Όταν υπάρχει φλυαρία μέσα στο κεφάλι σου, είναι σχεδόν απίθανο να μπορέσεις να κοιμηθείς κι ακόμα κι αν το καταφέρεις, πιθανότατα θα έχεις ανήσυχο ύπνο. Όλοι βρεθήκαμε σε αυτή την κατάσταση σε κάποια φάση της ζωής μας που μας ήταν αδύνατο να ηρεμήσουμε τον θόρυβο μέσα στο κεφάλι μας και να ξεκουραστούμε. Ο mindfulness διαλογισμός μπορεί, λοιπόν, να λειτουργήσει και για σένα ως μια μέθοδος για να κοιμάσαι γρηγορότερα, περισσότερο και πιο ποιοτικά!

Η έρευνα έχει δείξει ότι ο διαλογισμός μπορεί να μας βοηθήσει να κοιμηθούμε γρηγορότερα και να κοιμηθούμε περισσότερο, με λιγότερα ξυπνήματα κατά τη διάρκεια της νύχτας. Οι άνθρωποι που διαλογίζονται αναφέρουν καλύτερη ποιότητα ύπνου και λιγότερη κόπωση και υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Μάλιστα, οι επιστήμονες μας λένε ότι μπορούμε να επωφεληθούμε ακόμα και με μόλις 10 λεπτά διαλογισμό την ημέρα!

Ένας σύντομος διαλογισμός για να αγαπήσεις τον εαυτό σου

Πώς λειτουργεί ο mindfulness διαλογισμός;

Οποιοδήποτε στυλ διαλογισμού κι αν κάνεις είναι υπέροχο, αλλά το μεγαλύτερο μέρος της νεότερης έρευνας έχει ερευνήσει και δοκιμάσει τον mindfulness διαλογισμό -μια πρακτική που επικεντρώνεται στην αποδοχή της παρούσας στιγμής χωρίς να την κρίνεις, η οποία περιλαμβάνει όλες τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας.

mindfulness διαλογισμός
Freepik

Αυτός ο διαλογισμός λειτουργεί στοχεύοντας συγκεκριμένες περιοχές του εγκεφάλου και μειώνοντας τη γνωστική και συναισθηματική εγκεφαλική δραστηριότητα που μπορεί να οδηγήσει σε κακό ύπνο. Η μείωση των υπερβολικών σκέψεων (ψυχική φλυαρία) και της συναισθηματικής αντίδρασης (άγχος) μπορούν να μας βοηθήσουν να κοιμηθούμε καλύτερα.

Φυσικά, είναι πιο εύκολο να το λέμε παρά να το κάνουμε. Αλλά όλα γίνονται πιο εύκολα όταν κάνεις την αρχή!

Ο διαλογισμός που θα σε χαλαρώσει και θα αδειάσει το μυαλό σου

Μερικές φορές μπορεί να περάσουμε δέκα λεπτά καθισμένοι και να μην μπορούμε να κάνουμε τις σκέψεις μας να σταματήσουν! Παρόλο που είναι απολύτως φυσιολογικό και αποτελεί μέρος της διαδικασίας διαλογισμού, μπορεί να είναι απογοητευτικό. Υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορούν να σε βοηθήσουν να μπεις σε zen mood πιο γρήγορα, όπως ο καθορισμός ενός χώρου με περιορισμένους περισπασμούς και η χρήση κεριών ή αρωματοθεραπείας.

Ένα ακόμα πράγμα που πρέπει να σημειώσουμε καθώς είναι το πιο σημαντικό είναι το εξής: Πρέπει να κάθεσαι αναπαυτικά!

Βάλε τον διαλογισμό στη ζωή σου και χάρισε στον εαυτό σου περισσότερο και ποιοτικότερο ύπνο!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News