Όλοι μπορούμε να θυμηθούμε την εποχή που ήμασταν μικροί και κοιμόμασταν με τα φώτα ανοιχτά, καθώς πιστεύαμε πως αυτός ήταν ο μοναδικός τρόπος για να προστατευτούμε από τα τέρατα που εμφανίζονταν το βράδυ και ήταν κρυμμένα στην ντουλάπα μας. Δε γνωρίζαμε, όμως, ότι αυτή η κακιά συνήθεια ήταν επιβλαβής για την υγεία μας, όπως ούτε οι γονείς μας, μάλλον, γιατί μας το επέτρεπαν.

Σήμερα, λοιπόν, θα μιλήσουμε για την αλήθεια που κρύβεται πίσω από την συνήθεια να κοιμάσαι με αναμμένο φως και θα σε βοηθήσω να καταλάβεις πως βλάπτεις τον εαυτό σου και πρέπει να το σταματήσεις τώρα! Παρακάτω θα διαβάσεις 5 λόγους για τους οποίους δεν πρέπει να κοιμάσαι με ανοιχτό το φως.

Ύπνος με ανοιχτό φως: Οι αρνητικές συνέπειες στην υγεία

Μειώνεται η πιθανότητα αναπαραγωγής

Μια πρόσφατη μελέτη αποκάλυψε ότι η έκθεση στο τεχνητό φως τη νύχτα μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο στειρότητας. Το πείραμα διεξήχθη σε θηλυκά ποντίκια. Τα ποντίκια που κοιμόντουσαν με το φως ανοιχτό τη νύχτα ήταν πιο πιθανό να είναι στείρα. Πιστεύεται, επίσης, ότι οι κιρκάδιοι ρυθμοί, το εσωτερικό ρολόι του σώματός μας δηλαδή, επηρεάζουν το χρονοδιάγραμμα της αναπαραγωγικής διαδικασίας στις γυναίκες. Μια άλλη μελέτη παρακολούθησε τις νοσοκόμες που εργάζονταν νυχτερινές βάρδιες και τις επιπτώσεις της νυχτερινής έκθεσης στο φως και αποδείχθηκε ότι οι περισσότερες νοσοκόμες παραπονούνται ότι ο εμμηνορροϊκός κύκλος τους είναι διαταραγμένος.

Αντιμετωπίζεις δυσκολίες με τον βραδινό ύπνο; 4+1 τρόποι για να κοιμάσαι σαν πουλάκι!

Αυξάνονται οι πιθανότητες για καρδιακά προβλήματα

Η μελατονίνη μειώνει σημαντικά τη θερμοκρασία του σώματος αλλά και την αρτηριακή πίεση. Εάν εκτεθείς στο φως τη νύχτα, η παραγωγή μελατονίνης μειώνεται σε μεγάλο βαθμό, με αποτέλεσμα η αρτηριακή πίεση να αυξάνεται. Όπως καταλαβαίνεις, λοιπόν, όταν κοιμάσαι με ανοιχτό το φως αυξάνεις τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού επεισοδίου.

Ύπνος με ανοιχτό φως
Pexels

Mindfulness διαλογισμός για εσένα που δεν σε παίρνει ο ύπνος πια τα βράδια

Οδηγεί στην αύξηση βάρους

Η περίσσεια τεχνητού φωτός τη νύχτα μπορεί να είναι η αιτία ενός αργού μεταβολισμού. Εκτός αυτού, η διαταραχή του ύπνου και οι κιρκάδιοι ρυθμοί μπορεί να συμβάλουν στην παχυσαρκία. Μια μελέτη που παρακολούθησε πάνω από 43.000 γυναίκες αποκάλυψε ότι εκείνες που κοιμήθηκαν με την τηλεόραση ή το φως ανοιχτό, οδήγησε στην αύξηση βάρους. Η αλλαγή συνέβη ανεξάρτητα από την ποιότητα ή τη διάρκεια του ύπνου.

Προκαλεί ορμονικές διαταραχές

Ακόμη και μια μικρή πηγή τεχνητού φωτός μπορεί να αλλάξει την ορμονική ισορροπία. Το φως από smartphones, τηλεόραση ή υπολογιστή συμβάλλει στην μείωση και την ανεπάρκεια μελατονίνης. Επιπλέον, όμως, διαταράσσονται κι άλλες βιολογικές διεργασίες. Τις περισσότερες φορές, πράγματι, η μελατονίνη είναι που υποφέρει πρώτη, αλλά διαταραγμένος ύπνος αυξάνει, επίσης, τις ορμόνες γήρανσης, ενώ μειώνει τις αντιγηραντικές.

Πώς μπορεί να ωφελήσει ο απογευματινός ύπνος τον εγκέφαλό σου;

Μπορεί να οδηγήσει σε κατάθλιψη

Μια μελέτη διαπίστωσε ότι η έκθεση στο φως τη νύχτα αυξάνει τον κίνδυνο κατάθλιψης. Εναλλακτικά, η διαταραχή του κιρκάδιου ρυθμού είναι πιθανό να επιδεινώσει τα ήδη υπάρχοντα συμπτώματα κατάθλιψης. Είναι ενδιαφέρον ότι το κόκκινο φως έχει λιγότερες αρνητικές επιπτώσεις επειδή είμαστε λιγότερο ευαίσθητοι στα κόκκινα μήκη κύματος. Σε ορισμένες περιπτώσεις, χρησιμοποιείται ακόμη και για τη θεραπεία του μπλε χρώματος.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News