Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε ότι όλο και περισσότερος κόσμος ακολουθεί χορτοφαγική διατροφή και αποφεύγει την κατανάλωση κρέατος. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τα αποτελέσματα ερευνών, ορισμένοι χορτοφάγοι μπορεί να μην λαμβάνουν επαρκή θρεπτικά συστατικά για την καλή υγεία των οστών και των μυών. Ποιος είναι ο κίνδυνος που ελλοχεύει για τις vegetarian γυναίκες σύμφωνα με τις μελέτες και τι προτείνουν οι επιστήμονες για την αντιμετώπισή του;

Το αποτέλεσμα της έρευνας

Οι γυναίκες που είναι χορτοφάγοι είναι πιο πιθανό να πάθουν κατάγματα ισχίου σε βάθος χρόνου από εκείνες που τρώνε πιο συχνά κρέας, σύμφωνα με βρετανική μελέτη. Συγκεκριμένα, οι ερευνητές ανέλυσαν αρχεία υγείας και διατροφής από περισσότερες από 26.000 γυναίκες και διαπίστωσαν ότι σε μια περίοδο περίπου 22 ετών, οι vegetarian γυναίκες είχαν κατά ένα τρίτο περισσότερες πιθανότητες να σπάσουν το ισχίο τους από εκείνες που έτρωγαν τακτικά κρέας.

Οι λόγοι αυτού του κινδύνου είναι ασαφείς, αλλά οι επιστήμονες πιστεύουν ότι αυτός ο τραυματισμός οφείλεται στο γεγονός ότι ορισμένοι χορτοφάγοι μπορεί να μην λαμβάνουν επαρκή θρεπτικά συστατικά για την καλή υγεία των οστών και των μυών, κάνοντάς τους επιρρεπείς σε πτώσεις και κατάγματα.

Tι προσφέρει στην υγεία σου η χορτοφαγική δίαιτα

Τι υποστηρίζουν οι επιστήμονες;

Σύμφωνα με τον Δρ Τζέιμς Γουέμπστερ, που είναι ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Λιντς, οι χορτοφάγοι δεν πρέπει να εγκαταλείπουν την διατροφή τους επειδή είναι υγιεινή και φιλική προς το περιβάλλον, αλλά οφείλουν να την ακολουθούν σωστά, μην παραλείποντας τα θρεπτικά συστατικά που περιέχουν το κρέας ή το ψάρι.

Η χορτοφαγική δίαιτα θεωρείται από πολλούς πιο υγιεινή σε σχέση με δίαιτες που περιέχουν κρέας και μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο διαβήτη, παχυσαρκίας, καρδιακών παθήσεων και ορισμένων μορφών καρκίνου. Ωστόσο, σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο BMC Medicine παρουσιάζει τη σημασία μιας ισορροπημένης διατροφής.

Πού οφείλεται ο κίνδυνος των καταγμάτων ισχίου για τις vegetarian γυναίκες;

Ο Γουέμπστερ θεωρεί ότι είναι πιθανό τα άτομα που ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή, ενδεχομένως λόγω της χαμηλότερης πρόσληψης σημαντικών θρεπτικών συστατικών, να έχουν ασθενέστερα οστά και χαμηλότερη μυϊκή μάζα, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος για κατάγματα ισχίου. Περίπου το 90% των καταγμάτων ισχίου σχετίζονται με πτώσεις, οι οποίες είναι πιο συχνές σε ηλικιωμένους, που είναι πιο εύθραυστοι και έχουν πιο αδύναμα οστά. Τα κατάγματα με την σειρά τους μπορεί να προκαλέσουν μεγαλύτερη αδυναμία, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος για περισσότερες πτώσεις.

Παράλληλα, οι επιστήμονες πιστεύουν ότι οι χορτοφάγοι είναι πιο πιθανό να είναι λιποβαρείς από τα άτομα που καταναλώνουν κρέας, καθώς τα πιο αδύναμα κόκαλα και μύες μπορεί να έχουν και λιγότερο λίπος, το οποίο πολλές φορές λειτουργεί ως μαξιλάρι όταν πέφτουν οι άνθρωποι.

10 πράγματα που συμβαίνουν στο σώμα σου όταν γίνεσαι vegan και τα αγνοείς

Άνδρες χορτοφάγοι

Σύμφωνα με τον Γουέμπστερ, χρειάζεται περισσότερη μελέτη για να διαπιστωθεί εάν οι vegetarian άνδρες είχαν εξίσου μεγαλύτερο κίνδυνο κατάγματος ισχίου. Προηγούμενες έρευνες δείχνουν ότι οι vegetarian γυναίκες και άνδρες έχουν «χειρότερη» υγεία των οστών κατά μέσο όρο σε σύγκριση με εκείνους που τρώνε κρέας, αλλά ο κίνδυνος κατάγματος του ισχίου στους άνδρες χορτοφάγους δεν μπορεί να διευκρινιστεί.

Vegeterian γυναίκες
Pexels

Χορτοφάγοι vs κρεατοφάγοι

Σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2020, η Δρ Τάμι Τονγκ, ανώτερη διατροφική επιδημιολόγος, και άλλοι επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι χορτοφάγοι είχαν 25% μεγαλύτερο κίνδυνο να πάθουν κάταγμα στο ισχίο σε σχέση με τους κρεατοφάγους, ενώ αντίθετα για τους vegan το ποσοστό ήταν ακόμη πιο υψηλό και έφτανε στο 31%.

Οι χορτοφάγοι στη μελέτη του Leeds είχαν χαμηλότερο δείκτη μάζας σώματος από όσους τρώνε τακτικά κρέας, χαμηλότερη πρόσληψη πρωτεϊνών και χαμηλότερη πρόσληψη βιταμίνης D, γεγονός που αποτελεί πιθανούς παράγοντες κινδύνου για κάταγμα ισχίου, είπε η Δρ Τάμι Τονγκ.

Τέλος, τα vegetarian άτομα θα πρέπει να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στη διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους και να διασφαλίζουν ότι λαμβάνουν υψηλά ποσοστά πρωτεϊνών και άλλων θρεπτικών συστατικών που είναι απαραίτητα για την υγεία των οστών, συμπεριλαμβανομένου του ασβεστίου και της βιταμίνης D.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News