Έφτασε αυτή η περίοδος του χρόνου που γράφονται τα άρθρα για τους στόχους της νέας χρονιάς! Τόνοι μελάνης χύνονται κάθε χρόνο για τους στόχους. Καθώς μεγαλώνω βλέπω ότι οι στόχοι που είχα πριν δέκα χρόνια ήταν άλλοι σε σχέση με σήμερα. Οι προτεραιότητες αλλάζουν! Οι στόχοι της νέας χρονιάς όταν έχεις περάσει τα 35+ και έχεις επιβιώσει από μια πανδημία δομούνται πια με προτεραιότητα την υγεία! Και εγώ όταν ήμουν 30 δεν έψαχνα ιατρικά άρθρα των πανεπιστημίων ούτε με πολυένοιαζε το τι θα κάνει το lifestyle που έχω στη ζωή μου και στο σώμα μου. Σήμερα όμως, ένα βήμα πριν τα 40 με νοιάζει πολύ και είναι νούμερο ένας στόχος της ζωή μου, να διαφυλάξω την υγεία μου, όσο μπορώ και όσο περνά από το χέρι μου.

Βρες τα success story

Πώς φτάνουν οι άνθρωποι στα 90 ή τα 100 έχοντας μια εξαιρετική ποιότητα ζωής; Το ξέρω ότι αλλάζουν οι εποχές και για παράδειγμα ο παππούς μου που έφτασε στα 96 είχε ένα εντελώς διαφορετικό lifestyle από εμάς που ζούμε μέσα στο καυσαέριο, το άγχος, τις οθόνες και την αποχαύνωση του καναπέ. Ωστόσο πάντα μπορούμε να αντλήσουμε έμπνευση από τους γηραιότερους και τον τρόπο ζωής τους.

Διαβάζω την συνέντευξη που παραχώρησε η Betty White, που σε λίγες μέρες θα φυσήξει το εκατοστό κεράκι στην τούρτα των γενεθλίων της και μοιράζεται τα μυστικά της μακροζωίας της. Φυσικά δεν λείπει το γέλιο η θετική σκέψη και η αισιοδοξία από αυτά όπως και ο τρόπος που βλέπει τη ζωή, ως ένα μισογεμάτο ποτήρι. Αστειευόμενη βέβαια είπε ότι αποφεύγει οτιδήποτε πράσινο από τη διατροφή της.

υπερβολική ποσότητα από μερικά τρόφιμα

Θέλεις να επιτυγχάνεις κάθε σου στόχο; Χρησιμοποίησε το μοντέλο S.M.A.R.T- Τι σημαίνουν τα αρχικά του;

Η επιστήμη μίλησε

Διάβαζα τις προάλλες ένα επιστημονικό άρθρο από κάποιο Πανεπιστήμιο της Αυστραλίας, το οποίο δυστυχώς δεν μπορώ να ξαναβρώ για να μοιραστώ την πηγή μου, κάτι που με εντυπωσίασε πάρα πολύ. Σε μια αρκετά μεγάλη μερίδα πληθυσμού με βουλομένες αρτηρίες, έκαναν ένα πείραμα διατροφής χωρίς αυγά, γαλακτοκομικά, κρεατικά, λιπαρά, γλυκά και μετά από 32 μήνες οι αρτηρίες ήταν καθαρές χωρίς φάρμακα.

Η έρευνα αυτή με εντυπωσίασε πάρα πολύ, δεν το κρύβω και με έβαλε σε σκέψεις στο πώς το lifestyle μας είναι υπεύθυνο για την υγεία μας. Το ξέρω ότι κάποιοι θα μιλήσουν και για το DNA, είναι πολύ βολική η δικαιολογία, οι επιστήμονες πια έχουν βγάλει το συμπέρασμα ότι παίζει κατά 50% ρόλο το DNA και το υπόλοιπο 50% έχει να κάνει με το περιβάλλον και τις επιλογές μας, ευτυχώς!

