Πολλές φορές λόγω των υποχρεώσεων που έχουμε κατά την διάρκεια της ημέρας, παραμελούμε να ακολουθούμε μια σωστή διατροφή και να έχουμε πρόγραμμα. Έτσι λοιπόν, επιλέγουμε τις περισσότερες φορές να παραλείπουμε ένα ή περισσότερα γεύματα όταν είμαστε εκτός σπιτιού και επιλέγουμε να τρώμε αργά το βράδυ όταν επιστρέφουμε. Πέραν όμως, ότι κάνουμε κακό στον οργανισμό μας, μια νέα αμερικανική έρευνα ήρθε να δώσει μια άλλη οπτική στο συγκεκριμένο θέμα, αφού έδειξε ότι το βραδινό φαγητό αυξάνει την κατάθλιψη και αντίστοιχα το φαγητό κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη ψυχική υγεία.

Ποιοι είναι οι μύθοι γύρω από την διατροφή, τη γυμναστική και τον ύπνο που πρέπει να καταρρίψεις;

Τι υποστηρίζουν οι Αμερικανοί ερευνητές;

Ερευνητές από το Νοσοκομείο Brigham and Women’s αναφέρουν ότι το βραδινό φαγητό αυξάνει την κατάθλιψη και είναι κακό για τον εγκέφαλο. Τα συμπτώματα της κατάθλιψης και του άγχους αυξάνονται κατά 26 και 16% αντίστοιχα μετά τα βραδινά γεύματα, δείχνουν τα στοιχεία τους. Παράλληλα, ο επικεφαλής των ερευνών Δρ. Φρανκ Σιρ επισήμανε ότι η μελέτη αφορά τους εργαζόμενους σε βραδινές βάρδιες ή τους ταξιδιώτες που κάνουν μεγάλα υπερατλαντικά ταξίδια που τρώνε τις βραδινές ώρες, με αποτέλεσμα να είναι επιρρεπείς σε νευρολογικές ασθένειες.

Πιο συγκεκριμένα, ο Σιρ υποστηρίζει ότι ο τρόπος ζωής διαταράσσει τον κιρκάδιο ρυθμό, γνωστό και ως ρολόι του σώματος. Τα ευρήματα των ερευνητών παρέχουν στοιχεία για το χρονοδιάγραμμα της πρόσληψης τροφής ως μια νέα στρατηγική για την πιθανή ελαχιστοποίηση της ευπάθειας της διάθεσης σε άτομα που αντιμετωπίζουν διαταραχές του κιρκάδιου ρυθμού.

Ένας στους πέντε ανθρώπους εργάζεται τις βραδινές ώρες στην σύγχρονη κοινωνία. Τα συγκεκριμένα άτομα εργάζονται σε νοσοκομεία, εργοστάσια και άλλες βασικές εργασίες, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών. Η νυχτερινή εργασία σε βάρδιες μπορεί να επηρεάσει το ρολόι του σώματος σε ότι έχει να κάνει με τον ύπνο, την εγρήγορση, την νηστεία και το φαγητό, αυξάνοντας τον κίνδυνο κατάθλιψης και άγχους έως και 40%.

το βραδινό φαγητό αυξάνει την κατάθλιψη
Unsplash

Οι εργαζόμενοι σε βάρδιες καθώς και άτομα που αντιμετωπίζουν διαταραχές του κιρκάδιου ρυθμού, συμπεριλαμβανομένου του jet lag, μπορεί να ωφεληθούν από την μελέτη για τον χρόνο του γεύματος, ανέφερε η συν-επικεφαλής συγγραφέας Δρ. Σάρα Τσελάπα. Τα ευρήματα αυτά μπορεί να δείξουν ότι πράγματι οι στρατηγικές βελτίωσης των ρυθμών του ύπνου και των κιρκάδιων ρυθμών μπορεί να βελτιώσει την ψυχική υγεία.

Εποχική κατάθλιψη: Τι είναι και πώς μπορείς να τη διαχειριστείς

Η διαδικασία της έρευνας

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το βραδινό φαγητό αυξάνει την κατάθλιψη, αφού 19 άτομα που συμμετείχαν στην έρευνα (12 άνδρες-7 γυναίκες), υποβλήθηκαν σε αυτή την δοκιμασία. Πιο αναλυτικά, υπήρχαν 2 συντονιστικές ομάδες που παρακολουθούσαν την έρευνα, μια όταν τα άτομα έτρωγαν τόσο κατά την διάρκεια της ημέρας όσο και το βράδυ και μια όταν έτρωγαν μόνο κατά την διάρκεια της ημέρας. Τα επίπεδα κατάθλιψης και άγχους μετρούνταν κάθε ώρα.

Κατά τη διάρκεια των νυχτερινών βαρδιών, η κατάθλιψη και το άγχος αυξήθηκαν σημαντικά όταν έτρωγαν επίσης αργά. Αντίθετα, δεν υπήρξαν αλλαγές όταν λαμβάνονταν τα γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, παρόλο που δούλευαν τη νύχτα.

Ωστόσο, όπως επισημαίνουν οι επιστήμονες, θα χρειαστούν μελλοντικές μελέτες για να διαπιστωθεί εάν οι αλλαγές στον χρόνο των γευμάτων μπορούν να βοηθήσουν άτομα που αντιμετωπίζουν καταθλιπτικές και αγχώδεις διαταραχές που σχετίζονται με το άγχος. Παρόλα αυτά, τονίζουν ο χρόνος πρόσληψης τροφής έχει σημασία για την διάθεσή μας.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News