Μεγαλώνοντας όλο και περισσότεροι άνθρωποι έρχονται αντιμέτωποι με την οστεοπόρωση, ενώ καλούνται να “εργαστούν” για να αποκτήσουν γερά οστά, κάτι για το οποίο δεν προσπαθούν τα προηγούμενα χρόνια. Ωστόσο, τι είναι πιο σημαντικό; Η σωματική άσκηση ή η διατροφή για την οστεοπόρωση;

Μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Michigan, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό PLOS ONE, έδειξε πως η διατροφή παίζει σημαντικότερο ρόλο από τη σωματική άσκηση όσον αφορά την οστική μάζα, αν και ο συνδυασμός τους είναι πολύ σημαντικός. Ο ρόλος της διατροφής στην οστική αντοχή έχει μελετηθεί ευρέως και τα προηγούμενα χρόνια, δείχνοντας πως η διατήρηση μιας διατροφής πλούσιας σε φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, ακατέργαστα δημητριακά, ελαιόλαδο και ψάρια – ουσιαστικά μια μεσογειακή διατροφή – θα μπορούσε να μειώσει την απώλεια οστικής μάζας και να βοηθήσει σημαντικά όσους “μάχονται” κατά της οστεοπόρωσης.

Η καλύτερη διατροφή για την οστεοπόρωση

Όπως καταλαβαίνουμε, λοιπόν, η μεσογειακή διατροφή είναι πολύ σημαντική, ωστόσο, υπάρχουν και κάποιες τροφές, οι οποίες μπορούν να απομακρύνουν τον κίνδυνο και να σε βοηθήσουν σημαντικά στην προσπάθειά σου. Ποιες είναι αυτές;

Γαλακτοκομικά

Το ασβέστιο παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην οστεοπόρωση, γι’ αυτό και τροφές όπως το γάλα και το γιαούρτι πρέπει να βρίσκονται καθημερινά στη διατροφή σου. Αυτό πρέπει να συμβαίνει φυσικά και με τα τυριά που έχουν ασβέστιο και ανάμεσά τους δεν βρίσκεται η φέτα, αλλά αντιθέτως τα κίτρινα και σκληρά τυριά, όπως παρμεζάνα, μοτσαρέλα, έχουν μεγαλύτερες ποσότητες ασβεστίου.

διατροφή για την οστεοπόρωση
Pexels

Ψάρια

Μερικά ψάρια, όπως η σαρδέλα, ο τόνος κι ο σολομός έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο κι είναι καλό να βρίσκονται στη διατροφή σου, ενώ είναι και πλούσια σε βιταμίνη D.

Οστεοπόρωση: Πώς θα την προλάβεις;

Πράσινα λαχανικά

Τα σταυρανθή λαχανικά όπως το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το λάχανο, το κουνουπίδι, τα σέσκουλα κτλ. είναι πλούσια σε ασβέστιο και είναι ιδανικά για την υγεία των οστών. Γενικά, όμως, πρέπει να πούμε πως τα πράσινα λαχανικά πρέπει να καταναλώνονται σε τακτική βάση, ειδικά από όσους δεν τρώνε γαλακτοκομικά. Βέβαια, μερικά από αυτά περιέχουν οξαλικό οξύ, το οποίο εμποδίζει την απορρόφηση του ασβεστίου.

διατροφή για την οστεοπόρωση
Pexels

Ξηροί καρποί

Αμύγδαλα, φουντούκια, καρύδια, φιστίκια, όλα τα είδη ξηρών καρπών είναι πλούσια σε ασβέστιο. Βέβαια, τα αμύγδαλα ξεπερνούν όλους τους υπόλοιπους κι είναι καλό να τα προτιμάς.

Και τελικά ποιος είναι ο σύμμαχός σου στην οστεοπόρωση;

Η ισορροπημένη διατροφή είναι πολύ σημαντικά, όπως και η άσκηση, όμως υπάρχει κι ένας σύμμαχος που πολλοί αγνοούν κι αυτός δεν είναι άλλος από τη βιταμίνη D. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η βιταμίνη αυτή βοηθάει αρκετά στην απορρόφηση του ασβεστίου από τα οστά. Η βιταμίνη D ή αλλιώς η “βιταμίνη του ήλιου” είναι απαραίτητη για τον οργανισμό σου και ζωτικής σημασίας για τη ρύθμιση της απορρόφησης του ασβεστίου και του φωσφόρου και τη διευκόλυνση της φυσιολογικής λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος.

Βιταμίνη D: Οι καλύτερες πηγές πρόσληψης για τον οργανισμό σου!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News