Η επιστροφή στο σχολείο πλησιάζει και παρά τον ενθουσιασμό για τη νέα σχολική χρονιά, υπάρχουν πολλά παιδιά που βιώνουν με αρκετό άγχος αυτή τη νέα αρχή! 

Νέα τάξη, νέες υποχρεώσεις και διαγωνίσματα…οι ρυθμοί μετά την χαλάρωση του καλοκαιριού ξεκινούν να γίνονται και πάλι πιο εντατικοί! 

Τι μπορούμε να κάνουμε για να διασφαλίσουμε μια ομαλή μετάβαση για τα παιδιά και τους/τις μαθητές/ριές μας; 

Ακολουθούν κάποιες πολύ χρήσιμες συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν κάθε παιδί να ξεπεράσει το στρες της έναρξης της χρονιάς, αφήνοντάς του χώρο να βιώσει όλες εκείνες τις όμορφες στιγμές που κάθε σχολική χρονιά μας επιφυλάσσει! 

1. Αναγνώρισε και επικύρωσε αυτό που νιώθει 

Για πολλά παιδιά μπορεί να είναι δύσκολο να εκφράσουν με λόγια αυτό που νιώθουν. 

Είναι πολύ σημαντικό να αναγνωρίσεις τα συναισθήματα του παιδιού και να δείξεις κατανόηση για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται. 

Φράσεις όπως: “Καταλαβαίνω πως αυτή η νέα αρχή είναι δύσκολη και προτιμάς να μένεις εδώ στο σπίτι.”, “Το ξέρω ότι μπορεί να είναι τρομακτικό να πρέπει να γνωρίσεις καινούργια άτομα στο σχολείο” μπορεί να βοηθήσουν αρκετά το παιδί να κατανοήσει και να αποδεχθεί τα συναισθήματά του. Είναι πολύ σημαντικό να δημιουργηθεί χώρος για όλα τα συναισθήματα. Όλοι μας έχουμε μια λογική πίσω από αυτό που νιώθουμε ή κάνουμε και ο σεβασμός των συναισθημάτων μας είναι το πρώτο πολύ σημαντικό βήμα για το χτίσιμο μιας ουσιαστικής σχέσης με τον άλλο/η, ώστε να μπορέσουμε στη συνέχεια να τον/την βοηθήσουμε. 

2. Προετοίμασε αυτή τη νέα αρχή 

Μία με δύο εβδομάδες πριν από το σχολείο, ξεκίνα να προετοιμάζεις το παιδί για αυτή τη μετάβαση, μέσα από τη σταδιακή καθιέρωση νέων ρουτίνων για τη σχολική χρονιά. 

Κάποιες συνήθειες, που μπορεί να μειώσουν το στρες της επιστροφής στο σχολείο, αλλά και να αποτελέσουν τη βάση για μια παραγωγική σχολική χρονιά, είναι ο καθορισμός μιας ρεαλιστικής ώρας για ύπνο ή η προετοιμασία των ρούχων και του κολατσιού για το επόμενο πρωί. 

3. Δώσε του χρόνο να εξοικειωθεί με το καινούργιο περιβάλλον 

Επισκεφθείτε μαζί το χώρο του σχολείου πριν την έναρξη της χρονιάς και κάντε μια σύντομη βόλτα στο προαύλιο, αν αυτό είναι εφικτό. Βοηθώντας το να εξοικειωθεί με τους χώρους και να γνωρίζει εκ των προτέρων που θα βρίσκεται η νέα του τάξη, το παιδί αποκτά μια

μεγαλύτερη αίσθηση ελέγχου και ασφάλειας, κάτι που μειώνει σημαντικά το στρες της πρώτης μέρας στο σχολείο. 

4. Προγραμμάτισε ώρες χαλάρωσης και παιχνιδιού με συμμαθητές/ριες 

Περνώντας λίγες ώρες διασκέδασης με συμμαθητές/ριές του πριν την επιστροφή στο σχολείο, το παιδί χτίζει την αυτοπεποίθησή του και νιώθει πιο ασφαλές για αυτή τη μετάβαση, γνωρίζοντας πως δεν θα είναι μόνο την πρώτη μέρα στο σχολείο! 

Η μετάβαση στο σχολείο μετά τις καλοκαιρινές διακοπές μπορεί να αποτελέσει μια στρεσογόνο κατάσταση για τα παιδιά αλλά και τους γονείς. Ακολουθώντας τις παραπάνω συμβουλές και δίνοντας στο παιδί χώρο να απολαύσει δραστηριότητες που το χαλαρώνουν και το διασκεδάζουν μέσα στην ημέρα, είναι σίγουρο πως μπορούμε να περάσουμε αυτή την περίοδο με περισσότερη ηρεμία και να κάνουμε την αρχή για μία όμορφη, παραγωγική σχολική χρονιά! 

Εάν τα συμπτώματα άγχους συνεχίσουν να επιμένουν μετά τις πρώτες μέρες στο σχολείο, διαταράσσοντας την καθημερινότητα του παιδιού, είναι σημαντικό να ζητήσουμε τη γνώμη ενός ειδικού σε θέματα άγχους και αγχωδών διαταραχών. Η κάθε περίπτωση μπορεί να χρειάζεται μια διαφορετική μεταχείριση και όσο νωρίτερα υποστηρίξουμε το παιδί μας με το σωστό τρόπο, τόσο περισσότερο διασφαλίζουμε θετικά αποτελέσματα μακροπρόθεσμα. 

Natalia Skalkogianni, Tutor Success Manager GoStudent
Κάτοχος Bachelor (BSc.) στην Ψυχολογία και Master (MSc.) στην Εφαρμοσμένη και Κοινωνική Ψυχολογία από το Πανεπιστήμιο της Γενεύης (University of Geneva)

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News