Το πεπτικό σύστημα είναι ένα από τα πιο σημαντικά συστήματα του οργανισμού σου καθώς είναι υπεύθυνο για τις θρεπτικές ουσίες που λαμβάνεις και την απόσυρση όσων δε σου χρειάζονται. Ο καθένας βιώνει περιστασιακά πεπτικά συμπτώματα όπως αναστατωμένο στομάχι, αέρια, καούρα, ναυτία, δυσκοιλιότητα ή διάρροια. Πρόκειται για συμπτώματα που μπορούν να προκαλέσουν μεγάλες διαταραχές στη ζωή σου. Ωστόσο μπορείς να βελτιώσεις την υγεία του πεπτικού συστήματος με φυσικό τρόπο.

Πώς να βελτιώσεις την υγεία του πεπτικού συστήματος φυσικά

Οι αλλαγές στη διατροφή και τον τρόπο ζωής μπορούν να έχουν θετικό αντίκτυπο στην υγεία του εντέρου σου. Υπάρχουν 2 τρόποι για να βελτιώσεις φυσικά την πέψη που κάνει ο οργανισμός σου ύστερα από κάθε σου γεύμα.

νιώθεις φούσκωμα
Freepik

Μαγειρεμένο φαγητό

Η τυπική δυτική διατροφή, δηλαδή εκείνη που έχει υψηλή περιεκτικότητα σε επεξεργασμένους υδατάνθρακες, κορεσμένα λιπαρά και πρόσθετα τροφίμων, έχει συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο ανάπτυξης πεπτικών διαταραχών.

Τα πρόσθετα τροφίμων, συμπεριλαμβανομένης της γλυκόζης, του αλατιού και άλλων χημικών, έχει παρατηρηθεί ότι συμβάλλουν στην αύξηση της φλεγμονής του εντέρου, οδηγώντας σε μια κατάσταση που ονομάζεται διαρροή εντέρου. Τα λιπαρά, επίσης, βρίσκονται σε πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα. Είναι γνωστά για τις αρνητικές τους επιπτώσεις στην υγεία της καρδιάς, αλλά έχουν επίσης συσχετιστεί με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης ελκώδους κολίτιδας, μιας φλεγμονώδους νόσου του εντέρου.

Επιπλέον, τα μεταποιημένα τρόφιμα όπως ποτά χαμηλών θερμίδων και παγωτά συχνά περιέχουν τεχνητά γλυκαντικά, τα οποία μπορεί να προκαλέσουν πεπτικά προβλήματα. Επομένως, η κατανάλωση μιας διατροφής βασισμένης σε μαγειρεμένα τρόφιμα και ο περιορισμός της πρόσληψης επεξεργασμένων τροφίμων μπορεί να είναι η καλύτερη για βέλτιστη πέψη.

φυτικές ίνες
SHUTTERSTOCK

Φυτικές ίνες

Είναι ευρέως γνωστό ότι οι φυτικές ίνες είναι ιδιαιτέρως ευεργετικές για την καλή πέψη. Οι διαλυτές ίνες απορροφούν νερό και βοηθούν στην προσθήκη όγκου στα κόπρανα. Οι αδιάλυτες ίνες δρουν σαν μια τεράστια οδοντόβουρτσα, βοηθώντας το πεπτικό σου σύστημα να διατηρεί τα πάντα σε κίνηση.

Οι διαλυτές ίνες βρίσκονται στο πίτουρο βρόμης, στα όσπρια, στους ξηρούς καρπούς και τους σπόρους, ενώ τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως και το πίτουρο σίτου είναι καλές πηγές αδιάλυτων ινών. Μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες έχει συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο πεπτικών παθήσεων, όπως έλκος, παλινδρόμηση, αιμορροΐδες και εκκολπωματίτιδα.

Τα προβιοτικά είναι ένας άλλος τύπος ινών που τροφοδοτούν τα υγιή βακτήρια του εντέρου. Οι δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε αυτές τις φυτικές ίνες έχουν αποδειχθεί ότι μειώνουν τον κίνδυνο φλεγμονωδών παθήσεων του εντέρου. Τα προβιοτικά βρίσκονται σε πολλά φρούτα, λαχανικά και δημητριακά.

Η καλή διατροφή είναι το άλφα και το ωμέγα όσον αφορά την υγεία του πεπτικού συστήματος. Αν εφαρμόσεις αυτές τις δύο διατροφικές συνήθειες στην καθημερινότητά σου θα ανακαλύψεις ότι η ποιότητα της ζωής σου θα βελτιωθεί σημαντικά.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News