Είμαι σίγουρη πως πολλές φορές έχεις αναρωτηθεί τι τρώνε οι vegan και πώς μπορούν να καλύπτουν όλες τις ανάγκες του οργανισμού τους, από τη στιγμή που δε λαμβάνουν ορισμένες τροφές με βασικά συστατικά. Η αλήθεια είναι πώς η μετάβαση σε μια εντελώς φυτική διατροφή είναι πιο εύκολη απ’ όσο νομίζεις και την έχουν δοκιμάσει ακόμα και άτομα με χρόνιες παθήσεις και όπως δηλώνουν και οι ίδιοι τους έχει βγει σε καλό. Ο βιγκανισμός και η οστεοπόρωση είναι, όμως, μια δύσκολη σχέση για πολλούς.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Οστεοπόρωσης σήμερα θα εξετάσουμε πώς πρέπει να τρέφεται ένας vegan οργανισμός ώστε να προστατέψει τον εαυτό του από τη συγκεκριμένη πάθηση. Για να μπορέσουμε, όμως, να περάσουμε σε αυτό το στάδιο, πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά!

Εάν πιστεύεις ότι η vegan κουζίνα είναι άγευστη δοκίμασε αυτά τα υλικά που θα σου αλλάξουν την άποψη

Τι είναι η οστεοπόρωση;

Σύμφωνα με τη Βασιλική Εταιρεία Οστεοπόρωσης, έχει υπολογιστεί ότι τρία εκατομμύρια άνθρωποι στο Ηνωμένο Βασίλειο επηρεάζονται από αυτή την πάθηση. Κάποιος που ζει με αυτή την ασθένεια είναι πιο πιθανό να σπάσει ένα οστό μετά από ένα χτύπημα ή κάποια πτώση επειδή τα οστά του έχουν χάσει τη δύναμή τους. Ωστόσο, οι επιλογές ενός υγιεινού τρόπου ζωής μπορούν να βοηθήσουν τους ανθρώπους να αποκτήσουν κόκκαλα γεμάτα υγεία, συμπεριλαμβανομένων και των vegans.

10 πράγματα που συμβαίνουν στο σώμα σου όταν γίνεσαι vegan και τα αγνοείς

Βιγκανισμός και οστεοπόρωση: Πώς ένας vegan μπορεί να την αποτρέψει;

Η υγιεινή αντικατάσταση των γαλακτοκομικών είναι ένα σημαντικό μέρος της vegan διατροφής. Ο Οδηγός Eatwell τονίζει τον ρόλο των εναλλακτικών γαλακτοκομικών προϊόντων. Για παράδειγμα, το φυτικό γάλα έχει το ίδιο επίπεδο ασβεστίου με το αγελαδινό. Όλοι πρέπει να έχουν ως στόχο να τρώνε τουλάχιστον δύο μερίδες τροφών πλούσιες σε ασβέστιο καθημερινά. Παρακάτω θα βρεις μια λίστα με παραδείγματα τροφίμων φυτικής προέλευσης:

  • 200ml φυτικό γάλα
  • 200g γιαούρτι σόγιας
  • 70g τόφου με ασβέστιο
  • 2 φέτες σόγιας και λιναρόσπορο εμπλουτισμένο με επιπλέον ασβέστιο
  • Το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών και το κουνουπίδι περιέχουν, επίσης, απορροφημένο ασβέστιο σε ικανοποιητικές ποσότητες.
βιγκανισμός και οστεοπόρωση
Pexels

Η εφαρμογή που θα σε βοηθήσει να αλλάξεις τον τρόπο που κάνεις τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ

Πώς αλλιώς μπορούν οι vegan να φροντίζουν την υγεία των οστών τους;

Το ασβέστιο είναι μόνο ένα κομμάτι του παζλ. Η απορρόφηση αυτού επηρεάζεται από την κατάσταση της βιταμίνης D. Οι δημόσιες υγειονομικές αρχές συνιστούν να λαμβάνουμε ένα συμπλήρωμα κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου και του χειμώνα καθώς δεν μπορούμε να λάβουμε τη συγκεκριμένη βιταμίνη από τον ήλιο.

Η βιταμίνη D3 και D2 είναι επιλογές που μπορούν να γίνουν αποφεύγοντας να τρέφεσαι με ζωικά γεύματα. Μπορείς να αποτρέψεις την οστεοπόρωση και να φροντίσεις την υγεία των οστών σου εξασφαλίζοντας ότι η καθημερινή διατροφή σου είναι ποικίλη και ισορροπημένη, συμπεριλαμβανομένων των πράσινων τροφών πλούσιων σε βιταμίνη Κ, όπως το μπρόκολο και το σπανάκι. Οι χορτοφάγοι μπορούν εύκολα να αποκτήσουν τις συγκεκριμένες βιταμίνες από γεύματα πλούσια σε φασόλια, φακές, μπιζέλια, τόφου, κάσιους, σπόρους κολοκύθας και φυστικοβούτυρο.

Πέρα από τη σωστή διατροφή σπουδαίο ρόλο διαδραματίζει και η άσκηση. Το σωστό και υγιές βάρος θεωρείται, επίσης, σημαντικό για την υγεία των οστών. Βρες, λοιπόν, ένα χόμπι που σου αρέσει και ξεκίνα τακτική άσκηση!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News