Πολλές φορές έχει τύχει να καταναλώσουμε γεύματα ή ροφήματα που περιέχουν μέσα ένα μπαχαρικό που ονομάζεται πιπερόριζα ή αλλιώς το γνωστό σε όλους μας τζίντζερ. Το συγκεκριμένο μπαχαρικό διακρίνεται κυρίως για την έντονη γεύση του και το συναντάμε κυρίως μέσα σε σαλάτες, smoothies και ροφήματα τσαγιού. Παρόλα αυτά, δεν γνωρίζαμε τις ευεργετικές ιδιότητες του τζίντζερ στον οργανισμό μας από την κατανάλωσή του, γι’ αυτό λοιπόν ήρθε η ώρα να τις μάθουμε.

Πόνος στο στομάχι; Οι καλύτερες συμβουλές για να σου περάσει

Τι υποστηρίζουν οι επιστήμονες;

Το τζίντζερ είναι ένα ευρέως γνωστό μπαχαρικό με πολλά οφέλη για την υγεία. Η ρίζα τζίντζερ βρίσκεται σε διάφορες μορφές, όπως η πραγματική ολόκληρη ρίζα, η σκόνη, το μπαχαρικό, ο χυμός, σε φέτες μέσα σε τρόφιμα, σε χάπια, σε τσάι όπως και σε άλλα συμπληρώματα διατροφής, λέει ο διαιτολόγος Jesse Feder που συμπληρώνει ότι είναι πράγματι ωφέλιμο να προσθέσουμε τη ρίζα τζίντζερ στην καθημερινή σας διατροφή.

Πιο συγκεκριμένα, οι ευεργετικές ιδιότητες του τζίντζερ μπορεί να μας βοηθήσουν στην καλύτερη πέψη, στο να έχουμε λιγότερο φούσκωμα καθώς και στην απώλεια βάρους. Παράλληλα, η κατανάλωση του τζίντζερ συμβάλει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος όπως και στην μείωση της συνολικής φλεγμονής. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις υψηλές ποσότητες αντιοξειδωτικών.

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, το τζίντζερ θεωρείται ως θαυματουργή θεραπεία για προβλήματα υγείας ολόκληρου του οργανισμού, όπως η ανακούφιση από τον πόνο στο στομάχι, η καταπολέμηση των λοιμώξεων ακόμη και η μείωση του κινδύνου καρδιακής προσβολής και καρκίνου. Παράλληλα, η κατανάλωση τζίντζερ βοηθά και στην καταπολέμηση του κοινού κρυολογήματος, στις ημικρανίες ακόμα και στην υψηλή αρτηριακή πίεση.

Ακόμα, υπάρχουν και άλλες μελέτες που αναφέρονται στις ευεργετικές ιδιότητες του τζίντζερ. Πιο αναλυτικά, τα αποτελέσματα μελετών για το τζίντζερ δείχνουν πιθανά οφέλη που συνδέονται με την πρόληψη της νόσου του Αλτσχάιμερ και τη βελτίωση της ανοσίας. Μαζί με τα αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτικά της οφέλη, η ρίζα τζίντζερ πιστεύεται ότι έχει και αντιμικροβιακές ιδιότητες.

Ωστόσο, σύμφωνα με την διαιτολόγο Trista K. Best, τα οφέλη από την κατανάλωση αυτού του μπαχαρικού οφείλονται στην ουσία που περιέχει το τζίντζερ, την τζιντζερόλη στην οποία αποδίδεται και η χαρακτηριστική πικάντικη και ταυτόχρονα πιπεράτη γεύση. Αυτό το συστατικό είναι ένα ισχυρό αντιφλεγμονώδες αντιοξειδωτικό που δρα στη μείωση του οξειδωτικού στρες και των ελεύθερων ριζών στο σώμα. Όταν έχουμε στρες και δεν το περιορίζουμε, αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι ελεύθερες ρίζες να καταστρέφουν το σώμα και τότε είναι πιο πιθανό να εμφανιστούν ασθένειες στον οργανισμό μας.

ευεργετικές ιδιότητες του τζίντζερ
Freepik

Πώς μπορούμε να προσθέσουμε το τζίντζερ στη διατροφή μας;

Χάρη στις πολλές μορφές τζίντζερ στην αγορά, από τη φρέσκια ρίζα έως τις μορφές σε σκόνη και τα τσάγια, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να προσθέσουμε τζίντζερ στη διατροφή μας. Πιο συγκεκριμένα, το τζίντζερ έχει μια πολύ ιδιαίτερη, πικάντικη γεύση που συμπληρώνει πολλά πιάτα. Αν και το τζίντζερ είναι πιο δημοφιλές στην ασιατική κουζίνα, εμφανίζεται σε πολύ περισσότερες συνταγές καθώς αρκετός κόσμος θέλει να επωφεληθεί από τα οφέλη του για την υγεία.

Το τζίντζερ ταιριάζει ιδιαίτερα σε χυμούς και smoothies για να προσθέσει μια γεύση. Είναι επίσης μια δημοφιλής προσθήκη στα τσάγια. Για παράδειγμα μπορούμε να βάλουμε μια φέτα τζίντζερ σε βραστό νερό για 10 λεπτά και στη συνέχεια θα έχουμε ένα γευστικό, γεμάτο θρεπτικά συστατικά ρόφημα. Ακόμα, μπορούμε να το προσθέσουμε σε μια δροσερή και χορταστική σαλάτα, όπου θα απογειώσει την γεύση της και θα μπορέσουμε να απολαύσουμε τις ευεργετικές ιδιότητες του.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News