Ξύπνησες σήμερα με την αίσθηση ότι τίποτα δεν βγάζει νόημα σε αυτή τη ζωή; Ότι όλα πάνε λάθος και δεν μπορείς με τίποτα να τα διορθώσεις; Νιώθεις ότι έχεις χάσει την σύνδεσή σου με τον κόσμο και ότι κρέμεσαι, κυριολεκτικά, από μία κλωστή; Αγαπημένη μου φίλη, αυτό το άρθρο είναι για σένα.

Καμία μέρα δεν είναι ίδια. Κάποιες είναι ευχάριστες, κάποιες άλλες δυσάρεστες, ενώ ορισμένες μπορούν να χαρακτηριστούν ως και «οι χειρότερες μέρες της ζωής μας». Τι μαθαίνεις, όμως, από μικρό παιδί; Ότι δεν πρέπει να τα παρατάς ποτέ.

Σε αυτό το άρθρο θέλω να μου υποσχεθείς ότι θα ανατρέχεις σε κάθε δύσκολη στιγμή σου, ώστε να νιώθεις ανακούφιση. Ονόμασέ το «Άρθρο έκτακτης ανάγκης». Όταν νιώθεις μόνη, θα είναι δίπλα σου.

Εάν κάτσεις και σκεφτείς λίγο όσα έχεις περάσει στην ζωή σου, θα διαπιστώσεις ότι υπάρχουν δέκα νοητικά και συναισθηματικά μοτίβα – δέκα είδη «αρνητική διάθεσης» – που δεν σου επιτρέπουν να αξιοποιήσεις τις δυνατότητές σου, να εξελίξεις τον εαυτό σου και να συνδεθείς καλύτερα με το μέσα σου και τους ανθρώπους που αγαπάς.

Όποτε, λοιπόν, η διάθεσή σου δεν είναι καλή και η ζωή φαντάζει βουνό, προσπάθησε να εξασκήσεις τις παρακάτω 10 στρατηγικές.

Σιγά – σιγά, σου υπόσχομαι ότι θα αρχίσεις να αισθάνεσαι μεγαλύτερη εσωτερική δύναμη. Θα βρεις, επιτέλους, το αόρατο χέρι που θα σε σηκώσει από κάτω και θα σε βάλει ξανά στο παιχνίδι της ζωής.

Τελικά, υπάρχουν πιο απλοί και αποτελεσματικοί τρόποι να αντιμετωπίσεις την αρνητική σου διάθεση και να πάρεις ξανά τα ηνία της ζωής σου.

«Αλλαγή διάθεσης στη στιγμή»: Τα δέκα είδη «αρνητικής διάθεσης» που πρέπει να αντιμετωπίσεις

Αναποφασιστικότητα

Όσο πιο περίπλοκες οι αποφάσεις που πρέπει να πάρεις, τόσο το καλύτερο να ακολουθείς την αρχική ενστικτώδη αντίδρασή σου.

Στις σχετικά απλές επιλογές, είναι σημαντικό να ζυγίζεις τα υπέρ και τα κατά. Παραδόξως, όμως, όσο πιο πολύπλοκη η απόφαση, είναι προτιμότερο να αφήνεις το ασυνείδητό σου να σε οδηγήσει και να εμπιστευτείς την διάθεσή σου.

Έλλειψη κινήτρου

Κάνε προχειροδουλειά.

Όταν πρέπει να κάνεις κάτι που φαντάζει βουνό και δεν έχεις διάθεση να ξεκινήσεις, κάν’ το πρόχειρα. Όταν πρέπει να ξεκινήσεις ένα αγχωτικό πρότζεκτ, αντί να το αναβάλλεις μέχρι να βρεις την κατάλληλη διάθεση, πέσε κατευθείαν στα βαθιά. Μην ανησυχείς εάν θα κάνεις καλή δουλειά και πώς θα είναι το τελικό αποτέλεσμα. Το να κάνεις κάτι πρόχειρα δεν είναι μόνο το πρώτο βήμα, αλλά σε βάζει στο κλίμα να πετύχεις πράγματα.

Το «κάν’ το πρόχειρα» αντικαθιστά την απογοήτευση με τον ενθουσιασμό και σου αλλάζει τη διάθεση από αρνητική σε θετική.

Απώλεια αυτοελέγχου

Γράψε σε ένα χαρτί αυτό που επιθυμείς να κάνεις. Έπειτα, κάθε μέρα, αξιολόγησε πόσο δύσκολο σου φαίνεται από το 1 (εύκολο) μέχρι το 5 (δύσκολο). Στην τελευταία στήλη που θα δημιουργήσεις στο χαρτί, βαθμολόγησε την διάθεσή σου από το 1 (αρνητική) μέχρι το 5 (θετική). Όσο περισσότερο προσπαθείς, τόσο ευκολότερο θα αρχίσει να σου φαίνεται και τόσο θα βελτιώνεται η διάθεσή σου – αυτό είναι ένδειξη ότι ο αυτοέλεγχός σου ενισχύεται.

Δεν χρειάζεται να βλέπεις όλα τα σκαλοπάτια, κάνε απλώς το πρώτο βήμα

ΜΑΡΤΙΝ ΛΟΥΘΕΡ ΚΙΝΓΚ

Στρες

Χρησιμοποίησε την «αστεία» φαντασία σου. Είναι από τις πιο αγαπημένες προσεγγίσεις όταν κάποιος σε δυσκολεύει και σε στρεσάρει. Χρησιμοποιώντας την «αστεία» φαντασία σου, βλέπεις τα προβλήματά που σε στρεσάρουν με άλλη ματιά και σου φαίνονται λιγότερο απειλητικά.

