Πλέον, στη σύγχρονη εποχή, με τους χαοτικούς ρυθμούς της καθημερινότητας, είναι πάρα πολύ δύσκολο, έως ακατόρθωτο, να απολαύσεις τις απαραίτητες ώρες ύπνου. Σύμφωνα με τους ειδικούς, συνιστάται στους ενήλικες να καταγράφουν από επτά έως εννέα ώρες ύπνου τη νύχτα, οι περισσότεροι από εμάς δεν επιτυγχάνουμε ποτέ αυτόν τον στόχο. Και μετά από μια ανήσυχη νύχτα είναι πολύ δύσκολο να αδράξουμε τη μέρα μας.

Το να είσαι παραγωγικός όταν το σώμα σου δεν ήταν σε θέση να ξεκουραστεί σωστά τη νύχτα είναι μια δύσκολη μάχη και μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην παραγωγικότητά σου. Αλλά τι ακριβώς συμβαίνει στον εγκέφαλό σου το πρωί μετά από μία τέτοια ταλαιπωρία;

Αν δε σε παίρνει ο ύπνος μέσα σε 20 λεπτά, τότε υπάρχει πρόβλημα

Τι συμβαίνει όταν δεν κοιμάσαι; Οι ειδικοί απαντούν

Δεν θα μπορείς να απαντήσεις σε πραγματικό χρόνο

Χασμουριέσαι πάνω από τον εσπρέσο σου σε μια συνάντηση στις 10 π.μ. και το αφεντικό σου σε βρίζει επί τόπου. Κανονικά, θα μπορούσες να απαντήσεις στην ερώτησή του αλλά τώρα είναι λίγο αργά. Αυτό συμβαίνει επειδή η έλλειψη ύπνου έχει επιβραδύνει την εγρήγορση και τον χρόνο απόκρισης. Οι ερευνητές έχουν συνδέσει τη ληθαργική συμπεριφορά και την πιο αργή διανοητική επεξεργασία με την κακή ποιότητα ύπνου, αυτό σημαίνει ότι ακόμα κι αν γνωρίζεις την απάντηση, είναι δύσκολο να αποκτήσεις πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες όταν είσαι κουρασμένη.

7 σημάδια που δείχνουν ότι είσαι υγιής και δεν έχουν καμία σχέση με τους αριθμούς της ζυγαριάς σου

Θα ξεχνάς περισσότερα πράγματα

Κανονικά, η λίστα με τις υποχρεώσεις σου είναι εύκολο να ξεκαθαριστεί, καθώς έχεις μια σαφή εικόνα του τι πρέπει να ολοκληρώσεις και πότε. Αλλά όταν στερείσαι ύπνο, είναι πιο δύσκολο να θυμάσαι τι πρέπει να κάνεις. Η έλλειψη ύπνου οδηγεί σε μειωμένη εγκεφαλική δραστηριότητα στις περιοχές που εμπλέκονται στη μνήμη εργασίας. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορείς να συγκρατείς πληροφορίες ή να σκέφτεσαι δημιουργικά.

τι συμβαίνει όταν δεν κοιμάσαι
Freepik

10 προειδοποιητικά σημάδια που σου στέλνει το σώμα σου ότι ίσως κάτι δεν πάει καλά με την υγεία σου

Το μυαλό σου θα είναι πιο χαοτικό – Μπορεί να αισθάνεσαι άγχος

Πολλοί ειδικοί πιστεύουν ότι το να πέφτεις σε έναν αρκετά βαθύ ύπνο ώστε να ονειρεύεσαι, δίνει στο μυαλό σου την ευκαιρία να απελευθερώσει αρνητική και αγχωτική ενέργεια. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι τα όνειρα μπορεί να σε βοηθήσουν να ταξινομήσεις τις πρόσφατες έντονες συναισθηματικές εμπειρίες δημιουργώντας συνδέσεις μεταξύ νευρώνων και επιτρέποντάς σου να ξυπνήσεις νιώθοντας πιο ήρεμοι.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News