Για ένα τόσο νόστιμο και μικρό φρούτο, τα κεράσια είναι αρκετά υγιεινά, μπορείς όμως, δυστυχώς, να τα απολαμβάνεις μόνο το καλοκαίρι, αλλά φρόντισε να το κάνεις! Εκμεταλλεύσου, λοιπόν, τους ζεστούς μήνες και απόλαυσε όσο το δυνατόν περισσότερα κεράσια μπορείς, καθώς προσφέρουν ένα σωρό διατροφικά οφέλη υψηλής ποιότητας.

Τα κεράσια έχουν πολλά οφέλη για την υγεία, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η ενίσχυση της γνωστικής λειτουργίας, η προστασία των κυττάρων από το οξειδωτικό στρες και η φλεγμονή και η βελτίωση της διάρκειας και της ποιότητας του ύπνου.

Συγκεκριμένα, τα κεράσια έχουν υψηλά επίπεδα των αντιοξειδωτικών και αντιφλεγμονωδών ενώσεων πολυφαινόλες και καροτενοειδή, και επίσης περιέχουν βιταμίνη C, κάλιο και μαγνήσιο. Ας μιλήσουμε, όμως, λίγο πιο αναλυτικά σχετικά με τα οφέλη των κερασιών. Είμαι σίγουρη ότι μετά από αυτό το άρθρο θα τα αγαπήσεις ακόμα περισσότερο.

Τρόφιμα που είναι ωφέλιμα για την υγεία της καρδιάς!

Κεράσια – Οφέλη για την υγεία: Όσα πρέπει να ξέρεις

Τα κεράσια περιέχουν αμινοξέα που προάγουν τον ύπνο

Οι φήμες είναι αληθινές: Τα κεράσια προάγουν τον ύπνο. Αυτές οι βαθυκόκκινες ομορφιές περιέχουν μελατονίνη και τρυπτοφάνη, τα οποία είναι αμινοξέα που βοηθούν το σώμα σου να χαλαρώσει και προάγουν την υπνηλία. 

Τα κεράσια βοηθούν στον πόνο των μυών και στην αποκατάσταση της άσκησης

Λόγω των ισχυρών αντιφλεγμονωδών και αντιοξειδωτικών πολυφαινολικών ενώσεων τους, ο χυμός κερασιού έχει αποδειχθεί ότι είναι ωφέλιμος για τη μείωση της φλεγμονής από την έντονη άσκηση, βοηθά στην αποκατάσταση της προπόνησης και στην ανακούφιση/πρόληψη του μυϊκού πόνου, σύμφωνα με μια έρευνα για το θέμα.

Συγκεκριμένα, όταν τα κεράσια καταναλώνονται πριν και μετά από έντονη άσκηση, έχουν μια μικρή ευεργετική επίδραση στη μείωση του μυϊκού πόνου και ακόμη πιο αξιοσημείωτα οφέλη για ανάκτηση μυϊκής δύναμης.

Το κόλπο για να διατηρήσεις τις φράουλές σου φρέσκες όσες περισσότερες μέρες γίνεται

Τα κεράσια καταπολεμούν τις φλεγμονές και το οξειδωτικό στρες για την πρόληψη των καρδιακών παθήσεων

Χάρη στις αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες, τα κεράσια μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία από καρδιαγγειακές παθήσεις. Μια μελέτη του 2019 στο περιοδικό Nutrients διαπίστωσε ότι οι συμμετέχοντες που έλαβαν περίπου 500 ml χυμού κερασιού για να πίνουν καθημερινά για 12 εβδομάδες παρατήρησαν τη μείωση της συστολικής αρτηριακής πίεσης και της χαμηλής πυκνότητας λιποπρωτεΐνης (LDL) χοληστερόλης.

κεράσια οφέλη για την υγεία
Pexels

Τα κεράσια μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού σου συστήματος

Τα κεράσια περιέχουν φλαβονοειδή, μια ομάδα φυτικών χρωστικών που δρουν ως αντιοξειδωτικά και υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό σου σύστημα καταπολεμώντας ιούς και βακτήρια. Τα κεράσια είναι ιδιαίτερα πλούσια σε φλαβονοειδή που ονομάζονται ανθοκυανίνες. Ενώ απαιτείται περισσότερη έρευνα για την πλήρη κατανόηση του ρόλου των ανθοκυανινών  στην υγεία του ανοσοποιητικού συστήματος, η περιεκτικότητα σε ανθοκυανίνες των κερασιών μπορεί να του προσδώσει αντιμικροβιακές ιδιότητες που βοηθούν στην καταπολέμηση βακτηρίων και λοιμώξεων.

Ώρα για γλυκό! Μάθε πώς θα φτιάξεις το πιο δροσιστικό παγωτό κεράσι με τσιπς σοκολάτας

Τα κεράσια βοηθούν στη βελτίωση της γνωστικής λειτουργίας

Οι τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, πλούσιες σε φλαβονοειδή είναι εξαιρετικές για τον εγκέφαλό σου – και τα κεράσια έχουν παρόμοια επίπεδα αντιοξειδωτικών με τα μούρα, ένα από τα καλύτερα είδη τροφών για την υγεία του εγκεφάλου.

Μετά από όλα αυτά, ένα έχω να σου πω! Φάε κεράσια!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News