Τον τελευταίο χρόνο το άγχος που βιώνουμε έχει αυξηθεί. Φυσικά, δεν είναι ποτέ ευχάριστο το να είσαι συνεχώς στρεσαρισμένος, όμως, ήξερες ότι το άγχος μπορεί κυριολεκτικά να σε αρρωστήσει; Με ποιες ασθένειες συνδέεται το άγχος;

Οι επιπτώσεις του άγχους επηρεάζουν το σώμα μας με πολλούς τρόπους και μπορούν ακόμη και να μας οδηγήσουν σε πολύ σοβαρές καταστάσεις, αν δεν βρούμε τρόπους να το διαχειριστούμε και να το ελέγξουμε.

Όσον αφορά το πώς το άγχος επηρεάζει την υγεία μας, μπορεί να καταλήξει να καταστρέφει όλα τα συστήματα του σώματός μας.

Οι ορμόνες που απελευθερώνονται όταν είμαστε αγχωμένοι αυξάνουν τον καρδιακό ρυθμό και συχνά δεν μπορούμε να καταλάβουμε τη διαφορά μεταξύ αληθινών απειλών ή φανταστικών κινδύνων.

Η υπερβολική κοριζόλη -ή αλλιώς η ορμόνη του στρες- που απελευθερώνεται τελικά μειώνει την απόκριση του ανοσοποιητικού μας συστήματος και συγκεκριμένα να το αφήνει εκτεθειμένο σε παθογόνα.

Το σώμα μας κάνει το καλύτερο δυνατό για να διορθώσει όλα αυτά τα προβλήματα εσωτερικά, όμως, το χρόνιο στρες μπορεί να μας κάνει τόσο εξαντλημένους που το σώμα μας να μην μπορεί τελικά να αντιδράσει.

Με ποιες, όμως, ασθένειες συνδέεται το άγχος;

Εκτός απ’ τα εμφανή σημάδια της συνεχούς έντασης, εξάντλησης και της κακής ποιότητας ύπνου, το χρόνιο στρες μπορεί επίσης να οδηγήσει στα εξής:

  1. Ξηροφθαλμία
  2. Καρδιακές παθήσεις
  3. Άσθμα
  4. Τριχόπτωση
  5. Δερματικά προβλήματα
  6. Οδοντιατρικά προβλήματα
  7. Παχυσαρκία
  8. Διαβήτη
  9. Γαστρεντερικά προβλήματα
  10. Νόσο του Alzheimer

Πώς μπορείς να διαχειριστείς το άγχος;

  • Αναγνώρισε ποιο είναι το πιο δύσκολο κομμάτι για σένα αυτή τη στιγμή και στήριξέ το σ’ αυτό που βιώνεις. Το να προσπαθείς να απαλλαγείς βίαια απ’ το άγχος που νιώθεις ή να μην το αποδέχεσαι ως άμυνα, δεν θα σε κάνει να το διαχειριστείς. Αντιθέτως, εάν το προσεγγίσεις διαφορετικά, το αγκαλιάσεις, το καταλάβεις και προσπαθήσεις να δεις τι ακριβώς συμβαίνει, θα δεις μεγάλη βελτίωση.
  • Γράψε μια ιστορία με μια φάση της ζωής σου απ’ την οποία βγήκες πιο δυνατός. Βιώνεις μια αλλαγή που σε τρομάζει και σε γεμίζει άγχος. Μήπως έχεις βιώσει κι άλλες παρόμοιες φάσεις στο παρελθόν που είχες το ίδιο συναίσθημα; Θυμήσου την πιο έντονη απ’ αυτές και πώς κατάφερες να την ξεπεράσεις και γράψε μια ιστορία σε ένα χαρτί με βάση αυτή την εμπειρία. 
  • Σκέψου το μέλλον. Πώς θα ήθελες να σου μείνει στο μυαλό αυτή η δύσκολη κατάσταση που βιώνεις τώρα; Σκέψου πώς θα ήθελες να την έχεις στο μυαλό σου όταν πια θα είναι παρελθόν και κάνε κινήσεις που θα σε φέρουν πιο κοντά στον στόχο σου. 

Τεχνικές χαλάρωσης απ’ το άγχος που πραγματικά θα σε βοηθήσουν!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News