Πώς κρατάς το κινητό σου; Ακουμπάει το κάτω μέρος του στο μικρό σου δαχτυλάκι, ενώ κρατάς το πίσω μέρος του κινητού σου με τον δείκτη και ο αντίχειράς σου κάνει όλη την κύλιση; Αλίμονο! Όπως και πάρα πολλά άλλα πράγματα που κάνεις στην καθημερινότητά σου, έτσι κι αυτό είναι λάθος.

Αν και ο παραπάνω τρόπος που σου περιέγραψα είναι φαινομενικά ο πιο βολικός τρόπος για να κρατήσεις το κινητό σου, το ήξερες ότι επίσης είναι και ο πιο επιβλαβής για τον καρπό σου; Ναι, ο συγκεκριμένος τρόπος επιδεινώσει το ωλένιο νεύρο σου —μεταξύ άλλων προβλημάτων.

Ο τρόπος που χρησιμοποιείς το κινητό σου αποκαλύπτει πολλά για την προσωπικότητα και την ψυχολογία σου- Θες να τα μάθεις;

Τι είναι το smartphone pinkie;

Μπορεί να είσαι ήδη εξοικειωμένη με τον όρο «δάχτυλο των smartphone», γνωστός και ως τενοντίτιδα αποστολής μηνυμάτων, αντίχειρας αποστολής μηνυμάτων και αντίχειρας του παίκτη. Αλλά τώρα πρέπει να εξοικειωθείς και με τον όρο «smartphone pinkie». Σύμφωνα με το Healthline, «Τα δάχτυλα που επηρεάζονται περισσότερο όταν κρατάς ένα smartphone, tablet ή χειριστήριο βιντεοπαιχνιδιών είναι το μικρό και ο αντίχειράς σου», στα οποία μπορεί να προκληθούν κράμπες ή φλεγμονή.

Η Ann Lund, εργοθεραπεύτρια και πιστοποιημένη θεραπεύτρια χεριών στην Mayo Clinic δήλωσε στην Washington Post ότι δεδομένου του μικρότερου μεγέθους του μικρού δαχτύλου, δεν μπορεί να «αντέξει την πίεση και το βάρος μίας συσκευής».

Τι είναι το ωλένιο νεύρο;

O Ben Lombard, μέλος της Chartered Society of Physiotherapy του Ηνωμένου Βασιλείου αποκάλυψε στη HuffPost UK: «Έχουμε την τάση να κρατάμε τα τηλέφωνά μας με το μικρό δάχτυλο από κάτω, υποστηρίζοντας εκεί το βάρος του τηλεφώνου, ενώ ο καρπός αποκτά μία κλήση προς τα μέσα για να κοιτάμε την οθόνη. Αυτό μπορεί να προκαλέσει συμπίεση του ωλένιου νεύρου εάν διατηρηθεί για μεγάλες χρονικές περιόδους.»

Ένα από τα τρία κύρια νεύρα στο χέρι σου, το ωλένιο νεύρο ξεκινά από τη μασχάλη, μέχρι τον αγκώνα σου, δίπλα στην ωλένη (το μακρύ οστό στο αντιβράχιο) και, τέλος, φτάνει στο μικρό σου δάχτυλο. Σύμφωνα με την κλινική του Κλίβελαντ , «Ελέγχει σχεδόν όλους τους μικρούς μύες στο χέρι». Η «παγίδευση» του ωλένιου νεύρου συμβαίνει όταν υπάρχει άμεση πίεση στο νεύρο «στον αγκώνα ή τον καρπό [που] προκαλεί τσίμπημα στο νεύρο, νευρικό (νευροπαθητικό) πόνο και νευροπάθεια (νευρική βλάβη)».

3 iPhone tips που σίγουρα δεν ξέρεις και πρέπει να μάθεις!

Υπάρχει και το μέσο νεύρο

Σε μια μελέτη του 2017, ο Peter White, επίκουρος καθηγητής στο τμήμα τεχνολογίας υγείας και πληροφορικής στο Πολυτεχνείο του Χονγκ Κονγκ, εξέτασε τις επιπτώσεις της υπερβολικής χρήσης ηλεκτρονικών συσκευών στο μέσο νεύρο, το οποίο βρίσκεται δίπλα στο ωλένιο νεύρο και μας βοηθά να κινούμε τους πήχεις, τους καρπούς μας, τα χέρια και τα δάχτυλα. Ο White διαπίστωσε ότι οι μαθητές που κρατούσαν ηλεκτρονικές συσκευές πάνω από πέντε ώρες την ημέρα παρουσίασαν περισσότερο πόνο στον καρπό και τα χέρια από τους «μη εντατικούς χρήστες» (λιγότερο από πέντε ώρες την ημέρα).

Σε μια μελέτη παρακολούθησης, ο White διαπίστωσε ότι, «Η απόκλιση του καρπού από το ουδέτερο [μια θέση σε έκταση όλων των δακτύλων] μπορεί να οδηγήσει σε πιο έντονη παραμόρφωση του μέσου νεύρου». Για να ελαχιστοποιήσεις τη ζημιά, «Είναι σημαντικό να κρατάς τον καρπό όσο το δυνατόν πιο κοντά στην ουδέτερη θέση κατά τη διάρκεια εργασιών που σχετίζονται με τον υπολογιστή και να αποφεύγεις να έχεις τον αντίχειρα και τα δάχτυλα σου σε στατική λυγισμένη θέση όταν χρησιμοποιείς κινητές συσκευές, ειδικά για χρήση με το ένα χέρι».

Εφαρμογές για έκτακτη ανάγκη
Unsplash / Kelli McClintock

«Πώς πρέπει να κρατάω το κινητό μου;» Κι όμως υπάρχει σωστός τρόπος!

Ο χειρουργός Dr. Steve Beldner έχει δηλώσει: «Το χέρι μας δεν σχεδιάστηκε για να χειρίζεται μικρά αντικείμενα». Στην ιδανική περίπτωση, αντί να αγκαλιάζουμε με τον αντίχειρά μας ένα λεπτό αντικείμενο, το οποίο χειροτερεύει την άρθρωση, θέλουμε να δημιουργήσουμε μια κίνηση απαγωγής στον αντίχειρα».

Για να το επιτύχεις αυτό, είπε ο Beldner, πρέπει να προσθέσεις πάχος στην συσκευή σου – στηρίζοντας μια τυλιγμένη πετσέτα ή ένα μπλουζάκι πίσω της – για να απομακρύνεις την πίεση από την άρθρωση. Επίσης, είναι σημαντικό να κρατάς τον αγκώνα και τον καρπό σου όσο πιο ευθεία γίνεται για να επιτρέψεις την καλύτερη κυκλοφορία μέσω του νεύρου.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News