Η επιλογή είναι πολύ απλή και είναι μόνο κάτι που περνά από το δικό σου χέρι. Έχεις να διαλέξεις ανάμεσα στο να συνεχίσεις αυτό που κάνεις μέχρι σήμερα ή να κάνεις αυτό που ονειρεύεσαι. Τι ονειρεύεσαι; Τι είναι αυτό που θες περισσότερο στη ζωή σου, πώς θα βελτιώσει τη ζωή σου; Μια δέσμευση 6 εβδομάδων είναι αυτό που χρειάζεσαι για να δεις αποτελέσματα. Δεν μπορώ να εγγυηθώ ότι τα αποτελέσματα είναι τα τελικά, πάντως σίγουρα είναι η αρχή και μια διαφορετική δράση από αυτό που έκανες μέχρι χθες θα σου δώσει διαφορετικά αποτελέσματα.

ημερομηνίες πριν τις εκλογές

Πώς γίνεται μια νέα συνήθεια

Θέλουμε αποτελέσματα, βλέπουμε γύρω μας την επιτυχία των άλλων αλλά έχουμε διερωτηθεί: «Τι αλήθεια χρειάστηκε να κάνει αυτός ο άνθρωπος για να πετύχει»; Έχασε κιλά πχ, τι πρόγραμμα διατροφής ακολούθησε και έμεινε πιστός σε αυτό; Τι πρόγραμμα άσκησης. Πώς κατάφερε να το κάνει συνήθεια;

Αντί να φας το σοκολατάκι μετά το φαγητό και να σπάσεις τη συνήθεια (τον νευρώνα του εγκεφάλου που ορίζει ότι τώρα πρέπει να φάω το γλυκό μου, επειδή αυτό έκανες σε όλη σου τη ζωή) απλώς κάνε την επιλογή να φτιάξεις μια νέα συνήθεια (νέο νευρώνα ) που θα λέει ότι μετά το φαγητό δε θα φας γλυκό αλλά πχ: θα πιεις τσάι ή καφέ, ή ότι άλλο θες εσύ.

Κάπου πρέπει να παραχώσεις και την απόλαυση

Το γνωρίζουμε όλοι ότι τα πολλά γλυκά πχ κάνουν κακό, όμως τη στιγμή που τα τρώμε, εκκρίνονται όλες αυτές οι ορμόνες απόλαυσης, όπως ενδορφίνες κλπ. Τι θα κάνεις και θα «κοροϊδέψεις» το μυαλό σου ώστε να απολαμβάνεις εξίσου αυτήν την νέα συνήθεια;

Να απολαύσεις την διαδικασία. Δεν γίνεται όταν το μυαλό σου ξέρει ότι είναι βαρετό, κουραστικό, μη απολαυστικό, ίσως προκαλέσει «πρόσκαιρο» πόνο να συνεργαστεί. Δεν θέλει να σε ξεβολέψει το μυαλό σου, θέλει να είναι με το μέρος σου. Γι’ αυτό πολύ συχνά λέω στη φάση που χτίζουμε μια νέα συνήθεια κάνει πολύ καλό το να λέμε και λίγα ψέματα στο μυαλό μας για να μας βοηθήσει, να συνεργαστούμε και να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Ο οραματισμός μπορεί να βοηθήσει σε αυτό. Το να οραματίζεσαι την εικόνα που θέλεις να φτάσεις.

Η ερώτηση που κάνω στον εαυτό μου και με βοηθά να ξεκολλήσω όταν δυσκολεύουν τα πράγματα

Πάρτο απόφαση και δεσμεύσου

Ο Στιβ Τζόμπς κάθε πρωί που ξυπνούσε από την ηλικία των 18 ρωτούσε τον εαυτό του, αυτό το πρόγραμμα που έχω κανονίσει για σήμερα θα ήθελα να το κάνω αν ήταν η τελευταία μέρα της ζωής μου; Αν για τρεις μέρες ήταν αρνητική η απάντηση άλλαζε το πρόγραμμα.

