Οι παρενέργειες του εμβολίου για τον COVID-19 αποτελούν αχαρτογράφητα νερά ακόμα και για τους ειδικούς. Γνωρίζουμε πως υπάρχουν συγκεκριμένες τροφές τις οποίες συνίσταται να αποφύγουμε πριν και μετά το εμβόλιο. Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που συνδυάσουμε εμβόλιο και αλκοόλ;

25+1 ερωτήσεις – απαντήσεις για τον εμβολιασμό κατά του κορονοϊού. Όσα πρέπει να προσέξουμε

Εμβόλιο και αλκοόλ: Πρέπει να το αποφύγουμε;

Σύμφωνα με έρευνες, η κατανάλωση αλκοόλ μετά την διενέργεια του εμβολίου ενδέχεται να προκαλέσει την εξασθένηση του ανοσοποιητικού συστήματος και να το καταστήσει αναποτελεσματικό. Το αλκοόλ είναι πιθανό να λειτουργήσει ανοσοκατασταλτικά εάν η κατανάλωσή του γίνει σε μικρό χρονικό διάστημα από την δόση του εμβολίου και να εμποδίσει το σώμα να αποκτήσει αντισώματα οδηγώντας σε μείωση της αποτελεσματικότητας του εμβολίου ή ακόμα και σε αχρήστευση του.

εμβόλιο και αλκοόλ
Freepik

Βέβαια, δεν υπάρχουν επίσημες μελέτες που να επιβεβαιώνουν ότι το αλκοόλ μπορεί να προκαλέσει παρενέργειες μετά την χορήγηση του εμβολίου. Είναι όμως πιθανό να επιδεινώσει τις ήδη υπάρχουσες αρνητικές επιδράσεις του εμβολίου στο σώμα μας, όπως είναι ο πυρετός, η κούραση, οι πόνοι και η αδιαθεσία. Παρότι δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη μελέτη που να αποδεικνύει πως εμβόλιο και αλκοόλ είναι ένας συνδυασμός που πρέπει να απαγορεύεται, οι ειδικοί που συμβουλεύτηκε η ομάδα του iPop.gr προτείνουν την αποφυγή της κατανάλωσης του 2-3 μέρες μετά τον εμβολιασμό.

Κορονοϊός: Τι τρώμε πριν και μετά το εμβόλιο και ποιες τροφές πρέπει να αποφύγουμε;

Παράλληλα, δεν πρέπει να ξεχνάμε τις τροφές που είναι καλό να αποφεύγουμε πριν και μετά το εμβόλιο προκειμένου να θωρακιστούμε απέναντι στις αλλεργικές αντιδράσεις και τις παρενέργειες. Συνίσταται η μη κατανάλωση αλλεργιογόνων τροφών καθώς επίσης και τροφίμων με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη αφού στόχος είναι να διατηρηθούν σταθερά τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα.

Ενδεικτικές τροφές για πριν και μετά το εμβόλιο

  • Τσάι με τζίντζερ, το οποίο προτείνεται ως ιδανικό για μετά το εμβόλιο
  • Πράσινα λαχανικά, όπως σπανάκι, λάχανο και μπρόκολο καθώς έχουν υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών
  • Μαγειρευτά κατσαρόλας και σούπες
  • Κρεμμύδι και σκόρδο που περιέχουν πρεβιοτικά
  • Κουρκουμάς
  • Μούρα
  • Πολλά υγρά (νερό, τσάι, ανθρακούχο νερό, smoothies)
  • Όσπρια
  • Δημητριακά ολικής αλέσεως

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News