Έχεις μετρήσεις πόσες φορές μέσα στη μέρα σου λες τη λέξη «άγχος»; «Έχω άγχος», «αγχώνομαι», «με αγχώνει», Το άγχος σαφώς υπάρχει στη ζωή και στους γρήγορους ρυθμούς που ζούμε. Αν είσαι μοναχός σε κάποια μονή της Ινδίας προφανώς και δε θα βιώνεις άγχος, εμείς οι υπόλοιποι κοινοί θνητοί που χωράμε μέσα σε 24 ώρες πάρα πολλές διαφορετικές δραστηριότητες και συχνά ψάχνουμε να βρούμε πώς θα καταφέρουμε να τα κάνουμε όλα, στην ώρα τους και με την ποιότητα που θέλουμε σαφώς δυσκολευόμαστε. Υπάρχουν εύκολες και πρακτικές συμβουλές για το πώς να διώξω το άγχος αν αυτό με βασανίζει μέσα στην καθημερινότητά μου.

εργασιακό άγχος

20 καθημερινά και δωρεάν πράγματα που μπορούν να σε κάνουν χαρούμενη

Όταν μας χτυπά την πόρτα το άγχος:

  1. Πάρε τρεις βαθιές αναπνοές και εκπνοές. Όσο αγχωμένος και αν είσαι, ακόμα και αν το σύμπαν διαλύεται γύρω σου, που ποτέ δεν διαλύεται, ό,τι και αν είναι αυτό, διορθώνεται, το ότι θα πάρεις αυτό το μισό λεπτό για εσένα και θα το αφιερώσεις στην αναπνοή σου κλείνοντας εντελώς όλους τους διακόπτες, είναι το μεγαλύτερο δώρο που μπορείς να σου κάνεις εκείνη τη στιγμή που σε επισκέπτεται το άγχος.
  2. Μέτρα ανάποδα από το 10 προς το 1.
  3. Στην ουσία είναι χημεία και ορμόνες οι οποίες κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες εκκρίθηκαν. Εσύ θα πρέπει να βρεις τι ήταν αυτό που συνέβη και σε άγχωσε.
  4. Το ότι βρήκες την αιτία του άγχους σου είναι η αρχή και η λύση στο πρόβλημά σου. Προσπάθησε να βάλεις τη λογική σου μέσα σε αυτό. Δηλαδή πχ Εμένα μπορεί να με αγχώνει το γεγονός ότι άργησα να φύγω από τη δουλειά, οπότε άργησα να πάρω τα παιδιά από το σχολείο, που νόμιζαν ότι τα ξέχασα μπλα μπλα (ουφ κουράστηκα..!), αν είσαι εργαζόμενη μαμά καταλαβαίνεις ακριβώς γιατί μιλάω. Τι πρέπει να κάνω ώστε να μην αργώ; Βρες τη στρατηγική που λειτουργεί σε εσένα και χρησιμοποίησέ τη αύριο και κάθε άλλη μέρα που θα έρθει.
  5. Βγες λίγο έξω στη φύση. Δέκα λεπτά, είναι αρκετά, αν δεν μπορείς να βγεις περισσότερο. Δεν είμαστε πλασμένοι για να καθόμαστε σε καναπέδες ή σε γραφεία. Πλαστήκαμε για να είμαστε έξω στη φύση και να τρέχουμε. Αμέσως μόλις βγεις έξω και εισπνεύσεις τον καθαρό αέρα, θα δεις ότι αλλάζει αμέσως η διάθεσή σου.
  6. Κάνε άσκηση! 30 λεπτά τη μέρα είναι αρκετά. Η έκκριση των ενδορφινών χαρίζουν την αίσθηση ευεξίας και καλής διάθεση. Μη παραλείψεις να κάνεις αυτό το δώρο στον εαυτό σου κάθε μέρα.
  7. Πάρε τηλέφωνο ή μίλα με κάποιο αγαπημένο πρόσωπο αν το έχεις κοντά, επίσης η φυσική επαφή και οι αγκαλιές και τα φιλιά, με αγαπημένα πρόσωπα αμέσως μειώνουν τα επίπεδα άγχους.
  8. Άκουσε μουσική, ανάλογα με τη διάθεση βάλε ό,τι μουσική σου αρέσει να ακούς σε τέτοιες περιπτώσεις, θες ροκ, θες κλασική, θες τζαζ, θες παραδοσιακή; Δεν παίζει ρόλο το είδος της μουσικής αλλά το να ακούσεις κάτι που χαλαρώνει εσένα εκείνη τη στιγμή.
  9. Χόρεψε! Δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι καλύτερο από το χορό.
  10. Φάε ένα κομμάτι σοκολάτα, είναι ό,τι καλύτερο μετά την γυμναστική καθώς εκκρίνονται οι ίδιες ορμόνες και εγγυημένα θα μειώσει το άγχος σου και θα σε κάνει να χαλαρώσεις.

Το άγχος έρχεται και φεύγει, με διάθεση ενσυνειδητότητας ακούμε τα συναισθήματα μας και τις ανάγκες μας και αν αναρωτιέσαι «πώς να διώξω το άγχος» αυτοί είναι κάποιοι εύκολοι, πρακτικοί και δοκιμασμένοι τρόποι για να το καταφέρεις γρήγορα να απαλλαγείς από το άγχος. Οι τεχνικές αυτές είναι πολύ εύκολες και μπορείς να τις ανακαλέσεις για όταν κάποια φορά στο μέλλον νιώσεις άγχος.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News