Ζεστός, λαχταριστός, μυρωδάτος, έντονος, ιταλικός, αμερικάνικος, γαλλικός, ελληνικός, σε μικρό φλιτζάνι ή σε μεγάλη κούπα, ο καφές είναι σίγουρα μια αγαπημένη καθημερινή ρουτίνα. Μπορεί να μην υπάρχει τίποτα πιο ικανοποιητικό για το πρωινό σου ξύπνημα από το να μυρίζεις το άρωμα του φρέσκου καφέ. Και το χαμόγελό σου όλο και μεγαλώνει μετά την πρώτη γουλιά. Δεν είναι άλλωστε λίγοι εκείνοι, που αρνούνται να ακούσουν το οτιδήποτε πριν απολαύσουν το πρωινό τους φλιτζάνι. Δεδομένου, λοιπόν, πως ο καφές είναι κομμάτι της ζωής σου και πλέον δεν αρκείσαι σε μία και μόνο κούπα, πρέπει να γνωρίζεις πως μπορεί να αντιμετωπίσεις ορισμένες ενοχλητικές παρενέργειες της καφεΐνης.

Πόσο επηρεάζει ο καφές το ανοσοποιητικό σου και σε ποια περίπτωση μπορεί να το βλάψει;

Ποιές είναι οι συχνότερες παρενέργειες της καφεΐνης;

Αυξάνει τα επίπεδα άγχους

Η καφεΐνη μπορεί να επηρεάσει τη διάθεσή σου. Ενώ η μέτρια πρόσληψή της μπορεί να συμβάλει σε αισθήματα ευτυχίας, η κατανάλωση δύο έως έξι φλιτζανιών ημερησίως ενδέχεται να προκαλέσει συναισθήματα άγχους. Αν παρατηρήσεις ότι νιώθεις συχνά νευρικότητα, ίσως είναι καλή ιδέα να σκεφτείς πόσες κούπες καφέ καταναλώνεις σε καθημερινή βάση και να τις μειώσεις.

παρενέργειες της καφεΐνης
Unsplash

Η καφεΐνη μπορεί να είναι η αιτία των πονοκεφάλων σου

Μήπως το κεφάλι σου πονάει το πρωί αν δεν πιεις καφέ; Αυτό συμβαίνει γιατί όταν σταματάς την καφεΐνη, τα αιμοφόρα αγγεία του εγκεφάλου σου επεκτείνονται προκαλώντας πόνο. Εάν προσπαθείς να μειώσεις την πρόσληψη καφεΐνης, κάνε το σταδιακά για να αποφύγεις τους πονοκεφάλους. Άλλωστε το έχουν πει και οι παλιοί: παν μέτρον άριστον. Δεν είναι ανάγκη να κάνεις υπερβολές.

Πόσος καφές είναι too much; Μια έρευνα έχει την απάντηση!

Είναι πιθανό να σου προκαλέσει αϋπνίες

Η ικανότητα της καφεΐνης να σε βοηθά να ξυπνάς πιο γρήγορα είναι μια από τις πιο πολύτιμες ιδιότητες της. Ωστόσο, η κατανάλωσή της πριν τον ύπνο μπορεί να μειώσει την ποσότητα και την ποιότητά του. Μην ανησυχείς όμως! Εάν πίνεις τακτικά καφέ, τα αποτελέσματά του δεν θα είναι τόσο επιζήμια για τον ύπνο σου με την πάροδο του χρόνου. Το σώμα σου μπορεί να προσαρμοστεί στις επιδράσεις του και να δημιουργήσει μια ανοχή.

παρενέργειες της καφεΐνης
Pexels

Η καφεΐνη μπορεί να γίνει εθιστική

Καλά άκουσες! Παρά όλα τα οφέλη της για την υγεία, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι μπορεί να γίνει εθιστική και να οδηγήσει σε ψυχολογική ή σωματική εξάρτηση, ειδικά αν καταναλώνεται σε υψηλές δόσεις. Η συχνότητα της πρόσληψης καφεΐνης φαίνεται να παίζει ρόλο στην εξάρτηση. Έτσι, εάν πίνεις τακτικά πολύ καφέ ή άλλα ροφήματα με καφεΐνη, υπάρχουν αρκετές πιθανότητες να εθιστείς.

Αν έχεις συχνά ταχυκαρδίες, ίσως να ευθύνεται ο καφές γι’ αυτό

Οι διεγερτικές επιδράσεις της υψηλής πρόσληψης καφεΐνης μπορεί να προκαλέσουν ταχυκαρδία. Μην πανικοβάλλεσαι όμως, καθώς αυτό το φαινόμενο δεν φαίνεται να συμβαίνει σε όλους. Ακόμη και μερικοί άνθρωποι με καρδιακά προβλήματα μπορεί να είναι σε θέση να ανεχθούν μεγάλες ποσότητες καφεΐνης χωρίς παρενέργειες. Σε κάθε περίπτωση, εάν παρατηρήσεις πως έχεις συχνά ταχυκαρδίες μετά από κατανάλωση καφεϊνούχων ποτών, σκέψου το ενδεχόμενο μείωσης της πρόσληψης.

Καφές ή τσάι; Το αιώνιο δίλημμα

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News