Ένα απόφθεγμα του Henry David Thoreau λέει “Η ευτυχία είναι σαν μια πεταλούδα: όσο περισσότερο την κυνηγάς, τόσο περισσότερο θα σου ξεφεύγει, αλλά αν στρέψεις την προσοχή σου σε άλλα πράγματα, θα έρθει και θα καθίσει απαλά στον ώμο σου”. Δε θα μπορούσε κανείς να θέσει καλύτερα τον “ορισμό” της ευτυχίας ύστερα από αυτή την τοποθέτηση. Αν θες κι εσύ να γίνεις πιο ευτυχισμένη υπάρχουν 4 απλά βήματα που μπορείς να ακολουθήσεις ώστε να δελεάσεις την… πεταλούδα να καθίσει στον ώμο σου!

4 βήματα που θα σε βοηθήσουν να γίνεις πιο ευτυχισμένη

Έρευνες έχουν δείξει ότι συχνά η “ικανότητα” σου για την ευτυχία καθορίζεται από τα γονίδιά σου. Ο καθηγητής ψυχολογίας David T. Lykken, μάλιστα σε ένα βιβλίο του έχει τοποθετηθεί για το θέμα με την εξής φράση:

το να προσπαθείς να είσαι πιο ευτυχισμένος είναι σαν να προσπαθείς να είσαι ψηλότερος

Ο κάθε ένας έχει ένα «καθορισμένο σημείο ευτυχίας», όπως ο ίδιος υποστηρίζει, και απομακρυνόμαστε από αυτό μόνο λίγο. Ωστόσο, πολλοί ακόμα ερευνητές υποστηρίζουν ότι μπορείς να επιδιώξεις την ευτυχία ακολουθώντας του παρακάτω τρόπους.

καρδιά ή μυαλό

Don’t Worry, Be Happy

Κορυφαίοι ψυχολόγοι υποστηρίζουν ότι σημασία έχει η πρόθεση και η θέληση να είσαι ευτυχισμένος. Πρέπει να αποφασίσεις συνειδητά στάσεις και συμπεριφορές που θα σε οδηγήσουν πιο κοντά στην ευτυχία. Με λίγα λόγια κάνε την ευτυχία στόχο σου και προσπάθησε να οργανώσεις μία στρατηγική ώστε να την πετύχεις. Βάλε στο στόχαστρο την προσωπική σου βελτίωση και αυτοδιαχείριση. Ανάπτυξε τις διαπροσωπικές σου δεξιότητες και ιδιαίτερα αυτές που σχετίζονται με την καριέρα σου.

Καλλιέργησε την ευγνωμοσύνη

Η ευγνωμοσύνη είναι μία αρετή που χτίζεται κάθε μέρα. Αν δε μπορείς να αισθανθείς ευγνωμοσύνη για όσα κατέχεις και όσα έχεις επιτύχει τότε πως θα μπορέσεις να νιώσεις τη ευτυχία; Μία καθημερινή άσκηση που θα σε βοηθήσει σε αυτό είναι η καθημερινή απαρίθμηση πραγμάτων για τα οποία νιώθεις ευγνώμων. Η ευγνωμοσύνη έχει τη δύναμη να σε απομακρύνει από την πικρία και την απόγνωση.

έρευνα για την ευτυχία
Allef Vinicius/ Unsplash

Μάθε να συγχωρείς

Η συγκράτηση της μνησικακίας μπορεί να επηρεάσει τη σωματική και ψυχική σου υγεία σύμφωνα με μελέτες που έχουν γίνει. Ένας τρόπος για να περιορίσεις την πικρία που αισθάνεσαι είναι να ενθαρρύνεις την συγχώρεση. Η συγχώρεση έχει τη δύναμη να μειώσει τις κακές στιγμές και τη δημιουργία της πικρίας και της δυσαρέσκειας σύμφωνα με τους Michael McCullough και Robert Emmons.

Αντιμετώπισε αρνητικές σκέψεις και συναισθήματα

Το να αντιμετωπίσεις αρνητικές σκέψεις και συναισθήματα στην πραγματικότητα σημαίνει να βελτιώσεις την ψυχική σου υγεία. Προκειμένου να βοηθήσεις τον εαυτό σου να επανεκπαιδεύσει τη σκέψη σου μπορείς να δοκιμάσεις διάφορες τεχνικές όπως διαλογισμό, ρυθμική αναπνοή, γιόγκα ή τεχνικές χαλάρωσης για να ανακουφίσεις το άγχος και να προωθήσεις την ηρεμία.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News