Δεν ξέρω αν είμαι έτοιμη να μπω σε μια τέτοια διαδικασία διατροφής, είναι πολύ ωραίο το junk φαγητό κάποιες φορές, αλλά το μακροπρόθεσμο όφελος νομίζω είναι πολύ μεγαλύτερο.

Τι έκανα λάθος όλα τα προηγούμενα χρόνια στους στόχους που έθετα για το νέο έτος;

Στόχοι της νέας χρονιάς

Αν μέσα στους στόχους που ετοιμάζεσαι να θέσεις για τη νέα χρονιά είναι και το να βάλεις στο νούμερο ένα της λίστας σου την Υγεία σου, θα πρέπει να ξεκαθαρίσεις γιατί το κάνεις. Με ποιον τρόπο θα διαφυλάξεις την υγεία σου; Με την άσκηση, τη διατροφή, την ενυδάτωση; Ποιοι επαγγελματίες θα σε βοηθήσουν; Θα ζητήσεις τη βοήθεια κάποιου ειδικού διατροφής και κάποιον personal trainer;

Θα μου πεις δεν έχω λεφτά! Και το καταλαβαίνω αλλά αν δεις που δίνεις τα λεφτά σου σήμερα, μια αναφορά στα αρχεία της τράπεζάς σου θα σου δείξει το ακριβές νούμερο που έφυγε φέτος στο φαγητό απ’έξω. Αν το βάλεις κάτω είναι πραγματικά μια επένδυση που αξίζει οι συνεδρίες με διατροφολόγο και personal trainer. Και αν το budget που έχεις σήμερα είναι περιορισμένο μπορείς να κάνεις ένα τεστ τουλάχιστον 6 εβδομάδων.

Το να είσαι δεσμευμένος για 6 εβδομάδες τουλάχιστον, σε ένα πρόγραμμα διατροφής και άσκησης, χτίζει, σύμφωνα με έρευνες, μια νέα συνήθεια. Πάνω στις 6 εβδομάδες θα αρχίσεις να βλέπεις τα πρώτα αποτελέσματα στον οργανισμό και την εμφάνισή σου. Αν το budget σου είναι περιορισμένο, συνέχισε το ίδιο πρόγραμμα μόνος σου. Έχεις αρκετές ιδέες και ασκήσεις για να συνεχίσεις την καλή δουλειά με τον εαυτό σου.

Γιατί το κάνω;

Να μην ξεχνάς το γιατί σου. Το μακροπρόθεσμο, την μεγάλη εικόνα που δομείται με μικρά βήματα κάθε μέρα! Πρέπει να θυμάσαι να βάλεις μέσα την απόλαυση σε ό,τι και αν κάνεις! Το ξέρω ότι το μπρόκολο και το αγγούρι δεν έχει την ίδια απόλαυση με το σουβλάκι και αν το ζηλέψεις μια φορά στο τόσο σου αξίζει να το φας και να το απολαύσεις και όχι νιώθοντας ότι κάνεις κάτι κακό. Το μια φορά στο τόσο, ποτέ δεν έβλαψε.

Βάζω στόχο την υγεία μου, βρίσκω τρόπους να απολαύσω το φαγητό μου, βρίσκω συνταγές που έχουν ενδιαφέρον και με θρέφουν. Κάνω ένα πρόγραμμα άσκησης για τουλάχιστον 30 λεπτά τη φορά σε συγκεκριμένες μέρες και δεν ξεφεύγω από αυτό.

Αυτός που δε θέλει θα έχει πάντα μια δικαιολογία, αυτός που θέλει θα βρίσκει τρόπους

Το μόνο που χρειάζεσαι είναι το γιατί σου και η δέσμευση σε δράση. Αν έχεις αυτά, δεν σε σταματά τίποτα! Πάρε φόρα και ξεκίνα!

Μύθοι και αλήθειες για την αποτοξίνωση μετά τις γιορτές

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News