Με αφορμή την Ημέρα Υγείας του Μαστού ήρθε η ώρα να αγαπήσεις το στήθος σου, να αγαπήσεις το σώμα σου και τον εαυτό σου και να τον προσέξεις όσο περισσότερο γίνεται.

Η άσκηση και η καλή διατροφή δε σου εξασφαλίζουν μόνο έναν πιο υγιή οργανισμό, αλλά αυτό το ισχυρό δίδυμο μειώνει, επίσης, τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του μαστού. Εάν γνωρίζεις κάποιον ή έχεις διαγνωστεί με αυτή την ασθένεια, η άσκηση και η υγιεινή διατροφή μπορούν να αυξήσουν τις πιθανότητές σου να βγεις νικήτρια από αυτή τη μάχη.

Όλα όσα χρειάζεται να ξέρω για να κάνω αυτοεξέταση στο στήθος μου. Το πιο σημαντικό ραντεβού που δεν πρέπει να αμελούμε κάθε μήνα

Υγεία και καρκίνος του μαστού: Πώς μπορείς να προστατευτείς;

Διατήρησε ένα υγιές βάρος

Η σχέση μεταξύ παχυσαρκίας και καρκίνου του μαστού δεν είναι πλήρως κατανοητή, αλλά γνωρίζουμε ότι είναι σημαντικό για τις γυναίκες να διατηρούν ένα υγιές βάρος για να μειώσουν τον κίνδυνο.

Η παραγωγή οιστρογόνων στον λιπώδη ιστό των γυναικών μετά την εμμηνόπαυση είναι ένας σημαντικός παράγοντας. Στις παχύσαρκες γυναίκες, οι ευαίσθητοι ιστοί του καρκίνου του μαστού εκτίθενται σε περισσότερα οιστρογόνα από ό, τι οι γυναίκες με ένα υγιές βάρος. Αυτό μπορεί να διεγείρει την ανάπτυξη και την εξέλιξη του καρκίνου του μαστού.

Οι γυναίκες που είναι παχύσαρκες – με δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ) 30 ή υψηλότερο – τείνουν να έχουν πιο προχωρημένη νόσο τη στιγμή που διαγιγνώσκεται ο καρκίνος του μαστού τους από τις γυναίκες με ΔΜΣ κάτω των 25. Αυτές οι γυναίκες διατρέχουν επίσης μεγαλύτερο κίνδυνο να πεθάνουν από καρκίνο του μαστού. Οι επιζώντες του καρκίνου του μαστού που είναι παχύσαρκοι διατρέχουν επίσης μεγαλύτερο κίνδυνο επανεμφάνισης της νόσου.

υγεία και καρκίνος του μαστού
Pexels

Η άσκηση ως προληπτικό μέτρο

Οι γυναίκες που είναι σωματικά δραστήριες έχουν 25% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρκίνο του μαστού από τις γυναίκες που δεν αθλούνται. Έρευνες δείχνουν ότι η τακτική άσκηση μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του καρκίνου του μαστού ενισχύοντας τη λειτουργία του ανοσοποιητικού, αποτρέποντας την παχυσαρκία και μειώνοντας τα επίπεδα οιστρογόνων και ινσουλίνης.

Μαζί με τη διατήρηση του βάρους σου σε υγιή επίπεδα, η άσκηση μπορεί επίσης να βελτιώσει την οστική μάζα, η οποία είναι ένα κρίσιμο ζήτημα για τους επιζώντες του καρκίνου του μαστού που έχουν υποβληθεί σε χημειοθεραπεία και ενδοκρινική θεραπεία. Αυτά τα φάρμακα συνδέονται με χαμηλότερη οστική πυκνότητα, η οποία αυξάνει τον κίνδυνο οστεοπόρωσης και καταγμάτων οστών.

Από καθημερινές δραστηριότητες όπως καθαρισμός σπιτιού έως προγράμματα σχεδιασμένα ειδικά για ασθενείς με καρκίνο, υπάρχει κάτι για όλους. Απλά πρέπει να βρεις αυτό που σου ταιριάζει.

Είτε προσπαθείς να αποτρέψεις τον καρκίνο του μαστού, είτε πολεμάς τον καρκίνο του μαστού είτε έχεις επιβιώσει από αυτόν, η άσκηση μπορεί να σε βοηθήσει.

Οι δύο ειδήσεις για την αντιμετώπιση του καρκίνου που γεννούν ελπίδα

Μείνε ενυδατωμένη και ακολούθησε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή

Γέμισε το πιάτο σου με τουλάχιστον πέντε έως οκτώ μερίδες φρούτων και λαχανικών κάθε μέρα. Επιπλέον, το μπρόκολο, το λάχανο, το καρπούζι και τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι τροφές που καταπολεμούν τον καρκίνο. Είναι σημαντικό να αυξήσεις την πρόσληψη ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, τα οποία βρίσκονται σε καρύδια, ψάρια, σόγια και σπόρους κολοκύθας.

Είναι σημαντικό να διατηρεί τον οργανισμό σου ενυδατωμένο! Βάλε στόχο να πίνεις 2 έως 3 λίτρα νερό την ημέρα.

Πιστεύεται ότι η καλή διατροφή μπορεί να βοηθήσει στην προστασία από μια σειρά καρκίνων, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου του μαστού, και μπορεί να επιβραδύνει ή να αποτρέψει την εξέλιξη ή την επανεμφάνιση της νόσου.

Περιόρισε το αλκοόλ σε ένα ποτό την ημέρα

Οι γυναίκες που πίνουν περισσότερο από ένα αλκοολούχο ποτό την ημέρα – ακόμα και δύο ποτά – διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του μαστού. Οι γυναίκες που πίνουν τρία ή περισσότερα ποτά την εβδομάδα αφού διαγνωστούν με καρκίνο του μαστού διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να υποτροπιάσει ο καρκίνος του μαστού τους.

Σύμφωνα με την Αμερικανική Εταιρεία Καρκίνου, η ποσότητα αλκοόλ που καταναλώνεις είναι σημαντική, όχι το είδος του αλκοολούχου ποτού.

Motivational quotes για τη μάχη με τον καρκίνο που δίνουν δύναμη

Πάρε τις βιταμίνες σου, ειδικά τη βιταμίνη D

Οι γυναίκες με χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D μπορεί να διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του μαστού και οι επιζώντες από καρκίνο του μαστού με χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D να έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο υποτροπής της νόσου. Η έρευνα δείχνει επίσης ότι τα υψηλά επίπεδα βιταμίνης D συνδέονται με καλύτερα ποσοστά επιβίωσης από καρκίνο του μαστού.

Η καλύτερη πηγή βιταμίνης D είναι από τον ήλιο, οπότε οι γυναίκες που δεν λαμβάνουν πολύ καθημερινή έκθεση στον ήλιο μπορεί να έχουν έλλειψη. Ωστόσο, αν είσαι συχνά στον ήλιο, μην ξεχνάς να εφαρμόσεις αντηλιακό.

Έλεγξε το επίπεδο βιταμίνης D. Εάν το επίπεδο είναι χαμηλό, μίλησε με το γιατρό σου για λήψη συμπληρώματος βιταμίνης D3.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News