Οι περισσότεροι άνθρωποι υποφέρουν από έντονο πόνο στην πλάτη, ο οποίος οφείλεται τις περισσότερες φορές σε κακή στάση σώματος. Μπορείς να αποτρέψεις να σε πιάσει πόνος στην πλάτη αν φροντίσεις να προσέχεις καθημερινά τα παρακάτω!

Πώς να αποτρέψεις να σε πιάσει πόνος στην πλάτη

Η πρόληψη είναι πάντα η καλύτερη θεραπεία! Πρέπει να εξασκήσεις την καλή στάση σώματος είτε κάθεσαι, είτε είσαι όρθια, είτε κινείσαι. Τα πράγματα που είναι καλό να προσέξεις στην καθημερινότητά σου είναι τα εξείς:

  • Ασκήσου τακτικά. Κάνε cardio προπονήσεις, δηλαδή ασκήσεις που αυξάνουν τον καρδιακό σου ρυθμό σε κατάλληλο επίπεδο) και προπόνηση για ενδυνάμωση
  • Απόκτησε και διατήρησε ένα υγιές βάρος
  • Σταμάτα το κάπνισμα (εάν καπνίζεις!)
  • Να τρως καλά — δώσε στο σώμα σου τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να λειτουργήσει καλά
  • Φρόντισε το σώμα σου στη δουλειά – Πρόσεχε πως σκύβεις και πως κάθεσαι στο γραφείο εν ώρα εργασίας
σημάδια στο σώμα σου όταν δεν τρως σωστά

Η προστασία της σπονδυλικής σου στήλης και η πρόληψη κάθε είδους πόνου στην πλάτη πρέπει να αποτελεί μία καθημερινή δραστηριότητα. Δε γίνεται να έχεις μερικές φορές καλή στάση σώματος ή μερικές φορές να τρως καλά. Καθώς μεγαλώνεις, η σπονδυλική σου στήλη γερνά επίσης, παρόλο που η θωρακική σπονδυλική σου στήλη είναι λιγότερο ευαίσθητη σε αυτές τις εκφυλιστικές (σχετιζόμενες με την ηλικία) αλλαγές.

Ακόμα, μπορεί επίσης να αποφευχθεί ο πόνος στην πλάτη που προκαλείται από οστεοπόρωση και κατάγματα της σπονδυλικής στήλης. Πρέπει να διατηρήσεις τα οστά σου δυνατά και υγιή για να αποφύγεις την οστεοπόρωση. Με την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε ασβέστιο και άλλων ζωτικών θρεπτικών συστατικών, θα κάνεις το σώμα σου και τα οστά σου να είναι πιο υγιή.

άσκηση για τα πόδια
Getty / SrdjanPav

Για την πρόληψη του πόνου στην πλάτη κάνε αυτήν την απλή άσκηση:

  • Πέταξε το πηγούνι σου προς τα κάτω
  • Πίεσε τις ωμοπλάτες μαζί
  • Πιάσε τα χέρια σου πίσω σου ενώ πιέζεις τις ωμοπλάτες σου
  • Μείνε για μερικά δευτερόλεπτα.

Μπορείς να κάνεις αυτή την άσκηση αρκετές φορές μέσα στην ημέρα. Εύκολες ασκήσεις όπως αυτή μπορούν να αυξήσουν την κινητικότητα στο λαιμό και την πλάτη σου. Θα σε βοηθήσει να διατηρήσεις τους μυς σου εύκαμπτους, και θα σε διευκολύνει να στέκεσαι και να κάθεσαι σωστά!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News