1 στους 5 Αμερικανούς έχει ήπια γνωστική εξασθένηση και 1 στους 7 έχει διαγνωστεί με άνοια. Κι αν αυτό δεν είναι αρκετό ώστε να ταρακουνηθείς, έχουμε και μια επιπλέον εκτίμηση: Μέχρι το 2050, ο αριθμός των Αμερικανών με άνοια αναμένεται να έχει τριπλασιαστεί, σύμφωνα με τους συγγραφείς μιας επιστημονικής μελέτης που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Stroke. Τι θα μπορούσαμε, λοιπόν, να κάνουμε αλλιώς ώστε να εξασφαλίσουμε την υγεία του εγκεφάλου μας;

Για να προσπαθήσουμε να αποτρέψουμε την αύξηση των ατόμων με άνοια και ενισχύσουμε την υγεία του εγκεφάλου μας, οι επιστήμονες προτείνουν ότι όλοι μας θα πρέπει να παρακολουθούμε 13 παράγοντες.

Όλοι αυτοί οι παράγοντες σχετίζονται με τη γενικότερη καλή υγεία μας, επομένως φροντίζοντας αυτά τα πράγματα, κάνεις συνολικό καλό στην υγεία σου!

υγεία του εγκεφάλου
Freepik

13 πράγματα που έχουν άμεση σχέση με την υγεία του εγκεφάλου

  • Διαχείριση της αρτηριακής πίεσης
  • Διατήρηση της χοληστερόλης σε υγιή επίπεδα
  • Μείωση του σακχάρου στο αίμα
  • Αύξηση της σωματικής δραστηριότητας
  • Θρεπτική και ισορροπημένη διατροφή
  • Αποβολή των περιττών κιλών
  • Όχι κάπνισμα
  • Πρόληψη ή αντιμετώπιση των συμπτωμάτων κατάθλιψης, εάν υπάρχουν
  • Μείωση της κοινωνικής απομόνωσης, εάν υπάρχει
  • Περιορισμός της κατανάλωσης αλκοόλ
  • Καταπολέμηση διαταραχών ύπνου, εάν υπάρχουν
  • Διατήρηση της ενεργητικότητας του εγκεφάλου (5 γρίφοι για να εξασκήσεις το μυαλό σου στα γρήγορα)
  • Αντιμετώπιση της απώλειας ακοής, εάν υπάρχει

Κανείς μας δεν πρέπει να περιμένει να φτάσει σε μια μεγαλύτερη ηλικία για να υιοθετήσει πιο υγιεινές συνήθειες ή να αρχίσει να εξασκεί τον εγκέφαλό του. Όλα αυτά πρέπει να γίνονται προληπτικά.

7+1 tips για να “γυμνάσεις” το μυαλό σου!

υγεία του εγκεφάλου

Ένας υγιής εγκέφαλος είναι υπεύθυνος για ένα ευρύ φάσμα εργασιών, τα οποία είναι ζωτικής σημασίας για την εξέλιξή μας:

  • Μνήμη
  • Σκέψη
  • Λογική
  • Επικοινωνία
  • Επίλυση του προβλήματος

«Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι η υψηλή αρτηριακή πίεση, ο διαβήτης τύπου 2 και άλλοι παράγοντες κινδύνου επηρεάζουν μόνο την υγεία της καρδιάς, αλλά αυτοί οι ίδιοι παράγοντες κινδύνου επηρεάζουν την υγεία του εγκεφάλου μας», αναφέρουν οι επιστήμονες.

Τι άλλο μπορείς να κάνεις για να ενισχύσεις την υγεία του εγκεφάλου σου;

  • Να ακολουθείς μια διατροφή χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο, ισορροπημένη και πολύχρωμη.
  • Να ασκείσαι τουλάχιστον 150 λεπτά την εβδομάδα.
  • Να είσαι σε επαφή με κόσμο, όχι απαραίτητα από κοντά, αλλά να επικοινωνείς με οποιοδήποτε μέσο.
  • Να μην καπνίζεις και να μην καταναλώνεις πολύ αλκοόλ.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News