Εάν δεν είσαι ένας από αυτούς τους τύπους που εμμονικά διαβάζουν τη λίστα με τα συστατικά στα συμπληρώματα διατροφής ή διάφορα άλλα προϊόντα, τότε μάλλον δεν θα γνωρίζεις και τι είναι η βεταΐνη, αλλά και ποια είναι τα οφέλη της για την υγεία.

Αλλά γι’ αυτό είμαστε εμείς εδώ για να σε ενημερώσουμε ότι η βεταΐνη ή αλλιώς τριμεθυλογλυκίνη (TMG) όπως είναι επίσης γνωστή, είναι η ουσία που βρίσκουμε συνήθως στα παντζάρια και είναι αυτή με τα πολλά οφέλη για την υγεία και γι’ αυτό αξίζει την προσοχή σου.

Μερικά από αυτά τα οφέλη είναι ότι βελτιώνει τις αθλητικές επιδόσεις και κάνει καλό στην υγεία της καρδιάς, ενώ τα τελευταία χρόνια συναντάμε συχνά την άνυδρη βεταΐνη στα συμπληρώματα διατροφής, στα προϊόντα ομορφιάς και τα ενεργειακά ποτά.

Αρχικά, τι είναι η βεταΐνη;

Η βεταΐνη είναι ένα παράγωγο αμινοξέων κι αποτελείται από ένα μόριο γλυκίνης ενωμένο με τρεις ομάδες μεθυλίου. Υπάρχουν δύο ειδών βεταΐνης: Η άνυδρη βεταΐνη (betaine anhydrous) και η υδροχλωρική βεταΐνη (betaine hydrochloride).

H υδροχλωρική βεταΐνη χρησιμοποιείται ως συμπλήρωμα που βοηθάει την πέψη, ενώ η άνυδρη βεταΐνη είναι αυτή με τα περισσότερα οφέλη για την υγεία και την καρδιά, για τα οποία μιλάμε παρακάτω.

Unsplash/ Ferenc Horvath

Ποια είναι τα οφέλη της βεταΐνης;

Βελτιώνει την υγεία της καρδιάς

Η ομοκυστεΐνη είναι ένα αμινοξύ και μια ένδειξη για την ύπαρξη φλεγμονής στον οργανισμό μας, ενώ η υψηλή ομοκυστεΐνη συνδέεται με τον καρδιαγγειακό κίνδυνο. Η πρόσληψη βεταΐνης βοηθάει στη διατήρηση της ομοκυστεΐνης σε φυσιολογικά επίπεδα, αποβάλλοντας τα βλαβερά αμινοξέα.

Οι 3 χυμοί που θα σε γεμίσουν ενέργεια

Βελτιώνει τις αθλητικές επιδόσεις

Τη βεταΐνη τη βρίσκουμε στα παντζάρια, γι’ αυτό εάν ψάχνεις ένα ιδανικό ρόφημα για πριν την προπόνηση, τότε μπορείς να το βρεις σε ένα smoothie με αυτό το θαυματουργό λαχανικό. Σύμφωνα με μια μελέτη, όσοι έπιναν βεταΐνη για μια ολόκληρη εβδομάδα, βελτίωσαν τις αθλητικές τους επιδόσεις κατά 6%.

Καταπολεμά τη δυσπεψία

Η βεταΐνη χρησιμοποιείται συχνότερα από όλα τα άλλα και για την αντιμετώπιση συμπτωμάτων δυσπεψίας, αλλά και για τη διάλυση του λίπους. Παράλληλα, έρευνες έχουν δείξει ότι βεταΐνη συμβάλλει δραστικά και στην αντιμετώπιση της συσσώρευσης λίπους στο συκώτι.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News