Το στομάχι σου γουργουρίζει και νιώθεις ένα τεράστιο κενό. Ξέρεις πολύ καλά αυτή την αίσθηση: πεινάς και είναι η ώρα να φας. Η πείνα, εξ ορισμού, είναι μια φυσιολογική ανάγκη για θρεπτικά συστατικά, αλλά τι συμβαίνει όταν πεινάς συνέχεια;

Το φαγητό είναι καύσιμο και το σώμα σου το χρειάζεται. Επειδή το σώμα σου, όμως, είναι έξυπνο και πολύπλοκο, θα σε ενημερώσει σχετικά με το πότε πρέπει να απολαύσεις ένα γεύμα. Παρακάτω σου έχω συγκεντρώσει όλους τους λόγους για τους οποίους μπορεί να πεινάς συνέχεια, ακόμα κι αν έχεις μόλις φάει!

Έφαγες, χόρτασες αλλά στο μυαλό σου πεινάς ακόμα. Και τώρα;

«Γιατί πεινάω συνέχεια;» Όλες οι απαντήσεις σε αυτό το αιώνιο ερώτημα

Μόλις τελείωσες την προπόνησή σου

Μετά από μία έντονη προπόνηση, μετράς αντίστροφα τα λεπτά μέχρι να φτάσει η στιγμή που θα φας το επόμενό σου γεύμα. Η άσκηση, ιδιαίτερα μια έντονη ή μία γεμάτη καρδιαγγειακή σωματική δραστηριότητα, χρησιμοποιεί θερμίδες και θρεπτικά συστατικά για να τροφοδοτήσει επαρκώς το σώμα σου, κάτι που μπορεί να οδηγήσει εύκολα στο αίσθημα πείνας. Επιπλέον, μετά από την προπόνηση οι μυς σου χρειάζονται τα απαραίτητα συστατικά για να τραφούν.

Δεν κοιμήθηκες καλά χθες το βράδυ

Είτε το πιστεύεις είτε όχι, το να μην κοιμάσαι αρκετά το βράδυ μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να πεινάς όλη την ημέρα. Σύμφωνα με την Kathleen Winston, PhD, RN, από το Πανεπιστήμιο του Phoenix, αυτά τα δύο μπορεί να μην φαίνεται ότι συνδέονται μεταξύ τους, αλλά ο ύπνος είναι απαραίτητος για τον έλεγχο της όρεξης. Πώς λειτουργεί αυτό; Όσο βρίσκεσαι στη χώρα των ονείρων, ο εγκέφαλος και το ανοσοποιητικό σου σύστημα λειτουργούν έντονα, ρυθμίζοντας την ορμόνη της πείνας, γκρελίνη. Για όσους δεν ξεκουράζονται τακτικά και αρκετά, αυτή η ορμόνη είναι υψηλότερη, δημιουργώντας αυξημένη όρεξη.

Οι νηστίσιμοι συνδυασμοί στο φαγητό για να μην πεινάσεις

Γιατί πεινάω συνέχεια;
Pexels

Δεν τρέφεσαι με αρκετή πρωτεΐνη, λίπος και φυτικές ίνες.

Εκτός από το να περνάς μεγάλες περιόδους χωρίς γεύμα, η μη κατανάλωση των σωστών τροφών μπορεί επίσης να δημιουργήσει αυτό το αίσθημα της πείνας. Όλοι χρειαζόμαστε μια δίαιτα που να είναι ισορροπημένη με επαρκείς ποσότητες πρωτεϊνών, λίπους και φυτικών ινών για να είναι ο οργανισμός μας ικανοποιημένος. Η πρωτεΐνη ρυθμίζει τη γκρελίνη και τη λεπτίνη, βοηθώντας μας να νιώθουμε χορτάτοι. Το ποιοτικό λίπος, από την άλλη, βοηθά στην παραγωγή λεπτίνης για να σηματοδοτήσει αυτή την πληρότητα και να επιβραδύνει την πέψη μας.

Είσαι έγκυος ή θηλάζεις

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, η ζήτηση θερμίδων και μακροθρεπτικών συστατικών του σώματος αυξάνεται προκειμένου να παρέχει το κατάλληλο καύσιμο για την ανάπτυξη του εμβρύου. Αυτές οι θερμίδες και τα μακροθρεπτικά συστατικά τροφοδοτούν άμεσα την ανάπτυξη του εμβρυϊκού εγκεφάλου και του σκελετικού, μυϊκού και λιπώδους ιστού για ένα υγιές μωρό.

Επιπλέον, ο θηλασμός δημιουργεί τεράστια ζήτηση στο σώμα μιας γυναίκας και μπορεί να την κάνει να αισθάνεται πείνα και δίψα. Σε γενικές γραμμές, η εγκυμοσύνη απαιτεί επιπλέον 300 θερμίδες την ημέρα, ενώ ο θηλασμός μπορεί να απαιτεί από 500 έως 1.000 επιπλέον θερμίδες την ημέρα.

Πάσχεις από κάποια ασθένεια

Ο υπερθυρεοειδισμός είναι μια κατάσταση κατά την οποία υπάρχουν περισσότερες ορμόνες στο σώμα από όσες χρειάζεται και το γεγονός αυτό μπορεί να οδηγήσει σε υπερβολική πείνα. Άλλοι ιατρικοί ένοχοι που μπορούν να προκαλέσουν πείνα είναι ο διαβήτης, μια μόλυνση στην εντερική οδό και η υπογλυκαιμία.

Γιατί πεινάω συνέχεια;
Pexels

Οι ορμόνες σου βρίσκονται εκτός λειτουργίας.

Μετά από μια νύχτα από έντονο hangover, λαχταράς να φας πίτσα ή οτιδήποτε άλλο φαγητό πλούσιο σε υδατάνθρακες; Αυτό μπορεί να φαίνεται σαν μια φυσιολογική απόκριση, αλλά στην πραγματικότητα είναι ένα μήνυμα ότι οι ορμόνες σου είναι εκτός λειτουργίας. Το ποτό αναστέλλει την παραγωγή λεπτίνης – της ορμόνης πληρότητας. Επιπλέον, η μεγαλύτερη κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να θέσει σε υπολειτουργία το τμήμα του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνο για τον αυτοέλεγχο, επομένως, οι άνθρωποι τείνουν να τρώνε περισσότερο όταν πίνουν αλκοόλ παρά όταν δεν πίνουν.

Επίσης, όταν περνάς μια στρεσογόνα περίοδο, μπορεί να στραφείς σε γλυκά για να αντεπεξέλθεις. Αυτό είναι ένα άλλο ορμονικό ζήτημα, καθώς η κορτιζόλη είναι μια ορμόνη που παράγεται στα επινεφρίδια και αυξάνεται με το χρόνιο στρες.

Όσα λείπουν από τη διατροφή σου και σε κάνουν να πεινάς συνέχεια

Έχεις ένα διαταραγμένο διατροφικό μοτίβο

Σε ακραίες περιπτώσεις, διατροφικές διαταραχές όπως η ανορεξία, η βουλιμία ή άλλες παθήσεις σωματικής δυσμορφίας μπορεί να οδηγήσουν σε μη φυσιολογικά πρότυπα πείνας. Όσοι πάσχουν από κάτι τέτοιο τείνουν να περιορίζουν σοβαρά τις απαραίτητες θερμίδες και άλλα θρεπτικά συστατικά, δημιουργώντας μια αυξανόμενη αίσθηση πείνας.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News