Η Lego έχει κάτι να σου πει, θέλοντας να περάσει ένα σπουδαίο μήνυμα σε μια κοινωνία, όπου ακόμα τα κοριτσάκια παίζουν με Barbie και κάνουν χορό, ενώ τα αγοράκια παίζουν με αυτοκινητάκια και πάνε ποδόσφαιρο, είτε θέλουν στην πραγματικότητα, είτε όχι.

Η Lego ανακοίνωσε πως έχει στόχο να αφαιρέσει τα στερεότυπα από όλα της τα παιχνίδια! Αυτό σημαίνει πως βάζει τέλος στα άνισα και στα περιοριστικά μηνύματα. Έρευνες έδειξαν πως την ώρα που τα κορίτσια γεμίζουν αυτοπεποίθηση όταν ασχολούνται με μεγάλο εύρος δραστηριοτήτων, τα αγόρια κλείνονται στον εαυτό τους, γεγονός που τους οδήγησε σε αυτή την απόφαση.

Συγκεκριμένα, το 71% των αγοριών που ερωτήθηκαν, απάντησαν πως φοβόντουσαν ότι τα άλλα παιδιά θα τα κορόιδευαν αν έπαιζαν με «κοριτσίστικα παιχνίδια», το ίδιο και οι γονείς τους. «Οι γονείς ανησυχούν περισσότερο ότι οι γιοι τους θα αντιμετωπίσουν bullying, παρά για τις κόρες τους, αν τους δουν να παίζουν με παιχνίδια που προορίζονται για το άλλο φύλο», εξήγησε η CEO του Geena Davis Institute on Gender in Media και επικεφαλής της μελέτης, Madeline Di Nonno.

Ένα σπουδαίο βήμα για τα παιχνίδια Lego και μια ελπίδα για αλλαγή:

«Αλλά είναι και οι συμπεριφορές που συνδέονται με τους άνδρες, τις οποίες η κοινωνία εκτιμά περισσότερο», πρόσθεσε. «Μέχρι η κοινωνία να αναγνωρίσει ότι συμπεριφορές και δραστηριότητες που, τυπικά, σχετίζονται με τις γυναίκες είναι εξίσου σημαντικές και έχουν την ίδια αξία, οι γονείς και τα παιδιά θα διστάζουν να τις ενστερνιστούν».

Η έρευνα ανακάλυψε, επίσης, ότι οι γονείς εξακολουθούν να ενθαρρύνουν τους γιους τους να ασχοληθούν με τον αθλητισμό ή τον χώρο της STEM, ενώ τις κόρες τους με το χορό και τη μόδα ή τη μαγειρική.

«Αυτές οι συμπεριφορές αποδεικνύουν πόσο ριζωμένες είναι οι προκαταλήψεις φύλου σε ολόκληρο τον κόσμο», δήλωσε η Geena Davis, η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός και ακτιβίστρια που ίδρυσε το ινστιτούτο το 2004 για την καταπολέμηση των αρνητικών στερεοτύπων φύλου.

Ο συγκεκριμένος διαχωρισμός αποτελεί πρόβλημα, καθώς τα παιχνίδια Lego προσφέρουν «ευκαιρίες εκπαίδευσης». Έτσι, αν τα κορίτσια δεν παίζουν με Lego ή άλλα κατασκευαστικά παιχνίδια, δεν αναπτύσσουν βασικές δεξιότητες που θα τα βοηθήσουν στη μετέπειτα ζωή τους. Το ίδιο ισχύει και με τις κούκλες. Αν τα αγόρια δε μάθουν να παίζουν μαζί τους, δε θα αναπτύξουν το αίσθημα της φροντίδας.

Ο Δανός κατασκευαστής παιχνιδιών ανέθεσε την έκθεση για τη Διεθνή Ημέρα του Κοριτσιού του ΟΗΕ σήμερα, 11/10. Στην έρευνα συμμετείχαν σχεδόν 7.000 γονείς και παιδιά ηλικίας έξι έως 14 ετών από την Κίνα, την Τσεχία, την Ιαπωνία, την Πολωνία, τη Ρωσία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ.

Το κορυφαίο brand από τη Δανία λοιπόν, τονίζει ότι θα κάνει μεγαλύτερες προσπάθειες συμπερίληψης. «Δουλειά μας είναι να ενθαρρύνουμε αγόρια και κορίτσια να παίξουν με σετ που, παραδοσιακά, θα θεωρούσαμε ότι δεν τους ταιριάζουν», τονίζει η υπεύθυνη marketing της Lego, Julia Goldin.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News