Έχει περάσει μόλις ένας χρόνος από το ξέσπασμα της πανδημίας και ήδη θα πρέπει να έχεις υιοθετήσει το περπάτημα στη ζωή σου ανεξάρτητα από το λόγο που το ξεκίνησες σε πρώτη φάση. Το περπάτημα έχει πολλά οφέλη και το μόνο που απαιτεί είναι να σηκωθείς από τον καναπέ και να πας μία βόλτα. Αν δεν έχεις ήδη ξεκινήσει παρακάτω θα βρεις όλους τους λόγους που χρειάζεσαι για να το βάλεις στη ζωή σου!

Γιατί πρέπει να βάλεις το περπάτημα στη ζωή σου

Βελτιωμένη καρδιοαναπνευστική υγεία

Έρευνες έχουν δείξει ότι ένα πρόγραμμα πεζοπορίας μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της υγείας της καρδιάς. Το περπάτημα μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην πρωτοβάθμια και δευτερογενή πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων σε νεότερους, μεσαίους και ηλικιωμένους άνδρες και γυναίκες, τόσο σε υγιείς όσο και σε ασθενείς. Η έρευνα που παρουσιάστηκε στην 67η ετήσια επιστημονική συνεδρία του Αμερικανικού Κολλεγίου Καρδιολογίας έδειξε ότι το περπάτημα για τουλάχιστον 40 λεπτά αρκετές φορές την εβδομάδα με μέσο και γρήγορο ρυθμό σχετίζεται με πτώση σχεδόν 25% στον κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας μεταξύ των μετεμμηνοπαυσιακών γυναικών.

πώς να κάνεις καλύτερο το περπάτημα
Unsplash/Peter Kee

Μειωμένος κίνδυνος για διαβήτη τύπου 2

Μελέτες δείχνουν ότι η μέτρια άσκηση όπως το γρήγορο περπάτημα μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2. Οι ερευνητικές μελέτες υποστηρίζουν επίσης τη σύσταση 150 λεπτών την εβδομάδα μέτριας αερόβιας δραστηριότητας. Μια ακόμα δημοσιευμένη έρευνα έδειξε ότι το περπάτημα για τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα μείωσε τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2 κατά περίπου 50%.

Καλύτερη υγεία των οστών

Το περπάτημα μπορεί να συμβάλει στην καλύτερη μυοσκελετική υγεία. Ο λόγος που το περπάτημα είναι τόσο καλό για τα οστά σου είναι ότι είναι μία άσκηση που φέρει το βάρος σου. Η άσκηση με βάρη σε αναγκάζει να εργαστείς ενάντια στη βαρύτητα παρέχοντας ένα επίπεδο αντίστασης που είναι καλό για τα οστά σου. Τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας προτείνουν να συνδυάσεις το περπάτημα για να βελτιώσεις την υγεία των οστών μαζί με άλλες δραστηριότητες όπως προπόνηση δύναμης, πεζοπορία, τζόκινγκ, αναρρίχηση, σκάλες, παίζοντας τένις και κάνοντας χορό. Το περπάτημα μπορεί επίσης να επιβραδύνει την εξέλιξη της οστικής απώλειας.

γρήγορο περπάτημα

Μειωμένη αρτηριακή πίεση

Η υψηλή αρτηριακή πίεση είναι ένας από τους διάφορους παράγοντες που μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο καρδιακής νόσου. Ερευνητές έχουν διαπιστώσει ότι τόσο η συστολική όσο και η διαστολική αρτηριακή πίεση μειώθηκαν μετά από ένα 6μηνο πρόγραμμα εποπτευόμενου περπατήματος. Οι μεγαλύτερες βελτιώσεις παρατηρήθηκαν σε εκείνους που είχαν υψηλότερη αρτηριακή πίεση στην αρχή της μελέτης.

Για αυτούς τους λόγους και πολλούς ακόμα πρέπει να βάλεις το περπάτημα στη ζωή σου!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News