύτερη προσοχή και εστίαση και χαμηλότερο άγχος.

Κατανάλωσε 30 γραμμάρια πρωτεΐνης

Ο Donald Layman, ομότιμος καθηγητής διατροφής στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόις, συνιστά να καταναλώνουμε τουλάχιστον 30 γραμμάρια πρωτεΐνης για πρωινό. Ομοίως, ο Tim Ferriss, στο βιβλίο του The 4-Hour Body, συνιστά 30 γραμμάρια πρωτεΐνης 30 λεπτά μετά το ξύπνημα.

Οι τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες σε κρατούν χορτάτο περισσότερο από άλλες τροφές, γιατί χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να φύγουν από το στομάχι. Επίσης, η πρωτεΐνη διατηρεί σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, γεγονός που αποτρέπει την αύξηση της πείνας. Η κατανάλωση πρωτεΐνης μειώνει επίσης την επιθυμία για λευκούς υδατάνθρακες.

Ο Ferriss κάνει τρεις συστάσεις για τη λήψη επαρκούς πρωτεΐνης το πρωί: 1) Κατανάλωσε τουλάχιστον το 40 τοις εκατό των θερμίδων του πρωινού σου ως πρωτεΐνη. 2) κάνε το με δύο ή τρία ολόκληρα αυγά (κάθε αυγό έχει περίπου έξι γραμμάρια πρωτεΐνης). 3) αν δεν σου αρέσουν τα αυγά, προτίμησε κάτι όπως μπέικον γαλοπούλας, βιολογικό χοιρινό μπέικον ή λουκάνικο ή τυρί κότατζ. Για τους ανθρώπους που αποφεύγουν τα γαλακτοκομικά, το κρέας και τα αυγά, υπάρχουν αρκετές φυτικές πρωτεΐνες. Τα όσπρια, τα χόρτα, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι είναι όλα πλούσια σε πρωτεΐνη.

πράγματα που πρέπει να κάνεις το πρωί
unsplash/Sarah Shull

Κάνε ένα κρύο ντους

Η βύθιση στο κρύο νερό διευκολύνει ριζικά τη σωματική και ψυχική ευεξία. Όταν συμβαίνει τακτικά, παρέχει μακροχρόνιες αλλαγές στο ανοσοποιητικό, λεμφικό, κυκλοφορικό και πεπτικό σύστημα του σώματός σου που βελτιώνει την ποιότητα της ζωής σου.

Μπορεί επίσης να αυξήσει την απώλεια βάρους, επειδή ενισχύει τον μεταβολισμό σου. Μια μελέτη του 2007 διαπίστωσε ότι η τακτική λήψη κρύου ντους μπορεί να βοηθήσει στη θεραπεία των συμπτωμάτων της κατάθλιψης, συχνά πιο αποτελεσματικά από τα φάρμακα. Αυτό συμβαίνει επειδή το κρύο νερό πυροδοτεί ένα κύμα νευροχημικών που τονώνουν τη διάθεση και σε κάνουν να νιώθεις ευτυχισμένος.

Διάβασε ή άκουσε αναζωογονητικό περιεχόμενο

Μπορείς εύκολα να αφιερώσεις χρόνο σε ένα ηχητικό βιβλίο την εβδομάδα ακούγοντας κατά τη διάρκεια της μετακίνησης σου στην δουλειά ή το πανεπιστήμιο. Αφιερώνοντας ακόμη και 15 έως 30 λεπτά κάθε πρωί για να διαβάσεις αναζωογονητικές και διδακτικές πληροφορίες είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο πώς αυτό σε αλλάζει. Σε βάζει στην διαδικασία να αποδώσεις τα μέγιστα.

Σε αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, θα έχεις διαβάσει εκατοντάδες βιβλία. Θα είσαι ενημερωμένος πάνω σε πολλά θέματα. Θα σκεφτείς και θα δεις τον κόσμο διαφορετικά. Θα μπορείς να κάνεις περισσότερες συνδέσεις μεταξύ διαφορετικών θεμάτων. Και χρειάζεται μόνο μερικά λεπτά κατά τον κενό χρόνο της μετακίνησής σου.

πράγματα που πρέπει να κάνεις το πρωί
Pexels

Φέρε εις πέρας τουλάχιστον έναν στόχο σου

Η ικανότητά μας να παίρνουμε σημαντικές αποφάσεις καταπονείται κατά την διάρκεια της ημέρας. Όσο περισσότερες αποφάσεις παίρνεις, τόσο χαμηλότερη είναι η ποιότητά τους  και τόσο πιο αδύναμη η θέλησή σου. Κατά συνέπεια, πρέπει να κάνεις τα δύσκολα πράγματα πρώτα το πρωί. Τα σημαντικά πράγματα εάν δεν τα κάνεις, πολύ απλά δεν θα γίνει. Μέχρι το τέλος της ημέρας, θα είσαι εξαντλημένοι και θα υπάρχουν ένα εκατομμύριο λόγοι για να ξεκινήσεις αύριο.

Εάν κάνεις μόνο ένα βήμα προς τους μεγάλους σου στόχους κάθε μέρα, θα συνειδητοποιήσεις ότι αυτοί οι στόχοι δεν ήταν πολύ μακριά.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News