Απ’ όταν ήσουν μικρός σου έλεγαν να πίνεις γάλα γιατί κάνει καλό, όπως και τα τυριά και το γιαούρτι κι έτσι τα κατανάλωνες. Όμως, τι θα αλλάξει αν σταματήσεις να τρως γαλακτοκομικά;

Ξέρεις πολύ καλά ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι πολύ σημαντικά για την υγεία σου εν γένει και ειδικά για τα οστά και τα δόντια σου. Φυσικά και δεν είναι για τους ενήλικες το ίδιο απαραίτητα όσο είναι για τα παιδιά, ειδικά αν τα αντικαταστήσουν με άλλα τρόφιμα που περιέχουν απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Ωστόσο, ποιες είναι οι αλλαγές που θα σου συμβούν;

Ξεκίνα να πίνεις γάλα πριν τον ύπνο και βελτίωσε την υγεία σου κι όχι μόνο!

Τι θα συμβεί στο σώμα σου αν σταματήσεις να τρως γαλακτοκομικά;

Μπορεί να σταματήσουν οι πονοκέφαλοι

Μερικά γαλακτοκομικά προϊόντα μπορούν πραγματικά να προκαλέσουν ημικρανία. Αν δεν είσαι αγχώδης, κοιμάσαι καλά και έχεις περιορίσει την κατανάλωση καφέ, αλλά εξακολουθείς να έχεις πονοκεφάλους, τότε τα γαλακτοκομικά ίσως να είναι η εξήγηση.

σταματήσεις να τρως γαλακτοκομικά
Freepik

Ίσως επηρεαστεί η ψυχολογία σου

Υπάρχουν πολλές ορμόνες στα γαλακτοκομικά που μπορεί να συγκρούοντα με τις δικές σου. Όταν αυτές οι ορμόνες αναμειχθούν, οδηγεί σε αλλαγές στη διάθεση. Έτσι, εάν σταματήσεις να τρως γαλακτοκομικά προϊόντα, δεν θα εκτεθείς σε αυτές τις πρόσθετες ορμόνες και θα μπορούσες να είσαι πιο σταθερός συναισθηματικά με λιγότερες ψυχολογικές μεταβολές.

Θα αισθάνεσαι λιγότερο φουσκωμένος

Ένα μεγάλο ποσοστό των ενηλίκων έχει μειωμένη ικανότητα πέψης λακτόζης, με αποτέλεσμα η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων να οδηγεί σε φούσκωμα, αέρια και διάρροια. Εάν το βιώνεις αυτό κι εσύ αρκετά συχνά, ίσως να έχεις δυσανεξία στη λακτόζη. Συζήτα το με τον γιατρό σου και προσάρμοσε την διατροφή σου, ώστε να αισθάνεσαι καλύτερα.

σταματήσεις να τρως γαλακτοκομικά
Freepik

Ίσως ηρεμήσει το δέρμα σου

Άτομα που είναι ευαίσθητα στα γαλακτοκομικά προϊόντα, αλλά εξακολουθούν να τα καταναλώνουν είναι πιθανό να έχουν αρκετά σπυράκια. Έχει αποδειχθεί ότι τα γαλακτοκομικά περιέχουν διαφορετικές ορμόνες που διεγείρουν την ανάπτυξη της ακμής. Εάν σου συμβαίνει κι εσένα αυτό, είναι καλό να προσαρμόσεις τη διατροφή σοου, ώστε να μην καταναλώνεις αυτά τα προϊόντα.

Θα χάσεις βασικά θρεπτικά συστατικά

Αναμφίβολα, τα γαλακτοκομικά έχουν πολλά οφέλη για την υγεία, αφού είναι πλούσια σε ασβέστιο, πρωτεΐνες και βιταμίνες D και B12. Τα συστατικά αυτά δεν είναι απαραίτητα μόνο κατά την παιδική και εφηβική ηλικία, αλλά και μεγαλώνοντας. Εάν αποφασίσεις να “κόψεις” τα γαλακτοκομικά προϊόντα από τη διατροφή σου, προσπάθησε να τα αντικαταστήσεις με άλλα προϊόντα που είναι πλούσια σε αυτά τα συστατικά.

σταματήσεις να τρως γαλακτοκομικά
Pixabay

Οι καλύτερες πηγές ασβεστίου εκτός από τα γαλακτοκομικά!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News