Ανεξάρτητα από την ηλικία μας, είναι πολύ σημαντικό να προστατεύουμε την υγεία της καρδιάς μας. Κάτι τέτοιο θα μειώσει τον κίνδυνο διαφόρων ασθενειών, όπως καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικό. Παράλληλα, έτσι θα αισθανόμαστε έτοιμοι να ασχοληθούμε πιο ενεργά με άλλα υγιεινά πράγματα, όπως είναι η γυμναστική, χωρίς να αισθανόμαστε φόβο. Το να τρώμε έξυπνα είναι ένας τρόπος να συμβάλλουμε στην προστασία της υγείας της καρδιάς μας. Πάμε, λοιπόν, να δούμε ποιες είναι οι τροφές που κάνουν καλό στην καρδιά και συνάμα βελτιώνουν την διατροφή μας όταν τις προσθέσουμε στο διαιτολόγιό μας.

5 συμβουλές για υγιή καρδιά γιατί η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία

Τα καλά νέα της ημέρας

Οι τροφές που κάνουν καλό στην καρδιά, τυχαίνει να είναι ιδιαίτερα νόστιμες και ευέλικτες, ώστε να μπορούμε να τις εντάξουμε καθημερινά με διάφορους τρόπους στο πρωινό, στο μεσημεριανό και στο βραδινό και να μην υπάρχει κορεσμός. Επομένως, είναι ιδιαίτερα κερδοφόρο να τις ενσωματώσουμε στη διατροφή και τον τρόπο ζωής μας.

Επιπλέον, μια υγιής καρδιά προστατεύει επίσης από τη γήρανση και μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη μακροζωία, έτσι θα αποκομίσουμε τα βραχυπρόθεσμα οφέλη του σωματικού καυσίμου από αυτές τις τροφές με θρεπτικά συστατικά, καθώς και τα μακροπρόθεσμα οφέλη για την υγεία καθώς μεγαλώνουμε.

Μύθοι για την υγεία της καρδιάς που πρέπει να σταματήσουμε να πιστεύουμε!

Οι τροφές που κάνουν καλό στην καρδιά και πρέπει να είναι πάντα στο ψυγείο σου

Παντζάρια. Τα παντζάρια περιέχουν μια ποικιλία βιταμινών και μετάλλων, συμπεριλαμβανομένου του καλίου για την υγεία της καρδιάς, αλλά πραγματικά λάμπουν λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε νιτρικά άλατα στη διατροφή. Τα νιτρικά άλατα της διατροφής από τα παντζάρια μετατρέπονται σε μονοξείδιο του αζώτου στο σώμα, το οποίο συμβάλει στη διαστολή των αιμοφόρων αγγείων. Αυτό είναι υπεύθυνο για την απομάκρυνση του άγχους από την καρδιά μας και μπορεί να βελτιώσει την αρτηριακή πίεση. Τα παντζάρια είναι τέλεια συνοδευτικά για μια χορταστική σαλάτα ή σε smoothies.

τροφές που κάνουν καλό στην καρδιά
Unsplash

Φιστίκια. Σχεδόν το 90 τοις εκατό των λιπαρών που βρίσκονται στα φιστίκια είναι τα καλύτερα για εμάς μονοακόρεστα και πολυακόρεστα είδη και κάθε μερίδα παρέχει επίσης 3 γραμμάρια φυτικών ινών. Παράλληλα, τα φιστίκια είναι ιδιαιτέρως γευστικά είτε τα καταναλώσουμε σκέτα ή τα συνδυάσουμε σε κάποιο γεύμα.

Προϊόντα ολικής αλέσεως. Σύμφωνα με τους ειδικούς, γενικά οι δίαιτες που περιλαμβάνουν τακτικά την κατανάλωση δημητριακών ολικής αλέσεως μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Το βλέπουμε αυτό μέσα από δίαιτες και τα μεσογειακά διατροφικά μοτίβα. Παράλληλα μια νέα μελέτη έδειξε την αντικατάσταση των επεξεργασμένων δημητριακών με δημητριακά ολικής αλέσεως για τη μείωση της ολικής και της LDL χοληστερόλης καθώς και των τριγλυκεριδίων.

Επίσης, όσον αφορά την γλουτένη οι μελέτες δείχνουν ότι δεν έχει καμία σχέση με τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, αλλά η εξάλειψή της μπορεί να επηρεάσει τον κίνδυνο, καθώς σχετίζεται με μειωμένη πρόσληψη υγιεινών δημητριακών ολικής αλέσεως.

Πατάτες. Όταν πρόκειται για την υγεία της καρδιάς, η πρόσληψη καλίου είναι σημαντική για την αρτηριακή πίεση και οι πατάτες προσφέρουν περισσότερο κάλιο ανά μερίδα από ότι θα βρούμε σε μια μπανάνα. Είναι, επίσης, μια καλή πηγή για την αντιοξειδωτική βιταμίνη C. Οπότε, ας μην αισθανόμαστε ενοχές κάθε φορά που τρώμε λαχταριστές πατάτες, διότι τώρα ξέρουμε ότι ανήκουν στις τροφές που κάνουν καλό στην καρδιά.

τροφές που κάνουν καλό στην καρδιά
Unsplash

Σολομός. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν καταναλώνουν τις συνιστώμενες δύο μερίδες λιπαρών ψαριών την εβδομάδα για να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού. Ο σολομός είναι πηγή ωμέγα 3 που είναι πολύ σημαντικό για την υγεία της καρδιάς. Παράλληλα, δεν χρειάζεται να τρώμε μόνο φρέσκο σολομό, διότι ακόμα και μια κονσέρβα με σολομό είναι ιδιαίτερα θρεπτική και πλούσια σε ωμέγα 3.

Φασόλια. Τα φασόλια, είναι γεμάτα με φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά που είναι υγιή για την καρδιά, όπως φυλλικό οξύ, μαγνήσιο και αντιοξειδωτικά που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Παράλληλα, οι φυτικές ίνες προάγουν επίσης πιο υγιή επίπεδα σακχάρου και χοληστερόλης στο αίμα. Τέλος, τα φασόλια είναι ιδιαίτερα γευστικά είτε τα απολαύσουμε μαγειρεμένα ή αν τα συνδυάσουμε σε μια θρεπτική σαλάτα.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News