Σάστισμα

Όταν πελαγώνεις, είναι δύσκολο να κοιμηθείς, να φροντίσεις τον εαυτό σου και να ενεργήσεις. Αλλά η λύση ξεκινάει από την καλοσύνη που δείχνεις στον εαυτό σου. Απλά σταμάτησε και άφησε τον εαυτό σου να πάρει ανάσα. Άφησέ τον να ηρεμήσει και κάνε τα πάντα στην άκρη. Όταν αισθανθείς έτοιμη, ξεκίνησε ξανά εστιάζοντας σε ένα πράγμα που θα σε βοηθήσει να προχωρήσεις στη ζωή. Ηρέμησε και μην περιπλέκεις τα πράγματα

Άγχος

Αν ρωτήσεις τυχαία κάποιον στον δρόμο αν θα προτιμούσε να ήταν αισιόδοξος ή απαισιόδοξος, δεν θα δυσκολευτεί να απαντήσει. Οι περισσότεροι θα επιθυμούσαν να είναι αισιόδοξοι: να βλέπουν την θετική πλευρά των πραγμάτων, να βλέπουν το ποτήρι μισογεμάτο. Δεν είναι δύσκολο να γίνει αισιόδοξη. Θα το καταφέρεις μόνο εάν εξασκηθείς σε αυτό. Όταν περνάς, δηλαδή, χρόνο με άτομα που σου φέρονται καλά, όταν δείχνεις καλοσύνη στον εαυτό σου, ανοίγεις τον δρόμο που οδηγεί σε μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση αλλά και σε αισιοδοξία, γεγονός που σημαίνει λιγότερο άγχος ή στρες.

Μοναξιά

Μίλησε σε έναν άγνωστο σήμερα. Υποτιμάς την επίδραση που έχει πάνω σου η συζήτηση με αγνώστους, με έναν γείτονα, με κάποιον που βγάζει βόλτα τον σκύλο του ή που περιμένει μαζί σου στην ουρά για καφέ. Μίλησε σε κάποιον ακόμα κι αν είναι άγνωστος. Μπορεί να σου φτιάξει αμέσως τη διάθεση. Και όχι μόνο αυτό, αλλά σε πειράματα όσοι μαθαίνουν να «ενεργούν με εξωστρέφεια» αρχίζουν να αισθάνονται πιο θετικά.

αλλαγή διάθεσης στη στιγμή

Απόρριψη

Ο χωρισμός και το διαζύγιο είναι κάτι δύσκολο, αλλά ο τρόπος που τα βλέπεις, ο τρόπος που διαχειρίζεσαι τον πόνο ίσως σε βοηθάει να ανακάμψεις ψυχολογικά. Εστιάζοντας σε όσα έμαθες από τον χωρισμό και στο πώς σε ωφέλησε -ακόμα και αν ακούγεται ανόητο εκείνη τη στιγμή- αλλάζεις τον τρόπο που βλέπεις το μέλλον. Σου δίνει ένα νέο πλαίσιο αναφοράς. Αν, αντί για αυτοκαταστροφικά πράγματα, κάνεις πράγματα ευεργετικά ή αναπτύξεις μία στάση μεγαλοψυχίας, θα αρχίσεις να ξεπερνάς ό,τι συνέβη. Θα αρχίσεις να διακρίνεις μία αχτίδα φωτός στο σκοτάδι.

Βαρυθυμία

Όσο χαζό κι αν ακούγεται, σκέψου 3 καλά που προέκυψαν από την αποτυχία. Συχνά, όταν σκέφτεσαι τα οφέλη που σου έφερε μία κατάσταση, αλλάζεις αντίληψη και αισθάνεσαι ότι θα τα καταφέρεις. Μία σοβαρή κρίση ίσως αλλάξει όλη την πορεία της ζωής σου. Ίσως σε κάνει να απολαμβάνεις περισσότερο τα μικρά πράγματα της ζωής που προηγουμένως θεωρούσες δεδομένα.

Απογοήτευση

Μάζεψε φύλλα και πέτρες. Κάτι που μπορείς να κάνεις για να έρθεις σε επαφή με το πιο πνευματικό κομμάτι του εαυτού σου είναι να βγεις έξω στη φύση. Μάζεψε μικρές πέτρες και φύλλα που σου αρέσουν. Μολονότι ακούγεται απλό, είναι κάτι που θα σε ηρεμήσει σε περίπτωση που περνάς κάποια κρίση.

Τη στιγμή που αγγίζεις ένα φύλλο και ακούς το θρόισμά του στο χέρι σου ή που νιώθεις τη λεία επιφάνεια της πέτρας βρίσκεις διέξοδο από τον τεχνητό κόσμο που ζούμε: το αγνό, φυσικό φύλλο, σε αντίθεση με τα πλαστικά που χρησιμοποιούμε συνεχώς και τα όσα κατασκευάζει ο άνθρωπος. Είναι σαν να επιστρέφεις στη φυσική βάση των πραγμάτων.

Για εσένα, λοιπόν, είτε είσαι άντρας που παραλύεις από αποφασιστικότητα, είτε φοιτητής που αναβάλλεις συνεχώς το διάβασμα, είτε γυναίκα που δεν σταματάς να ανησυχείς για το λάθος που έκανες…Τώρα ξέρεις ότι υπάρχει και άλλος τρόπος να αντιμετωπίσεις τα προβλήματα της ζωής. Ένας τρόπος που σου επιτρέπει να ανακάμψεις, ανεξάρτητα από τη διάθεσή σου, και να γίνεις το άτομο που επιθυμείς.

Το βιβλίο «Αλλαγή Διάθεσης στη Στιγμή» της Dr. Olivia Remes κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News