Μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή είναι απαραίτητη για την ομαλή ανάπτυξη του παιδιού σου, τόσο σωματικά όσο και εγκεφαλικά. Ξέρεις, όμως, ποιες είναι οι τροφές για μυαλό ξυράφι που μπορείς να εντάξεις στην καθημερινή του διατροφή ώστε να ενισχύσεις την υγεία του εγκεφάλου του;

Παρακάτω έχουμε φτιάξει μια λίστα με τρόφιμα που έχουν πολλά οφέλη στην υγεία του μυαλού και σου προτείνουμε να ξεκινήσεις να τα καταναλώνεις τόσο εσύ, όσο και το παιδί σου!

Ποιες είναι οι τροφές για μυαλό ξυράφι;

Πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά

Όσο πιο πολύχρωμα είναι αυτές οι τροφές, τόσο καλύτερες είναι για το σώμα σου. Εδώ είναι μερικά σούπερ λαχανικά που ενισχύουν την υγεία του εγκεφάλου:

  • Το σπανάκι βελτιώνει τη μαθησιακή ικανότητα και τις κινητικές δεξιότητες ενώ επιβραδύνει την μείωση της εγκεφαλικής λειτουργίας που σχετίζεται με την ηλικία.
  • Η μελιτζάνα περιέχει μια θρεπτική ουσία που ονομάζεται nasunin, η οποία βελτιώνει στη συγκέντρωση.
  • Το κόκκινο λάχανο περιέχει την αντιοξειδωτική πολυφαινόλη, η οποία μπορεί να μειώσει τη βλάβη των εγκεφαλικών κυττάρων και βοηθά στην πρόληψη και τη θεραπεία της νόσου του Alzheimer.
  • Το μπρόκολο είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Κ, η οποία βοηθά στην ενίσχυση της γνωστικής λειτουργίας.
  • Οι ντομάτες περιέχουν το αντιοξειδωτικό λυκοπένιο, το οποίο βοηθά στην προστασία από βλάβες των ελεύθερων ριζών στα κύτταρα.
  • Τα αβοκάντο περιέχουν μονοακόρεστα λιπαρά, δηλαδή καλά λιπαρά που συμβάλλουν στην υγιή ροή του αίματος.
Τροφές για μυαλό ξυράφι
Pexels/Tookapic

Κι αν το παιδί σου δεν αγαπάει πολύ τα λαχανικά, σου έχουμε εδώ ιδέες για να το κάνεις να τα καταναλώνει με χαρά!

Αυγά

Τα αυγά είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών υψηλής ποιότητας και περιέχουν τη θρεπτική χολίνη, η οποία ενισχύει το κέντρο μνήμης του εγκεφάλου. Τα αντιοξειδωτικά λουτεΐνη και ζεαξανθίνη βρίσκονται στους κρόκους και βοηθούν στην πρόληψη των οφθαλμικών καταστάσεων που σχετίζονται με την ηλικία, όπως ο καταρράκτης και η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

Γιαούρτι

Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο, όπως γιαούρτι, γάλα και τυρί, βελτιώνουν τη λειτουργία των νεύρων. Το γιαούρτι βοηθά στη βελτίωση της εγρήγορσης και της μνήμης και περιέχει επίσης τυροσίνη, ένα αμινοξύ που παράγει ντοπαμίνη.

Σολομός

Ο σολομός είναι ένα από τα πιο υγιεινά τρόφιμα που μπορεί να απολαύσεις όλη η οικογένεια. Ειδικά ο άγριος σολομός είναι μια εξαιρετική πηγή βασικών λιπαρών οξέων, όπως τα ωμέγα-3. Αυτό το σούπερ ψάρι μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της ανάπτυξης και της λειτουργίας του εγκεφάλου, στην προώθηση της αρτηριακής υγείας και στη μείωση του κινδύνου εγκεφαλικού επεισοδίου, άνοιας και νόσου του Alzheimer.

Τροφές για μυαλό ξυράφι
Unsplash/Caroline Attwood

Ξηροί καρποί και σπόροι

Οι ξηροί καρποί και οι σπόροι περιέχουν βιταμίνη Ε και μπορούν να βελτιώσουν τη γνωστική λειτουργία. Εδώ είναι μερικά εξαιρειτικά παραδείγματα:

  • Τα καρύδια μοιάζουν εμφανισιακά με μικροσκοπικούς εγκεφάλους! Περιέχουν βιταμίνη Ε και Β6, που είναι ιδανικές για το νευρικό σου σύστημα, και ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν τη λειτουργία του εγκεφάλου.
  • Τα κάσιους έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο, προωθούν την ομαλή ροή του οξυγόνου στο αίμα και βελτιώνουν την λειτουργία του εγκεφάλου.
  • Τα αμύγδαλα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ριβοφλαβίνη, που είναι γνωστό ότι ενισχύει τη μνήμη.
  • Τα πεκάν και τα φιστίκια είναι πλούσια σε χολίνη, ένα θρεπτικό συστατικό σημαντικό για τη μνήμη, τη λειτουργία του εγκεφάλου και την ανάπτυξη.
  • Οι ηλιόσποροι μπορούν να βελτιώσουν τη μνήμη και τη γνωστική λειτουργία και έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θειαμίνη και βιταμίνη Β, ενώ περιέχουν και τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που ο εγκέφαλος μετατρέπει σε σεροτονίνη, η οποία ανακουφίζει την ήπια κατάθλιψη και την αϋπνία.
  • Οι σπόροι κολοκύθας είναι γεμάτοι ψευδάργυρο, βιταμίνες Α και Ε και ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα. Ο ψευδάργυρος είναι γνωστό ότι ενισχύει τις ικανότητες μνήμης και σκέψης.

Cacao beans και μαύρη σοκολάτα

Όταν το κακάο επεξεργάζεται ελάχιστα, είναι γεμάτο αντιοξειδωτικά, φλαβονοειδή, κατεχίνες και θεοβρωμίνη, γεγονός που αυξάνει τη γνωστική λειτουργία και ενισχύει τη διάθεση. Αν θέλεις όμως να επωφεληθείς στα αλήθεια, θα πρέπει να προτιμάς τη μαύρη σοκολάτα και την “καθαρή” σοκολάτα κι όχι προϊόντα, όπως μπισκότα και μπάρες, που περιέχουν μια μικρή ποσότητα και συνήθως πάνε πακέτο με πολλά άλλα μη υγιεινά συστατικά.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News