Έχουμε πει πόσο σημαντικός είναι ο ύπνος και το έχεις καταλάβει καλά. Όμως, είναι τελικά καλό να κοιμάσαι νωρίς το βράδυ και μάλιστα από τις 10 περίπου;

Πολλοί είναι οι επιτυχημένοι άνθρωποι ανά τον κόσμο που δηλώνουν ότι τελειώνουν την ημέρα τους αρκετά νωρίς για να ξεκουραστούν και να πάνε για ύπνο, ώστε να προετοιμαστούν καλύτερα για την επόμενη. Και πράγματι είναι μία καλή λύση, όμως τι συμβαίνει στο σώμα σου όταν κοιμάσαι νωρίς το βράδυ;

Αξιοποιείς στο έπακρο τον ύπνο

Ο ύπνος χωρίζεται σε κύκλους 90 λεπτών σε βαρύ και ελαφρύ ύπνο, από βαθύ ύπνο μη ταχείας κίνησης των ματιών (χωρίς REM) έως ύπνο ταχείας κίνησης των ματιών (REM). Το βαθύτερο και πιο ξεκούραστο μέρος του ύπνου είναι μεταξύ 10 μ.μ. και 2 π.μ. Αυτό σημαίνει ότι για να ξεκουραστείς πλήρως θα πρέπει να αρχίσεις να κοιμάσαι νωρίς. Επίσης, μια μελέτη λέει ότι ο ύπνος νωρίτερα και για περισσότερες ώρες σε βοηθά να σταματήσεις τις αρνητικές και ανησυχητικές σκέψεις που μπορεί να σε κρατήσουν ξύπνιο τη νύχτα.

Ασκήσεις για καλύτερο ύπνο- Μια σύντομη ρουτίνα που θα σε χαλαρώσει

Το σώμα σου είναι πιο υγιές

Όταν κοιμάσαι βαριά και για αρκετές ώρες το σώμα σου θεραπεύεται, παράγοντας τις κατάλληλες ορμόνες. Έτσι, την επόμενη μέρα θα είσαι σε καλύτερη φόρμα, ειδικά αν ασχολείσαι αρκετά με τη γυμναστική.

Μειώνονται τα επίπεδα άγχους

Δεν είναι απίθανο η έλλειψη ύπνου να εντείνει το άγχος σου λόγω των υπερβολικά υψηλών επιπέδων της ορμόνης του στρες στο σώμα σου. Η υπερβολική κορτιζόλη μπορεί να σε κάνει να αισθανθείς άγχος και να επηρεάσει την υγεία σου. Ωστόσο, αν αρχίσεις να κοιμάσαι νωρίς τα επίπεδα κορτιζόλης θα μειωθούν αρκετά.

κοιμάσαι νωρίς το βράδυ
Freepik

Μικρότερος κίνδυνος ασθένειας

Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που κοιμούνται νωρίτερα είναι πιο υγιείς σε σύγκριση με εκείνους που εργάζονται το βράδυ. Τα άτομα που δεν έχουν αρκετό βαθύ ύπνο έχουν περισσότερες πιθανότητες να αποκτήσουν με ασθένειες, όπως ο διαβήτης τύπου 2, οι καρδιακές παθήσεις και η υπέρταση κι αυτό γιατί έχουν χαμηλότερη απόκριση αντισωμάτων, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούσαν να αρρωστήσουν ευκολότερα.

Μπορείς να ελέγξεις καλύτερα τα συναισθήματά σου

Μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που κοιμούνται αρκετές ώρες είναι πιο ευτυχισμένοι. Όταν δεν κοιμάσαι καλά, τα συναισθήματά σου είναι πιο ασταθή, καθώς δυσκολεύεσαι να τα ελέγξεις. Επίσης, αν κοιμάσαι νωρίς, ξυπνάς και νωρίς, κάτι που μπορεί να φανεί ιδιαίτερα σημαντικό, αν θες να εκτεθείς για λίγο στον ήλιο και τη βιταμίνη D που θα κάνει καλό στη διάθεσή σου.

Τι μπορεί να συμβεί στο σώμα σου εάν αρχίσεις να κοιμάσαι χωρίς μαξιλάρι;

Bonus: Καταλαβαίνεις καλύτερα τους άλλους

Σύμφωνα με μελέτη, μερικά συναισθήματα όπως η ευτυχία ή η θλίψη δεν είναι ξεκάθαρα και ευανάγνωστα όταν δεν έχεις κοιμηθεί καλά το βράδυ και δεν είσαι ξεκούραστος, πράγμα που σημαίνει πρακτικά ότι δεν μπορείς να κατανοήσεις τόσο καλά τους άλλους γύρω σου και τα συναισθήματά τους. Ωστόσο, το ίδιο δεν φαίνεται να ισχύει με τον φόβο και τον θυμό, ίσως επειδή είναι τα πιο πρωταρχικά ένστικτα που βασίζονται στην επιβίωση, απαραίτητα για την κατανόηση του κινδύνου.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News