Εάν αθλείσαι, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ο γιατρός να υποβάλει κάποιες ερωτήσεις σχετικά με τις καθημερινές σου πρακτικές. Μπορεί να είναι άβολο να μιλήσεις για τη ρουτίνα που ακολουθείς, το σνακ που απολαμβάνεις αργά το βράδυ ή πόσα ποτήρια κρασί ήπιες την περασμένη εβδομάδα, αλλά ακριβώς όπως το ιατρικό σου ιστορικό, κάθε ένα από αυτά τα προσωπικά δεδομένα έχει τον σκοπό του. 

«Η απλή πράξη αντιμετώπισης ορισμένων θεμάτων, όπως οι συνήθειες διατροφής και άσκησης ή η συχνότητα κατανάλωσης αλκοόλ ή καπνού, συχνά δημιουργεί μια βαθύτερη συζήτηση, πιο εστιασμένη στη βελτίωση της συνολικής υγείας», λέει ο Michael Barber, MD, PhD, πιστοποιημένος από το διοικητικό συμβούλιο παθολόγος, καρδιολόγος, ηλεκτροφυσιολόγος και ιατρικός διευθυντής στο STRATA Integrated Wellness and Spa.

Ομοίως, η αντιμετώπιση ορισμένων ερωτήσεων σε τακτική βάση μπορούν να σε βοηθήσουν να κρίνεις αν κ΄τι πηγαίνει καλά με τον οργανισμό σου ή όχι. Υπάρχει μια σειρά από ορισμένες βασικές ερωτήσεις και αντίστοιχες αξιολογήσεις που μπορούν να σε βοηθήσουν να επιτυχείς τον προσωπικό έλεγχο.

Έλεγχος της υγείας στο σπίτι: Αυτές τις ερωτήσεις χρειάζεται να κάνεις στον εαυτό σου κάθε μέρα

Οι παντόφλες μπορούν να προκαλέσουν ζημιά στα πόδια σου;

1. Επενδύω συστηματικά στην υγεία μου;

Γιατί έχει σημασία: Θα πρέπει να αξιολογήσεις ειλικρινά εάν ξεκουράζεσαι επαρκώς, εάν διατηρείς το άγχος σε διαχειρίσιμα επίπεδα, εάν τρως υγιεινά και εάν αθλείσαι τακτικά. Να θυμάσαι πως είμαστε ένα δυναμικό ζωντανό σύστημα που απαιτεί συντήρηση και αυτοί είναι οι τρόποι με τους οποίους διατηρούμε τη ζωτικότητά μας, φωτίζουμε τη διάθεσή μας και αυξάνουμε την ενέργειά μας. Επιπλέον, οι τακτικές ρουτίνες (όπως οι πρωινοί διαλογισμοί, η μεσημεριανή προπόνηση και η κατανάλωση κάθε γεύματος την ίδια ώρα [κάθε μέρα]) είναι σημαντικές γιατί θα σε βοηθήσουν να τηρήσεις ένα πρόγραμμα.

2. Αισθάνομαι δέσμευση στη δουλειά;

Γιατί έχει σημασία: Το να κάνεις ουσιαστική δουλειά μπορεί να σου δίνει μια βαθιά ανταμειβή, σου δίνει μια αίσθηση σκοπού και κάτι άλλο για να ζήσεις. Επιπλέον, έρευνες έχουν δείξει χαμηλότερο ποσοστό θνησιμότητας για όσους προσφέρουν θελοντικά και πιστεύεται ότι η πρόωρη συνταξιοδότηση μπορεί να είναι επιβλαβής εάν κάποιος δεν έχει κάτι καλύτερο να κάνει. 

