Ανήκεις και εσύ στην κατηγορία των ανθρώπων που είναι λάτρεις της τσίχλας και την αποζητούν όπου σταθούν και όπου βρεθούν; Σου έχω καλά νέα! Δεν χρειάζεται να ανησυχείς πια για το αν αυτό είναι καλό ή κακό. Μέχρι στιγμής ξέρουμε σίγουρα ότι βοηθά με την κακοσμία του στόματος, μας κρατά απασχολημένους και έχει και υπέροχη γεύση. Ωστόσο, δεν τελειώνει εκεί, διότι τα οφέλη της τσίχλας είναι πολύ περισσότερα και θα τα μάθεις αμέσως τώρα!

Σε ενοχλεί ο ήχος απ’ το μάσημα της τσίχλας; Δες τι λένε οι έρευνες!

Ποια είναι τα οφέλη της τσίχλας που σου δίνουν το ελεύθερο να μασάς άφοβα;

Διατηρεί την υγεία των δοντιών σου

Εφόσον είναι χωρίς ζάχαρη, το μάσημα τσίχλας για 20 λεπτά μετά το φαγητό μπορεί να βοηθήσει στην προστασία των δοντιών σου, αφού αφαιρεί τα υπολείμματα τροφής και αυξάνει τη ροή του σάλιου. Με αυτό τον τρόπο ενισχύεται το σμάλτο των δοντιών, καθώς μεταφέρονται φωσφορικά άλατα και ασβέστιο. Στην πραγματικότητα το μάσημα τσίχλας συνιστάται και για την πρόληψη της τερηδόνας. Ωστόσο, μην ξεχνάς ποτέ τη σωστή στοματική υγιεινή. Είναι απολύτως σημαντική.

Βελτιώνει τη μνήμη

Όταν μασάς μία τσίχλα, αυξάνεται η ροή του αίματος στον εγκέφαλό σου. Αυτό έχει πολλά θετικά αποτελέσματα, συμπεριλαμβανομένης της βελτίωσης της μνήμης σου. Ωστόσο, όπως όλα στη ζωή και αυτό πρέπει να γίνεται με μέτρο, αφού το να μασάς συνεχόμενα μπορεί να επιφέρει αντίθετα αποτελέσματα και να μειώσει τη λειτουργικότητα της βραχυπρόθεσμης μνήμη σου.

Καταπολεμά την αϋπνία

Αν δυσκολεύεσαι να παραμείνεις σε εγρήγορση στη δουλειά, αυτή θα μπορούσε να είναι η λύση που ψάχνεις, εκτός του πρωινού καφέ. Μια μελέτη αποκάλυψε ότι η τσίχλα μπορεί να καταπολεμήσει την υπνηλία. Οτιδήποτε περιέχει γεύση μέντας θα σε βοηθήσει να καταπολεμήσεις το χασμουρητό.

Το μάσημα ξυπνάει το μυαλό σου

Είναι ικανή να κατευνάσει τη ναυτία

Οι τσίχλες μέντας ή τζίντζερ χωρίς προσθήκη ζάχαρης μπορούν να καταπραΰνουν τη στομαχική διαταραχή, είτε πρόκειται για πρωινή ναυτία είτε για οποιαδήποτε άλλη ναυτία. Αν ψάχνεις φυσικούς τρόπους για να ανακουφίσεις το στομάχι σου, δοκίμασε να μασήσεις μια τσίχλα. Θα ευχαριστείς τον εαυτό σου αργότερα.

Σύμμαχος σου στο αδυνάτισμα

Η τσίχλα φαίνεται να μειώνει την όρεξη και τη διάθεση για τσιμπολογήματα, αλλά και το αίσθημα του κορεσμού. Αυτό συμβαίνει διότι παραπλανά τον εγκέφαλο ότι τρώει, και έτσι αυτός απελευθερώνει μια ορμόνη που ονομάζεται GLP-1 και η οποία εμπλέκεται στον κορεσμό.

Μετριάζει το στρες

Οι θετικές επιδράσεις της τσίχλας στο άγχος και το στρες φαίνεται να είναι υπαρκτές, καθώς μελέτη έχει διαπιστώσει ότι η τσίχλα τα μειώνει σε κάποιο βαθμό, φτιάχνοντας τη διάθεση. Ο μηχανισμός δεν είναι πλήρως κατανοητός, αλλά η μάσηση έχει βρεθεί ότι αυξάνει τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο, ενώ μπορεί να μεταβάλλει και τα εγκεφαλικά κύτταρα. Τα θετικά οφέλη όμως είναι υπαρκτά όταν το μάσημα γίνεται με μέτρο. Αν γίνεται ακατάπαυστα και όλη την ημέρα τότε αντί να μετριάζει το στρες, το αυξάνει.

Τι πραγματικά συμβαίνει στο σώμα σου όταν καταπίνεις μια τσίχλα;

Προσοχή όμως! Στο ζήτημα της τσίχλας ισχύει το περίφημο ρητό του Κλεόβουλου «Μέτρον άριστον». Τα οφέλη της είναι ορατά όταν αποφεύγονται οι ακρότητες και η κατανάλωσή της γίνεται περιστασιακά. Μην ξεχνάς να προτιμάς εκείνες χωρίς την προσθήκη ζάχαρης, μιας και είμαι σίγουρη πως δεν σου αρέσουν οι συχνές επισκέψεις στον οδοντίατρο!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News