Ο ύπνος μεταξύ έξι και εννέα ωρών κάθε βράδυ είναι μια δραστηριότητα που χαρίζει ξεκούραση και αναζωογόνηση σε άτομα όλων των ηλικιών. Η ποσότητα και η ποιότητα του ύπνου παίζουν μεγάλο ρόλο στην καλή υγεία. Κατά τη διάρκεια της νύχτας, το σώμα μας επεξεργάζεται τις πληροφορίες της ημέρας. Ο ύπνος, επίσης, βοηθά το ανοσοποιητικό μας σύστημα και συμβάλλει στην ψυχική μας υγεία. Όλα αυτά είναι εξαιρετικά σημαντικά. Ωστόσο, η σύγχρονη ζωή σε έναν κόσμο μετά την πανδημία σημαίνει ότι πολλοί άνθρωποι δεν απολαμβάνουν τον υψηλής ποιότητας ύπνο που χρειάζεται ο οργανισμός τους. Υπάρχουν όμως ορισμένες συνήθειες που μπορείς να υιοθετήσεις για να αποκτήσεις μια σωστή ρουτίνα ύπνου.

Ασκήσεις για καλύτερο ύπνο- Μια σύντομη ρουτίνα που θα σε χαλαρώσει

Αυτές είναι οι συνήθειες για μια σωστή ρουτίνα ύπνου που θα σε βοηθήσουν να κοιμάσαι καλύτερα

Δώσε βάση στη διατροφή που καταναλώνεις πριν κοιμηθείς

Μην πέφτεις για ύπνο χωρίς να έχεις φάει ή έχοντας φάει υπερβολικά πολύ. Συγκεκριμένα, καλό θα ήταν να αποφύγεις τα βαριά και μεγάλα γεύματα 2 ώρες πριν πέσεις στο κρεβάτι. Η δυσφορία που μπορεί να νιώσεις θα δυσκολέψει τη διαδικασία ύπνου. Επιπλέον, δώσε προσοχή στη νικοτίνη, την καφεΐνη και το αλκοόλ. Οι διεγερτικές παρενέργειες τους μπορεί να προκαλέσουν αϋπνία ή άστατο ύπνο.

συνήθειες για μια σωστή ρουτίνα ύπνου
Unsplash

Κινήσου όσο το δυνατόν περισσότερο και ιδιαίτερα μετά το δείπνο

Το σώμα μας είναι κατασκευασμένο να είναι σε κίνηση και όχι να κάθεται σε μια καρέκλα ενός γραφείου όλη μέρα. Οπότε προσπάθησε ακόμα και τις ώρες που βρίσκεσαι στη δουλειά να κάνεις ένα διάλλειμα κάθε 30-45 λεπτά για να περπατήσεις και να τεντωθείς. Επίσης όταν βρίσκεσαι στο σπίτι, μπορείς να κάνεις δουλειές οι οποίες θα σε κρατούν σε εγρήγορση. Το βράδυ, προσπάθησε να ενισχύσεις τη διαδικασία της πέψης περπατώντας για τουλάχιστον 15 λεπτά μετά το δείπνο.

“Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται”: Οι 6 πρωινές συνήθειες που μπορούν πραγματικά να καθορίσουν την υπόλοιπη ημέρα σου

Τακτοποίησε το χώρο σου

Ακόμη και αν προτιμάς το χώρο σου ακατάστατο, μόνο και μόνο το ότι θα μπεις στη διαδικασία να ενεργοποιηθείς και να τακτοποιήσεις, θα σoυ καθαρίσει το μυαλό. Θα νιώσεις μια γλυκιά ανακούφιση. Παίζει σημαντικό ρόλο το αν υπάρχει καθαρός, μαζεμένος χώρος γύρω σου.

συνήθειες για μια σωστή ρουτίνα ύπνου
Unsplash

Πέρνα χρόνο με αγαπημένα πρόσωπα

Αφιέρωσε πολύτιμο χρόνο στους γονείς σου, το σύντροφό σου, τα παιδιά σου ή τα κατοικίδιά σου. Συζητήστε μαζί τους για τα όσα συνέβησαν στη διάρκεια της ημέρας, όσα σε απασχολούν, καθώς και τα σχέδια σου για το επόμενο διάστημα, γεγονός που θα σε ανακουφίσει και θα σε κάνει να αισθανθείς ένα αίσθημα πληρότητας, γαλήνης και ηρεμίας.

Κάνε αποχή από τα social media

Το να αφιερώνεις από μερικά λεπτά, μέχρι ώρες ολόκληρες στα social πριν κοιμηθείς, μόνο καλό δεν θα κάνει στη ρουτίνα του ύπνου σου. Πέρα από το ότι επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου, δεν σε αφήνει να αδειάσεις το μυαλό σου και να ξεκουραστείς πραγματικά. Απομάκρυνε το κινητό σου μόλις ξαπλώσεις και διάβασε καλύτερα ένα βιβλίο που σου αρέσει.

συνήθειες για μια σωστή ρουτίνα ύπνου
Unsplash

Αυτό που πρέπει να ξεκινήσεις να κάνεις καθημερινά, αν θες να νιώσεις καλύτερα με τον εαυτό σου!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News