Είναι σημαντικό, λοιπόν, να κάνεις στον εαυτό σου συγκεκριμένες ερωτήσεις σχετικά με την εργασία—μια παραδοσιακή δουλειά, να πηγαίνεις στο σχολείο ή να κάνεις εθελοντισμό—συμπεριλαμβανομένων των εξής: Εμφανίζομαι κάθε μέρα; Ασχολούμαι πραγματικά και εκτιμώ τις ευκαιρίες που παρουσιάζει η δουλειά μου; Πώς συμβάλλω με αγάπη στο μεγαλύτερο καλό της εταιρείας και των εργασιακών μου σχέσεων;

Γιατί αξίζει να βάλεις τον στόχο της υγείας ως προτεραιότητά σου;

πράγματα να κάνεις για τον εαυτό σου
Freepik

3. Ποια είναι τα στατιστικά του αίματός μου;

Γιατί έχει σημασία: Η παρακολούθηση της αρτηριακής πίεσης και/ή της γλυκόζης σου μπορεί, σε ορισμένες περιπτώσεις, να βοηθήσει στον μετριασμό της ανάπτυξης μακροχρόνιων επιπλοκών υγείας, όπως υπέρταση, στεφανιαία και περιφερική αγγειακή νόσο (σκλήρυνση των αρτηριών), διαβήτης τύπου 2 , προβλήματα στα νεφρά ή άλλες ασθένειες του συστήματος οργάνων. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν σχεδιάζεις να εντατικοποιήσεις την άσκηση ή τη δίαιτά σου, καθώς η γνώση της αρτηριακής σας πίεσης (τόσο σε κατάσταση ηρεμίας όσο και κατά την άσκηση), των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, της κατάστασης φλεγμονής ή άλλων προβλημάτων σου επιτρέπει να προγραμματίζεις με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα.

4. Είναι το μυαλό μου τόσο κοφτερό όσο ήταν;

Γιατί έχει σημασία: Εκτός από το να είσαι χαρούμενη, είναι σημαντικό να βεβαιωθείς ότι ο εγκέφαλός σου είναι υψηλής λειτουργικότητας . Όλοι έχουμε συνειδητοποιήσει τις γνωστικές αλλαγές που μπορεί —αλλά δεν χρειάζεται— να συμβούν με τη γήρανση, όπως η νόσος του Αλτσχάιμερ και άλλες μορφές άνοιας. Μπορεί να είσαι νεότερη στην καρδιά από ό,τι υποδηλώνει η ηλικία σου, αλλά αν δυσκολεύεσαι να θυμηθείς τα πράγματα τόσο γρήγορα όσο παλιά ή δεν μπορείς να εστιάσεις όπως θα ήθελες, μπορεί να είναι σημάδι ότι στον εγκέφαλό σου λείπουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να παραμείνει υγιής.

Τέλος στα γυαλιά πρεσβυωπίας – Η νέα οφθαλμική σταγόνα που θα σου αλλάξει τη ζωή

5. Πώς νιώθω μετά τα γεύματά μου;

Γιατί έχει σημασία: Μελέτες δείχνουν ότι το πεπτικό σύστημα διατηρεί τη σωματική υγεία και υποστηρίζει την ψυχική υγεία και ότι το έντερο περιέχει το 70 έως 80 τοις εκατό των ανοσοποιητικών κυττάρων του σώματος, καθιστώντας το ένα κρίσιμο μέρος του ανοσοποιητικού συστήματο. Είναι επίσης το σπίτι του μικροβιώματος που εκκρίνει το 90 τοις εκατό της σεροτονίνης του σώματος και το 50 τοις εκατό της ντοπαμίνης του, τα οποία επηρεάζουν τη διάθεση.

Όταν δεν νιώθεις ενέργεια μετά το φαγητό ή έχεις συμπτώματα του γαστρεντερικού συστήματος, όπως δυσκοιλιότητα, φούσκωμα, πόνο ή αίσθημα βάρους, είναι ένδειξη ότι το μικροβίωμα του εντέρου σου είναι εκτός ισορροπίας, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε δυσφορία, καθώς και πιο σοβαρά θέματα όπως αρρώστιες και ασθένειες.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News