Πρόκειται για ένα ζήτημα που θα μας απασχολεί για πάντα. Πώς μπορούμε να ακολουθούμε μία σωστή και παράλληλα υγιεινή διατροφή με σκοπό να προστατέψουμε την υγεία της καρδιάς μας; Είμαι σίγουρη ότι διαβάζοντας την παραπάνω πρόταση έχεις κάποιες ιδέες στο μυαλό σου, αλλά ήρθε η στιγμή να σου αποκαλύψω πως όλα αυτά που σκέφτεσαι και νομίζεις ότι ξέρεις, είναι ένα ψέμα.

Φυσικά, δεν χρειάζεται να είσαι διατροφολόγος για να γνωρίζεις ότι δεν θα ωφεληθείς από μια σταθερή διατροφή με cheeseburgers, ντόνατς και τηγανητές πατάτες. Υπάρχουν, όμως, και πολλές τροφές οι οποίες σε ξεγελούν, νομίζεις ότι είναι υγιεινές για την καρδιά σου, αλλά τελικά είναι ένα ψέμα! Ποιες είναι αυτές οι τροφές και πώς μπορείς να τις αντικαταστήσεις άραγε;

5 τροφές που βλάπτουν την καρδιά και πρέπει να τις αποφεύγεις

1. Ψωμί

Πολλοί άνθρωποι εκπλήσσονται όταν μαθαίνουν ότι το ψωμί και τα αρτοσκευάσματα είναι από τους μεγαλύτερους παράγοντες νατρίου. Η υψηλή κατανάλωση νατρίου μπορεί να αυξήσει την αρτηριακή πίεση, η οποία είναι ένας σημαντικός παράγοντας κινδύνου για καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικό.

Ένα απλό κουλούρι, για παράδειγμα, μπορεί να περιέχει 500 χιλιοστόγραμμα νατρίου, που είναι περίπου το ένα τρίτο αυτού που συνιστά η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία ανά ημέρα για τους περισσότερους ενήλικες.

Τα 3 αγαπημένα τρόφιμα των γιατρών για την υγεία της καρδιάς και του εντέρου

2. Μαργαρίνη

Το πολύ βούτυρο είναι γνωστό πως δεν κάνει καλό στην καρδιά μας, αλλά οι εναλλακτικές λύσεις όπως η μαργαρίνη δεν είναι πάντα καλύτερες.

Πολλά από τα σκευάσματα που κυκλοφορούν στην αγορά έχουν παραχθεί από φοινικέλαιο, το οποίο περιέχει μεγάλες ποσότητες κορεσμένων λιπαρών που μπορεί να αυξήσουν τη χοληστερόλη.

Η μαργαρίνη που παρασκευάζεται από ελαιόλαδο ή λινέλαιο είναι καλύτερες επιλογές. Το ελαιόλαδο περιέχει ελάχιστα κορεσμένα λιπαρά και καθόλου τρανς λιπαρά.

3. Άπαχο γάλα

Το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα που περιέχουν λίπος γάλακτος είναι κύριες πηγές κορεσμένων λιπαρών οξέων. Και ενώ το αποβουτυρωμένο γάλα μπορεί να είναι η καλύτερη επιλογή, είναι σημαντικό να δοκιμάσεις και τις εναλλακτικές.

Τα γάλατα αμυγδάλου, κάσιους και macadamia είναι υψηλότερα σε ακόρεστα λιπαρά που είναι υγιεινά για την καρδιά, όπως και τα γάλατα σόγιας, κάνναβης και λιναριού.

τροφές που βλάπτουν την καρδιά
Unsplash/Le Creuset

Τρόφιμα που είναι ωφέλιμα για την υγεία της καρδιάς!

4. Αναψυκτικά Διαίτης

Μπορεί να μην περιέχουν καθόλου ζάχαρη, αλλά επηρεάζουν τη βιοχημεία σου. Πρόσφατες μελέτες έχουν αποκαλύψει ότι τα τεχνητά γλυκαντικά που βρίσκονται στα αναψυκτικά μπορούν να επηρεάσουν την παραγωγή σημαντικών πρωτεϊνών στο έντερο μας που προστατεύουν από την παχυσαρκία και τον διαβήτη.

Μπορείς, λοιπόν, να δοκιμάσεις να τα αντικαταστήσεις με κάποιο τσάι, το οποίο είναι γεμάτο από υγιεινές για την καρδιά ενώσεις που βοηθούν στην καταπολέμηση της φλεγμονής και της κυτταρικής βλάβης. Το μαύρο και το πράσινο τσάι έχουν συσχετιστεί με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού.

5. Μπάρες δημητριακών με γκρανόλα

Αν και μπορεί να ακούγονται υγιεινές, οι περισσότερες μπάρες granola περιέχουν πολλά περισσότερα από τη βρώμη, τους ξηρούς καρπούς και τα φρούτα που συνήθως επισημαίνονται στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας.

Πολλές μπάρες είναι επίσης γεμάτες με πρόσθετα σάκχαρα και τεχνητά γλυκαντικά.

Το ξέρω πως όλα αυτά ίσως σου ακούγονται λίγο too much, αλλά πίστεψέ με η καρδιά σου είναι το πιο σημαντικό όργανο, οπότε δεν πρέπει να ξεχνάς να την φροντίζεις. Ευτυχώς, υπάρχουν πάρα πολλές υγιεινές επιλογές που μπορείς να διαλέξεις και μεταξύ μας, είναι και πολύ πιο νόστιμες!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News