Πολλές φορές έχουμε ακούσει αρκετές θεωρίες για το τι θεωρείται υγιές και τι όχι όσον αφορά τα θέματα όπως είναι η διατροφή, η γυμναστική και ο ύπνος χωρίς να υπάρχει κάποια επιστημονική τεκμηρίωση. Το κακό είναι ότι αυτοί οι μύθοι μας ακολουθούν στη ζωή μας και βασιζόμαστε σε αυτούς. Πάμε, λοιπόν, να δούμε ποιοι είναι αυτοί οι μύθοι που υπάρχουν και πρέπει να αποφύγουμε και πώς μπορεί να επηρεαστεί ο ύπνος μας από αυτούς.

Υπάρχει τρόπος να χάσεις κιλά χωρίς δίαιτα και γυμναστική;

Μύθος Νο. 1

Υπάρχει η θεωρία ότι επειδή δημοφιλείς δίαιτες υπάρχουν παντού, είναι δεδομένο ότι θα λειτουργούν. Πιο συγκεκριμένα, το να χάσουμε βάρος γρήγορα, είναι δελεαστικό, αλλά η τυπική δίαιτα της μόδας ακόμα και οι πιο καθιερωμένες, όπως η κετογονική, τονίζουν τον περιορισμό της διατροφικής πρόσληψης, συχνά απαγορεύοντας ολόκληρες ομάδες τροφίμων. Η κετογονική δίαιτα, για παράδειγμα, απαγορεύει τα δημητριακά, τα όσπρια και τα φρούτα, εκτός από μια χούφτα μούρα. Το κόψιμο σημαντικών μικροθρεπτικών συστατικών δεν είναι υγιεινό και οι περιοριστικές δίαιτες τείνουν να αποτυγχάνουν μακροπρόθεσμα, σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ.

Αυτός ο τύπος περιορισμού, μακροπρόθεσμα, μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση βάρους και όχι σε απώλεια βάρους, δήλωσε η Nina Taylor, υπεύθυνη εκπαίδευσης στην Εθνική Συμμαχία για τις Διατροφικές Διαταραχές.

Το να ακολουθούμε και να σταματάμε μια δίαιτα ονομάζεται δίαιτα γιο-γιο και οι μελέτες έχουν συνδέσει αυτό το διατροφικό φαινόμενο με υψηλότερο σωματικό λίπος, αρτηριακή πίεση και χοληστερόλη, τα οποία αυξάνουν τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου και αιφνίδιου καρδιακού θανάτου στις γυναίκες.

Η κατανάλωση μιας φυτικής διατροφής, η παρακολούθηση της πρόσληψης ζάχαρης και ο περιορισμός της αλόγιστης κατανάλωσης είναι υπέροχοι τρόποι για να αυξήσουμε τα χρόνια της ζωής μας, έδειξε έρευνα.

Μύθος Νο. 2

Όλοι μας το βράδυ, πριν κοιμηθούμε, έχουμε το κινητό στο κρεβάτι και χαζεύουμε στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θεωρώντας ότι είναι κάτι το φυσιολογικό. Σύμφωνα με έρευνα, έχει συνδεθεί η νυχτερινή υπερβολική χρήση smartphone με προβλήματα στον ύπνο, μειωμένη διάρκεια ύπνου, κούραση κατά τη διάρκεια της ημέρας ακόμη και διαταραχές στη διάθεση.

Όταν χρησιμοποιούμε το τηλέφωνό μας, τα μάτια σας είναι εκτεθειμένα στο μπλε φως, το οποίο διακόπτει την παραγωγή μελατονίνης που είναι η ορμόνη που ρυθμίζει το ρολόι του σώματός μας. Οι ειδικοί προτείνουν την απαγόρευση οποιουδήποτε φωτός φάσματος LED για μια ολόκληρη ώρα πριν από τον ύπνο.

Συμπέρασμα: Δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε το κινητό μας τηλέφωνο και το επιβλαβές μπλε φως του στο κρεβάτι.

μύθοι για διατροφή και γυμναστική
Freepik

Μύθος Νο. 3

Πολλοί είναι οι μύθοι για διατροφή και γυμναστική που υπάρχουν στο διαδίκτυο άλλα και που έχουμε ακούσει από τους “ειδήμονες”. Όπως για παράδειγμα, ότι μπορούμε να χάσουμε το λίπος στην κοιλιά μέσω της γυμναστικής. Στην πραγματικότητα, η άσκηση καίει λίπος σε όλο το σώμα, όχι μόνο στο μέρος του σώματος που στοχεύει η προπόνησή μας.

Οι ειδικοί σε θέματα γυμναστικής και φυσικής κατάστασης προτείνουν την αύξηση της καρδιαγγειακής άσκησης για να κάψουμε λίπος. Πρέπει να στοχεύουμε σε μια ισορροπημένη ρουτίνα φυσικής κατάστασης, διαφοροποιώντας την ένταση της προπόνησης, ώστε να περιλαμβάνει προπόνηση υψηλής και χαμηλής έντασης.

Μύθος Νο. 4

Πόσες φορές έχουμε ξαπλώσει στο κρεβάτι για να κοιμηθούμε αλλά στην πορεία δεν μας κολλάει ύπνος; Αμέτρητες φορές. Όλοι ξέρουμε ότι είναι καλύτερο να μένουμε στο κρεβάτι με κλειστά μάτια όταν δεν μπορούμε να κοιμηθούμε. Αυτός είναι ακόμα ένας μύθος που κυκλοφορεί και πρέπει να μην τον λαμβάνουμε υπόψιν.

Το να μένουμε στο κρεβάτι για περισσότερα από 20 λεπτά αν δεν μπορούμε να κοιμηθούμε είναι ένα από τα χειρότερα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε, σύμφωνα με τους ειδικούς στον ύπνο, επειδή εκπαιδεύει τον εγκέφαλό μας να συνδέει το κρεβάτι με την έλλειψη ύπνου. Κάτι τέτοιο μπορεί να μας οδηγήσει σε χρόνια αϋπνία.

Αντίθετα, οι επιστήμονες προτείνουν να σηκωνόμαστε και να κάνουμε κάτι βαρετό, όπως για παράδειγμα να διπλώνουμε τα ρούχα, μέχρι να μας πάρει ο ύπνος. Απαραίτητη σημείωση, πρέπει να είμαστε βέβαιοι ότι διατηρούμε τα φώτα χαμηλά και να μην ασχολούμαστε με το smartphone ή το laptop.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News