Έχει αποδειχθεί στην πράξη ότι υπάρχουν τροφές για το μυαλό μας που το βοηθούν να λειτουργεί καλύτερα. Το προστατεύουν από παθήσεις όπως το Αλτσχάιμερ ή την άνοια, ασθένειες που έχουν ξεκινήσει να ταλαιπωρούν και τις μικρότερες ηλικίες. Σαφώς οι τροφές αυτές δεν σου εγγυώνται ριζικές αλλαγές, ωστόσο, είναι δεδομένο ότι το μυαλό θα αντιληφθεί τις ευεργετικές συνέπειες από την κατανάλωση τροφών που το βοηθούν να γίνει πιο… κοφτερό και να ταλαιπωρείται λιγότερο.

Ποιες είναι οι καλύτερες τροφές για το μυαλό;

Σύνθετοι υδατάνθρακες

Οι υδατάνθρακες κάνουν καλό και μάλιστα πρέπει να τους βάζουμε τακτικά στο διατροφικό μας πρόγραμμα. Οι σύνθετοι υδατάνθρακες που υπάρχουν αποδεσμεύουν αργά γλυκόζη στον εγκέφαλό μας. Η γλυκόζη είναι υπεύθυνη για τη μνήμη, τη συγκέντρωση και την εκμάθηση.

Λιπαρά ψάρια

τροφές για το μυαλό
Unsplash/Caroline Attwood

Τα λιπαρά ψάρια όπως ο τόνος, η σαρδέλα περιέχουν DHA το οποίο συγκεντρώνεται σε μεγάλες ποσότητες στον εγκέφαλό μας και θεωρείται σημαντικό θρεπτικό συστατικό για τη βελτίωση της μαθησιακής ικανότητας και της πνευματικής μας ανάπτυξης. Ο εγκέφαλος έχει ανάγκη τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Σημαντικό να αναφερθεί πως τα πολυακόρεστα λίπη βοηθούν στην προστασία του εγκεφάλου από την επιταχυνόμενη γήρανση και την απώλεια μνήμης.

Ντομάτες

Το λυκοπένιο που βρίσκεται στις ντομάτες προστατεύει από τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν άνοια και συγκεκριμένα Αλτσχάιμερ.

Αυγά

τροφές για το μυαλό
Unsplash/Jakub Kapusnak

Τα αυγά είναι γεμάτα από ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, που είναι σημαντικά για τον εγκέφαλο όπως προαναφέραμε. Αλλά δεν είναι όλα τα αυγά ίδια. Τα αυγά από κότες ελευθέρας βοσκής, περιέχουν δύο φορές περισσότερα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα από τα αυγά του σούπερ μάρκετ. Αποτελούν ένα ισχυρό αντικαταθλιπτικό και πιθανό αντίδοτο για τη νόσο Αλτσχάιμερ.

Καρύδια

τροφές για το μυαλό
Pexels

Παρόλο που όλοι οι ξηροί καρποί είναι ωφέλιμοι, τα καρύδια είναι εκείνα που μας κάνουν το περισσότερο καλό. Έρευνες απέδειξαν ότι τα καρύδια δρουν σαν αντιοξειδωτικά και οι ευεργετικές τους αξίες για το μυαλό είναι ασύλληπτες.

Παντζάρια

Τα παντζάρια έχουν βιταμίνη Β που είναι σημαντική για τον εγκέφαλο. Αυτό το θρεπτικό συστατικό, βοηθά στη γρήγορη επεξεργασία δεδομένων και στην ταξινόμησή τους μέσω της μνήμης. Τα φρέσκα παντζάρια χρησιμεύουν ως φυσικά αντικαταθλιπτικά!

Τέλος, δεν πρέπει να παραμελείς την άσκηση, η οποία είναι εξίσου σημαντική και για το σώμα, αλλά και για το πνεύμα. Μίση ώρα περπάτημα την ημέρα δεν είναι καθόλου αμελητέα και μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News