Νέα έρευνα αποδεικνύει ότι η προσθήκη αλατιού στα ήδη μαγειρεμένα γεύματα συνδέεται με πρόωρο θάνατο, σύμφωνα με μελέτη σε 500.000 μεσήλικες Βρετανούς. 

Συγκεκριμένα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η προσθήκη αλατιού στα μαγειρεμένα τρόφιμα μειώνει περισσότερο από δύο χρόνια από το προσδόκιμο ζωής για τους άνδρες και ενάμιση χρόνο για τις γυναίκες. Τα αποτελέσματα δεν περιλαμβάνουν τα καρυκεύματα κατά τη διαδικασία μαγειρέματος.

Όπως ανέφερε η επιστημονική ομάδα, η μελέτη δεν απέκλεισε οριστικά άλλους παράγοντες που επηρεάζουν την κατάσταση, δηλαδή δεν άφησε να εννοηθεί πως από μόνη της η κατανάλωση αλατιού συνδέεται μ’ έναν γενικά λιγότερο υγιεινό τρόπο ζωής, αλλά τόνισαν πως τα στοιχεία ήταν αρκετά πειστικά ώστε οι άνθρωποι να σκέφτονται να αποφεύγουν να καρυκεύουν τα γεύματά τους.

Διαφορετικές χρήσεις του αλατιού που κανείς δεν γνωρίζει!

Αλάτι στο μαγειρεμένο φαγητό: Τι προκαλεί στην υγεία σου;

«Από όσο γνωρίζω, η μελέτη μας είναι η πρώτη που αξιολογεί τη σχέση μεταξύ της προσθήκης αλατιού στα τρόφιμα και του πρόωρου θανάτου», δήλωσε ο καθηγητής Lu Qi της Σχολής Δημόσιας Υγείας και Τροπικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου Tulane στη Νέα Ορλεάνη, ο οποίος είναι επικεφαλής της εργασίας. «Ακόμη και μια μέτρια μείωση στην πρόσληψη νατρίου, προσθέτοντας λιγότερο ή καθόλου αλάτι στο φαγητό στο τραπέζι, είναι πιθανό να οδηγήσει σε σημαντικά οφέλη για την υγεία, ειδικά όταν επιτυγχάνεται στον γενικό πληθυσμό».

Τα ευρήματα βασίστηκαν σε έρευνα στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 500.000 συμμετέχοντες στη μελέτη UK Biobank, οι οποίοι παρακολουθήθηκαν κατά μέσο όρο για εννέα χρόνια. Όταν συμμετείχαν στη μελέτη μεταξύ 2006 και 2010, ρωτήθηκαν, μέσω ενός ερωτηματολογίου με οθόνη αφής, εάν πρόσθεταν αλάτι στα φαγητά τους και πόσο συχνά το έκαναν.

Η πρόσληψη αλατιού είναι δύσκολο να παρακολουθηθεί με ακρίβεια, επειδή πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα περιέχουν υψηλά επίπεδα αλατιού και η άμεση μέτρηση με τεστ ούρων δεν παρέχει απαραίτητα ένα στιγμιότυπο ενδεικτικό της συνολικής πρόσληψης. Περίπου το 70% της πρόσληψης νατρίου στους δυτικούς πληθυσμούς προέρχεται από επεξεργασμένα και παρασκευασμένα τρόφιμα, με το 8-20% να προέρχεται από το αλάτι που προστίθεται στο τραπέζι. Ωστόσο, η προσθήκη αλατιού είναι ένας πολύ καλός δείκτης της προτίμησης ενός ατόμου για τροφές με αλμυρή γεύση, επομένως η ομάδα εστίασε την ανάλυσή της σε αυτή τη μέτρηση.

αλάτι στο μαγειρεμένο φαγητό
Freepik

Με ποιο τρόπο μπορείς να χρησιμοποιήσεις το αλάτι στις δουλειές του σπιτιού

Σε σύγκριση με εκείνους που δεν πρόσθεταν ποτέ ή σπάνια πρόσθεταν αλάτι, εκείνοι που πάντα καρύκευαν το φαγητό τους είχαν 28% αυξημένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου. Στην ηλικία των 50 ετών, οι άνδρες και οι γυναίκες που πρόσθεταν πάντα αλάτι είχαν 2,3 χρόνια και 1,5 χρόνο μικρότερη αντίστοιχα.

Άλλοι παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα αποτελέσματα, όπως η ηλικία, το φύλο, η εθνικότητα, η στέρηση, ο δείκτης μάζας σώματος, το κάπνισμα, η κατανάλωση αλκοόλ, η σωματική δραστηριότητα, η διατροφή και ιατρικές καταστάσεις όπως ο διαβήτης, ο καρκίνος και οι καρδιακές παθήσεις, ελήφθησαν υπόψη.

Είναι ιδιαίτερα σημαντική, λοιπόν, η εξισορρόπηση της πρόσληψης αλατιού, ενώ είναι εξίσου μεγάλη σημασία να ακολουθείς και μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά. Ωστόσο, όσοι διατρέχουν υψηλό κίνδυνο καρδιακής νόσου θα πρέπει πιθανώς να μειώσουν την ποσότητα αλατιού που καταναλώνουν και το να μην προσθέτεις επιπλέον αλάτι σε ήδη μαγειρεμένα φαγητά είναι ένας τρόπος για να το πετύχεις!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News