Ο ΠΟΥ για τον κορονοϊό κάνει τακτικές ενημερώσεις ενώ εκδίδει και νέες οδηγίες, όταν κρίνει ότι είναι σκόπιμο για τη διασφάλιση της υγείας μας. Τώρα, επανήλθε με νέες συστάσεις προς όλους μας. Τι θεωρεί απαραίτητο να κάνουμε για να προστατεύσουμε την υγεία μας;

Να γυμναζόμαστε!

Ναι, πολύ σωστά διάβασες. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας λέει ότι όλοι οι ενήλικες θα πρέπει να κάνουν 150 λεπτά έντονης άσκησης την εβδομάδα, προκειμένου να εξασφαλίσουν την σωματική και ψυχική τους υγείας.

Όπως ανέφερε ο Ρούντιγκερ Κρεχ, υπεύθυνος για την προώθηση της υγείας στον ΠΟΥ:

Αν δεν παραμείνουμε ενεργοί, κινδυνεύουμε να δημιουργήσουμε μια άλλη πανδημία κακής υγείας, το αποτέλεσμα της καθιστικής ζωής

Ο εγκλεισμός στο σπίτι και το κλείσιμο των γυμναστηρίων έχουν κάνει ορισμένους ανθρώπους να έχουν αφήσει εντελώς τον εαυτό τους και να μην προσέχουν για την υγεία του σώματός τους. Όμως, τα αποτελέσματα της καθιστικής ζωής είναι γνωστά και είναι σοβαρά.

Φυσικά, αυτό δεν είναι νέο φαινόμενο. Όπως παραδέχεται ο ΠΟΥ, ακόμη και πριν την πανδημία covid-19 οι άνθρωποι δεν κινούνταν αρκετά.

Η αύξηση της σωματικής δραστηριότητας όχι μόνο βοηθά στην πρόληψη και τη διαχείριση καρδιαγγειακών ασθενειών, του διαβήτη τύπου 2 και του καρκίνου, αλλά μειώνει τα συμπτώματα της κατάθλιψης και του άγχους, περιορίζει τη νοητική κατάπτωση –περιλαμβανομένου του Αλτσχάιμερ και βελτιώνει τη μνήμη

Δυστυχώς, τα στοιχεία δείχνουν ότι ένας στους τέσσερις ενήλικες και τέσσερις στους πέντε εφήβους δεν έχουν επαρκή σωματική δραστηριότητα, κάτι που μπορεί να περιλαμβάνει περπάτημα, ποδηλασία, ενασχόληση με την κηπουρική, ή ακόμη και καθάρισμα του σπιτιού.

ΠΟΥ για τον κορονοϊό
Freepik

Σημειώνεται πως τέσσερα με πέντε εκατομμύρια θάνατοι θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί κάθε χρόνο, αν οι άνθρωποι ήταν πιο δραστήριοι σωματικά.

Η Φιόνα Μπουλ, επικεφαλής της υπηρεσίας σωματικής άσκησης του ΠΟΥ, είπε απ’ την πλευρά της το πόσο σημαντική είναι η σωματική άσκηση και για την ψυχική μας υγεία.

Πάρτε τηλέφωνο έναν φίλο σας και κάντε διαδικτυακά μαθήματα μαζί, βοηθήστε τα μέλη της οικογένειάς σας, κάντε το μαζί σαν οικογένεια. Και όταν μπορείτε, βγείτε έξω

Πόσες ώρες πρέπει να γυμναζόμαστε σύμφωνα με τις νέες οδηγίες του ΠΟΥ για τον κορονοϊό;

  • Οι ενήλικες θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον 150 με 300 λεπτά μέτριας αερόβιας άσκησης ή τουλάχιστον 75 με 150 λεπτά έντονης αερόβιας άσκησης ή έναν συνδυασμό των δύο κάθε εβδομάδα για να έχουν ουσιαστικά οφέλη. Επίσης, δεν θα πρέπει να ξεχνούν την ενδυνάμωση των μυών δύο φορές την εβδομάδα.  
  • Για τα παιδιά και τους εφήβους, ο ΠΟΥ συνιστά τουλάχιστον 60 λεπτά ημερησίως μέτριας άσκησης όλη την εβδομάδα.
  • Οι έγκυες γυναίκες και οι λεχώνες θα πρέπει να έχουν μέτρια ή έντονη σωματική δραστηριότητα για 150 με 300 λεπτά την εβδομάδα. Αυτό έχει οφέλη τόσο για τη μητέρα όσο και για το παιδί.
  • Οι ενήλικες άνω των 65 ετών θα πρέπει να ενισχύσουν το μυικό τους σύστημα και να επικεντρωθούν σε δραστηριότητες που βελτιώνουν τον συντονισμό και την ισορροπία τους ώστε να αποφεύγουν τις πτώσεις.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News