Κανείς δεν μας εγγυάται το αντίθετο ότι δηλαδή αυτή δεν είναι η τελευταία μέρα της ζωής μας. Άνθρωποι ξυπνούν και πάνε στη δουλειά τους, συμβαίνει κάτι απρόσμενο και φεύγουν από τη ζωή. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι που είναι στα νοσοκομεία και παλεύουν για την επόμενη ανάσα τους, έχουν αφήσει και εκείνοι πράγματα στη μέση και αν μπορούσαν να σηκωθούν θα το έκαναν με μεγάλη χαρά, ακόμα και αν είναι δύσκολα και απαιτητικά.

Όσο και αν είναι μακάβρια η κουβέντα που άνοιξα, εμένα αυτός είναι ο τρόπος και ο μηχανισμός που έχω βρει για να παρακινούμαι. Δεν μπορώ να αφήσω τη ζωή μου να γλιστρήσει μέσα από τα χέρια μου κάνοντας μόνο διεκπεραιωτικά πράγματα. Αρνούμαι!

Πόσες μέρες θα χρειαστεί

Κάποιοι μιλούν για 21 μέρες, άλλοι για 40 άλλοι για 60. Υπάρχουν πολλές θεωρίες και πολλές έρευνες όμως επειδή είμαστε όλοι διαφορετικοί δεν μπορούμε να πούμε ότι θα φέρει το ίδιο αποτέλεσμα σε όλους.

Πάρε ένα ημερολόγιο, μέτρα 6 εβδομάδες και πάρτο απόφαση, αυτό που τόσο καιρό αναβάλλεις και το αφήνεις για μετά. Η δέσμευση 6 εβδομάδων θα σου φέρει διαφορετικά αποτέλεμα από αυτά που είχες μέχρι τώρα.

Βρες κάποιον να σε υποστηρίζει όταν θα γίνει δύσκολο, βρες κάποιον που το έκανε αυτό που θες να πετύχεις. Άντλησε έμπνευση από τις δυσκολίες που έζησες μέχρι σήμερα στη ζωή σου. Ήταν δύσκολο και όμως τα κατάφερες και εκεί.

Σταμάτα να σε κακομαθαίνεις. τώρα είναι το Showtime και το Show must go on. Απάντησε πρώτα τη βασική ερώτηση: «Τι θέλω περισσότερο σε αυτή τη ζωή». Φτιάξε τη στρατηγική σου. Πάρε ένα ημερολόγιο, μέτρα τις 6 εβδομάδες που θα δεσμευτείς, χρησιμοποίησε τις γνώσεις που πήρες από τον επαγγελματία που ζήτησες βοήθεια, γυμναστή, διατροφολόγο, social media manager, manager, coach, όποιον επαγγελματία χρειάζεσαι, βάλε στο πρόγραμμά σου τις συγκεκριμένες ενέργειες που θα κάνεις αυτές τις 6 εβδομάδες.

Στο τέλος της πρώτης εβδομάδας, κάνε την αξιολόγησή σου. Πώς πήγε το πρόγραμμα, μέτρησε τα αποτελέσματά σου, πού είναι σε σχέση με τον αρχικό στόχο. Τι χρειάζεται να κάνεις ακόμα, ποιος μπορεί να σε βοηθήσει. Μην αφήσεις πέτρα που να μην σηκώσεις. Μην τα παρατήσεις αν δε φτάσεις εκεί που θες!

Η επιλογή είναι δική σου, δέσμευση 6 εβδομάδων (ή 42 μέρες, ή δυο μήνες) και να απολαύσεις μετά ή να συνεχίσεις αυτό που έχεις σήμερα. Εσύ διαλέγεις.

Πώς κάνοντας manifestation έλκουμε κοντά μας αυτό που θέλουμε περισσότερο στη ζωή μας

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News