Κάθε χρόνο, η 21η Σεπτεμβρίου γιορτάζεται στην Παγκόσμια Ημέρα Αλτσχάιμερ σε όλο τον κόσμο. Στόχος είναι η ευαισθητοποίηση γύρω από τις αιτίες της νόσου, τα συμπτώματα και την πορεία ενός ασθενή αλλά και αναφορικά με τους τρόπους πρόληψης. Το Αλτσχάιμερ είναι η κύρια αιτία απώλειας μνήμης ενώ περισσότεροι από 6.000.000 Αμερικανοί ζουν με την νόσο. Αν και γνωρίσουμε ότι η εκπαίδευση και η γενικότερη εξάσκηση του εγκεφάλου μπορεί να αποτρέψει την εκδήλωση της νόσου, οι διατροφολόγοι πληροφορούν ότι υπάρχουν συγκεκριμένες τροφές που προλαμβάνουν το Αλτσχάιμερ.

Αυτές είναι οι υγιεινές τροφές που μπορούν να γίνουν… επικίνδυνες για την υγεία σου- Δώσε προσοχή!

Τροφές που προλαμβάνουν το Αλτσχάιμερ

Φυλλώδη λαχανικά

Αυτά τα τρόφιμα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυλλικό οξύ και Β9, το οποίο βελτιώνει τη γνώση και μειώνει την κατάθλιψη. Επιλέξτε ανάμεσα στο σπανάκι, το λάχανο, το μαρούλι και ότι άλλο σας αρέσει.

Τροφές που προλαμβάνουν το Αλτσχάιμερ
Unsplash

Σταυρανθή λαχανικά

Το μπρόκολο, το κουνουπίδι, τα λάχανα Βρυξελλών και το λάχανο περιέχουν φυλλικό οξύ και έχουν καροτενοειδή που μειώνουν την ομοκυστεΐνη ένα αμινοξύ που συνδέεται με τη γνωστική εξασθένηση.

Οι πιο οικονομικές, υγιεινές τροφές που μπορείς να εντάξεις στην καθημερινότητά σου

Τροφές που προλαμβάνουν το Αλτσχάιμερ
Unsplash

Φασόλια και όσπρια

Αυτά τα τρόφιμα περιέχουν περισσότερο φυλλικό οξύ, σίδηρο, μαγνήσιο και κάλιο που μπορούν να βοηθήσουν στη γενική λειτουργία του σώματος και την εγρήγορση νευρώνων. Περιέχουν επίσης χολίνη, μια βιταμίνη Β που ενισχύει την ακετυλοχολίνη (ένας νευροδιαβιβαστής κρίσιμος για τη λειτουργία του εγκεφάλου).

Τροφές που προλαμβάνουν το Αλτσχάιμερ
unsplash/Shelley Pauls

Μούρα και κόκκινα φρούτα

Αυτά τα φρούτα περιέχουν ανθοκυανίνη που προστατεύει τον εγκέφαλο από περαιτέρω βλάβες που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες. Έχουν επίσης αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και περιέχουν αντιοξειδωτικά και πολλές βιταμίνες C και Ε.

Ωμέγα 3

Τα άτομα των οποίων η διατροφή περιέχει καθημερινά Ωμέγα-3 έχει αποδειχθεί ότι έχουν 26 % μικρότερο κίνδυνο να έχουν βλάβες στον εγκέφαλο που προκαλούν άνοια σε σύγκριση με εκείνους που δεν τα προτιμούν. Αυτά τα λιπαρά οξέα βοηθούν τον εγκέφαλο να παραμείνει σε άριστη κατάσταση. Μπορείς να πάρεις τα ωμέγα λιπαρά οξέα από ψάρια, σπόρους λιναριού, ελαιόλαδο (όχι κρόκος) ή λαμβάνοντας ένα συμπλήρωμα Ωμέγα-3 καλής ποιότητας.

Ηλιόσποροι και Κολοκυθόσποροι

Αυτοί οι σπόροι περιέχουν ψευδάργυρο, χολίνη και βιταμίνη Ε. Οι ηλιόσποροι επηρεάζουν τις πνευματικές μας ικανότητες επεξεργασίας και τη συνολική μας διάθεση.

Μπαχαρικά

Συγκεκριμένα η κανέλα, το φασκόμηλο, ο κουρκουμάς και το κύμινο. Αυτά τα μπαχαρικά μπορούν να βοηθήσουν στη διάσπαση της πλάκας του εγκεφάλου και στη μείωση της φλεγμονής που μπορεί να προκαλέσει προβλήματα μνήμης. Εκτός από την μνήμη βοηθούν στο να μειωθεί ο κίνδυνος ασθενειών που μπορούν να κάνουν τον εγκέφαλό σας να γεράσει, όπως παχυσαρκία, καρδιακές παθήσεις, διαβήτη και υπέρταση.

τροφές που προλαμβάνουν το Αλτσχάιμερ

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News