Ένας από τους παράγοντες που προκαλούν την εμφάνιση καρδιακών παθήσεων είναι η υψηλή αρτηριακή πίεση. Τις περισσότερες φορές τα άτομα που πάσχουν από υπέρταση καταφεύγουν στην λύση των φαρμάκων, τα οποία πολλές φορές προκαλούν ανεπιθύμητες παρενέργειες. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλες πιο απλές λύσεις και συνάμα πιο φυσικές για να κρατήσουμε την πίεση σε χαμηλά επίπεδα. Μια ενδεδειγμένη λύση για να μειώσουμε την υπέρταση είναι να αναβαθμίσουμε την διατροφή μας προσθέτοντας τροφές που ρίχνουν την πίεση. Πάμε να δούμε παρακάτω ποιες είναι.

«Αθώοι» παράγοντες που σου ανεβάζουν την πίεση!

Τα αποτελέσματα των ερευνών

Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να αναβαθμίσουμε τη διατροφή μας είναι να προσθέσουμε στο διαιτολόγιό μας περισσότερα τρόφιμα φυτικής προέλευσης, όπως φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, όσπρια και δημητριακά. Μια ανασκόπηση μελέτης στο Journal of Hypertension έδειξε ότι οι άνθρωποι που ακολουθούσαν διατροφή που ήταν πλούσια σε φυτικά προϊόντα, όπως η σκανδιναβική διατροφή ή η μεσογειακή διατροφή, είχαν χαμηλότερη αρτηριακή πίεση κατά μέσο όρο από εκείνους που δεν έκαναν το ίδιο τρόπο ζωής.

Οι περισσότεροι επιστήμονες προτείνουν να προσθέσουμε στην διατροφή μας φυτικά προϊόντα και να συνεχίσουμε κανονικά να καταναλώνουμε ζωικά προϊόντα. Οι φυτικές τροφές τείνουν να είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά όπως κάλιο, μαγνήσιο και άλλα που βοηθούν στην εξισορρόπηση του νατρίου, και να διατηρηθεί η αρτηριακή πίεση υπό έλεγχο.

Αυτά τα συμπτώματα υποδηλώνουν χαμηλή αρτηριακή πίεση

Τροφές που ρίχνουν την πίεση

Φυλλώδη λαχανικά. Οι σαλάτες συγκαταλέγονται στις τροφές που μπορούν να μας βοηθήσουν να κρατήσουμε την αρτηριακή μας πίεση σε χαμηλά επίπεδα. Πιο συγκεκριμένα, τα φυλλώδη λαχανικά είναι πλούσια σε φυτικές ίνες οι οποίες βοηθούν στον έλεγχο της χοληστερίνης και της αρτηριακής πίεσης και συμβάλλουν στη ρύθμιση του σακχάρου του αίματος. Είναι επίσης πλούσια σε νερό, συμβάλλοντας στην ενυδάτωση του οργανισμού. Παράλληλα, είναι πλούσια σε νιτρικά άλατα, τα οποία συμβάλλουν στην μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Σε μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο European Journal of Epidemiology, τα άτομα που κατανάλωναν τα περισσότερα λαχανικά πλούσια σε νιτρικά άλατα είχαν χαμηλότερη συστολική αρτηριακή πίεση, κατά περίπου τρεις βαθμούς κατά μέσο όρο, από τα άτομα που έτρωγαν λιγότερο. Οι ερευνητές λένε ότι ένα φλιτζάνι πράσινα φυλλώδη λαχανικά την ημέρα θα μπορούσε να είναι αρκετό για να μειώσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων. Τα λαχανικά μπορούμε να τα καταναλώσουμε είτε σκέτα σε μια δροσερή σαλάτα ή να τα προσθέσουμε μέσα σε ένα χορταστικό και υγιεινό σάντουιτς.

τροφές που ρίχνουν την πίεση
Unsplash

Παντζάρια. Μπορεί αρκετός κόσμος να μην συμπαθεί τα κόκκινα λαχανικά, ωστόσο είναι ιδιαίτερα σημαντικά στην μείωση της υπέρτασης. Είναι πλούσια σε νιτρικά άλατα, φιλικά για τα αιμοφόρα αγγεία και είναι εύκολο να το ενσωματώσουμε στην διατροφή μας ακόμα κι αν δεν μας αρέσει η γεύση τους. Τα παντζάρια μπορούμε να τα προσθέσουμε σε μορφή χυμού σε ένα δροσερό και απολαυστικό smoothie. Ακόμα, αν μας αρέσει η γεύση στη φυσική τους μορφή, μπορούμε να τα βράσουμε και να τα έχουμε σαν συνοδευτικό σε κάποιο κυρίως γεύμα.

Φιστίκια. Τα φιστίκια και γενικά οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε μαγνήσιο, λίπη, φυτικές ίνες και πολυφαινόλες που μπορεί να έχουν ευεργετικά αποτελέσματα στην αρτηριακή πίεση. Σύμφωνα με έρευνες η κατανάλωση φιστικιού έχει σχέση με την μείωση της αρτηριακής πίεσης κατά 2 μονάδες. Τα φιστίκια, μπορούμε να τα προσθέσουμε σε μια υγιεινή σαλάτα ή να τα θρυμματίσουμε και να τα ρίξουμε πάνω από ένα λαχταριστό γεύμα με κοτόπουλο.

Νερό. Το νερό μπορεί να μην είναι τροφή, παρόλα αυτά είναι το σημαντικότερο αγαθό για τον άνθρωπο και απαραίτητο για την διατήρηση της καλής υγείας του οργανισμού. Σε μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nutrients, υγιείς ενήλικες που έπιναν επιπλέον 0,50 λίτρα νερό το πρωί και πριν τον ύπνο μείωσαν τη συστολική αρτηριακή τους πίεση κατά περίπου έξι βαθμούς μέσα σε 12 εβδομάδες.

Σολομός. Τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, συγκαταλέγονται στις τροφές που ρίχνουν την πίεση, καθώς είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν στη μεταφορά νατρίου, καλίου, φωσφόρου και υγρών στα κύτταρά μας. Οι επιστήμονες συνιστούν την κατανάλωση 2 μερίδων ψαριών την εβδομάδα.

τροφές που ρίχνουν την πίεση
Unsplash

Πατάτες. Σε μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nutrients, άτομα που πρόσθεταν 1 λίτρο καλίου την ημέρα από ψητές ή βραστές πατάτες (δηλαδή περίπου μιάμιση πατάτα) στην καθημερινή τους διατροφή μείωσαν την πίεση κατά περίπου τρεις μονάδες. Οι πατάτες είναι πλούσιες σε κάλιο και μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση της κατακράτησης νατρίου, λένε οι ερευνητές. Οι πατάτες είναι πολύ εύκολο να καταναλωθούν είτε μόνες τους αν τις βράσουμε ή τις ψήσουμε. Ακόμα, μπορούμε να τις προσθέσουμε σε ένα ωραίο μαγειρευτό φαγητό που θα έχει βάση διάφορα λαχανικά.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News