Υπέφερες ποτέ μια μεγάλη σειρά από εφιάλτες και δεν ήξερες τι τους προκαλούσε; Το ξέρω ότι είναι απογοητευτικό και τρομακτικό ταυτόχρονα. Το βράδυ υποτίθεται ότι είναι η ώρα που χαλαρώνεις και επαναφορτίζεσαι για την επόμενη μέρα, και είναι δύσκολο όταν οι φόβοι και τα άγχη σου έρχονται μαζί σου και σε αποτρέπουν να ξεκουραστείς.

Έχουμε, όμως, μερικά άσχημα νέα για εσένα σήμερα: Αποκαλύψαμε πως υπάρχουν κάποιοι αρκετά συνηθισμένοι παράγοντες οι οποίοι σου προκαλούν τους εφιάλτες. Αλλά μην ανησυχείς γιατί βρήκαμε και τρόπους ώστε να τους ελαττώσεις!

Ήρθε η Μόρα στον ύπνο σου; Μάθε ποια είναι και γιατί σε επισκέφτηκε

«Γιατί βλέπω εφιάλτες;» Όλα όσα πρέπει να ξέρεις!

Αλκοόλ, φάρμακα και συμπληρώματα

Μια βραδινή έξοδος στο μπαρ μπορεί να είναι πολύ διασκεδαστική, αλλά ίσως να μην είναι και τόσο ωραία όταν θα προσπαθήσεις να κοιμηθείς αργότερα. Ενώ το αλκοόλ μπορεί να σε βοηθήσει να κοιμηθείς βαθιά στην αρχή, καθώς μειώνεται το επίπεδο αλκοόλ στο αίμα, συμβαίνει το αντίστροφο: Υπάρχει πιο ρηχός ύπνος και πιο συχνό ξύπνημα. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερο ύπνο REM [ή γρήγορη κίνηση των ματιών], ο οποίος προκαλεί εφιάλτες και όνειρα.

Τα αντικαταθλιπτικά και τα οπιοειδή μπορούν επίσης να αυξήσουν τη συχνότητα των άσχημων ονείρων. Αν και δεν είναι απολύτως σαφές γιατί συμβαίνει αυτό – υπάρχουν ακόμα τόσα πολλά που δεν καταλαβαίνουμε για τον εγκέφαλο – το αυξημένο επίπεδο νευροδιαβιβαστών, όπως η ντοπαμίνη, που παρέχουν αυτές οι ουσίες, δημιουργούν αλλαγές στον τρόπο που ονειρευόμαστε, οδηγώντας συχνά σε πιο ζωντανά όνειρα και επομένως πιο έντονους εφιάλτες.

Η μελατονίνη, ένα συμπλήρωμα που μπορεί να σας βοηθήσει να κοιμηθείς, μπορεί επίσης να προκαλέσει άσχημα όνειρα. 

Η λύση: Μπορείς να πιείς ένα ποτήρι κρασί το βράδυ, απλώς τουλάχιστον τέσσερις ώρες πριν τον ύπνο.

Η αντιμετώπιση της πλευράς του φαρμάκου και των συμπληρωμάτων είναι λίγο πιο δύσκολη, αλλά μπορείς να συμβουλευτείς τον γιατρό σου και θα βρεις σίγουρα μία λύση.

Είδες όνειρο με δόντια; Δες τι μπορεί να σημαίνει!

Φαγητό πριν τον ύπνο

Ναι, το σνακ πριν τον ύπνο μπορεί να σε βλάψει επίσης. Αυτό συμβαίνει επειδή το σώμα σου θα εργάζεται σκληρά για να διασπάσει την τροφή και θα στείλει σήματα στον εγκέφαλό σου να είναι πιο ενεργός, κάτι που μπορεί να προκαλέσει εφιάλτες. Επιπλέον, το φαγητό μπορεί να διακόψει τις συνήθειες του ύπνου λόγω της νυχτερινής εφίδρωσης και της παλινδρόμησης οξέος. Οι ζαχαρούχες λιχουδιές και τα πικάντικα τρόφιμα μπορούν να προκαλέσουν περισσότερα εγκεφαλικά κύματα, τα οποία συνδέονται άμεσα με τις διαταραχές του ύπνου.

Η λύση: Άκου, αν αγαπάς τα νυχτερινά σνακ, το καταλαβαίνω. Το μυστικό είναι να φας δύο ή τρεις ώρες πριν πέσεις για ύπνο.

γιατί βλέπω εφιάλτες
Pexels

Οι εφιάλτες σου κάνουν καλό κι αυτός είναι ο λόγος!

Άγχος και στρες

Το άγχος και το στρες που προκαλούνται από τραυματικές ή ανησυχητικές καταστάσεις μπορούν να πυροδοτήσουν εφιάλτες επειδή το υποσυνείδητό σου θα μετατρέψει τις φοβερές σκέψεις σε μια τρομακτική και δυσάρεστη ιστορία.

Κατά τη διάρκεια του ύπνου, υπάρχει αυξημένη μεταιχμιακή δραστηριότητα. Η αυξημένη μεταιχμιακή δραστηριότητα, ιδιαίτερα στην αμυγδαλή [η οποία είναι το μέρος του εγκεφάλου που ασχολείται με τα συναισθήματα] κατά τη διάρκεια του ύπνου REM, μπορεί να επιδεινώσει τη συναισθηματική ένταση που βιώνεται κατά τη διάρκεια των ονείρων, η οποία μπορεί να προκαλέσει εφιάλτες.

Η λύση: Να κοιμάσαι αρκετά, καθώς η στέρηση ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε άγχος και εφιάλτες. Σημαντικό θα ήταν να μην ασχολείσαι με τρομακτικά βιβλία, ταινίες ή παιχνίδια πριν τον ύπνο, καθώς μπορούν να σε επηρεάσουν.

Η άσκηση, ο διαλογισμός, η τήρηση ημερολογίου και η αναζήτηση συμβουλών μπορούν επίσης να σε βοηθήσουν να αισθανθείς πιο χαλαρή συναισθηματικά γενικά και τη νύχτα.

Πώς μπορείς να βοηθήσεις το παιδί σου εάν βλέπει εφιάλτες

Ο ύπνος ανάσκελα

Εάν κοιμάσαι ανάσκελα, δώσε προσοχή: Μελέτες έχουν δείξει ότι είναι πιο πιθανό να έχουν εφιάλτες καθώς η συγκεκριμένη στάση προκαλέσει δυσκολίες στην αναπνοή. Όταν βρίσκεσαι στο REM, η έλλειψη αέρα μπορεί να προκαλέσει έναν εφιάλτη, όπως κυνηγητό, ασφυξία ή πνιγμό».

Η λύση: Ο ύπνος στη δεξιά πλευρά είναι το καλύτερο που μπορείς να κάνεις!

Το μόνο που μένει τώρα, είναι να εφαρμόσεις τις παραπάνω συμβουλές και να απαλλαγείς από τους τρομακτικούς εφιάλτες! Θα ξεκινήσεις να κοιμάσαι σαν πουλάκι!

Τι μπορεί να σημαίνουν όνειρα που σίγουρα όλοι έχουμε δει

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News