Τρως όσο υγιεινά νομίζεις; Ή μήπως κάποιες φορές ξεχνάς τι είναι καλό για την υγεία σου και το παρακάνεις; Είναι δύσκολο κανείς να διατηρήσει μια ισορροπία μεταξύ όσων πρέπει να τρώει και όσων πρέπει να αποφεύγει. Γι’ αυτό φτιάξαμε έναν ενδεικτικό οδηγό με τις τροφές που πρέπει να τρως αλλά και όσες πρέπει να αποφεύγεις.

Δες εδώ ποιες τροφές πρέπει οπωσδήποτε να εντάξεις στην διατροφή σου και ποιες όχι και θα έχεις ανακαλύψει μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.

Κι όπως πάει πάντα σε αυτή τη ζωή… ξεκινάμε απ’ τα κακά μαντάτα!

Ποιες τροφές να αποφεύγεις αν θες να παραμείνεις υγιής

Λαχανικά με άμυλο

Το καλαμπόκι, ο αρακάς, οι πατάτες, η κολοκύθα και οι γλυκοπατάτες έχουν την τάση να περιέχουν λιγότερες βιταμίνες και ανόργανα συστατικά και λιγότερες φυτικές ίνες από ό, τι άλλα είδη λαχανικών. Μια πρόσφατη μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ διαπίστωσε ότι η κατανάλωση πράσινων λαχανικών οδήγησε σε σημαντικά μεγαλύτερη απώλεια βάρους από τις πατάτες, τα μπιζέλια, και το καλαμπόκι. «Αυτοί οι τύποι των λαχανικών τρώγονται καλύτερα νωρίς μέσα στην ημέρα, καθώς έχουν περισσότερους υδατάνθρακες», λέει ο Roger Adams, διατροφολόγος από το Χιούστον.

Χυμούς φρούτων

Οι  χυμοί φρούτων οι οποίοι δεν είναι φυσικοί είναι φορτωμένοι με ζάχαρη, κενές θερμίδες, και τεχνητές γλυκαντικές ουσίες. Ορισμένες εταιρείες προσπαθούν να μειώσουν την ζάχαρη σε αυτά τα ποτά, προσθέτοντας γλυκαντικές ουσίες , οι οποίες μπορούν να αυξήσουν την επιθυμία για γλυκό, αλμυρό, και ανθυγιεινά λιπαρά τρόφιμα.

Κονσερβοποιημένα ή αποξηραμένα φρούτα

Τα φρούτα είναι από μόνα τους γλυκά, γι ‘αυτό δεν θα πρέπει να χρειάζεται καμία προσθήκη ζάχαρης, η οποία βρίσκεται συχνά στις κονσέρβες. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει βαριά σιρόπια, νέκταρ ή μέλι. Η προσθήκη ζάχαρης προσθέτει μόνο επιπλέον θερμίδες, οι οποίες είναι εντελώς περιττές. Τα αποξηραμένα φρούτα μπορούν, επίσης, να περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη.

Κόκκινο κρέας

Η υπόθεση εναντίον του κόκκινου κρέατος φαίνεται να δυναμώνει μέρα με τη μέρα. Το κόκκινο κρέας είναι υψηλό σε χοληστερόλη και κορεσμένα λιπαρά, και η συνεχής κατανάλωσή του έχει συνδεθεί με διάφορες χρόνιες παθήσεις υγείας, συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών παθήσεων και του διαβήτη τύπου 2. Μελέτες αποδεικνύουν γιατί πρέπει να αποφύγεις το κόκκινο κρέας. Μια μελέτη έδειξε ότι το κόκκινο κρέας μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για εκκολπωματίτιδα, μια κοινή φλεγμονώδη πάθηση του εντέρου, και η μια άλλη μελέτη βρήκε μια σύνδεση μεταξύ της κατανάλωσης κρέατος στη σχάρα και αυτού στα κάρβουνα, δείχνοντας ότι εμφάνιζαν υψηλότερα ποσοστά πρόωρου θανάτου μεταξύ των επιζώντων του καρκίνου του μαστού.

Ποιες είναι οι τροφές που πρέπει να τρως;

Τροφές ολικής αλέσεως

Εάν είσαι από αυτούς, οι οποίοι έχουν δυσανεξία στη γλουτένη, θα πρέπει να τρως δημητριακά ολικής αλέσεως καθημερινά. Είναι γεμάτα από φυτικές ίνες, πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης, βιταμίνες και μέταλλα. Διάβασε περισσότερα σχετικά με τα οφέλη των δημητριακών ολικής αλέσεως για την υγεία, και δοκίμασε τη συνταγή με δημητριακά και βρώμη.

Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί έχουν θρεπτικά συστατικά, πρωτεΐνες, βιταμίνες και μέταλλα, γι’ αυτό και αποτελούν ιδανικοί τροφή, την οποία μπορείς να συμπεριλάβεις στην διατροφή σου με διάφορους τρόπους.

Αυγά

Τα αυγά είναι καλά για την υγεία σου. Οι κρόκοι αυγών είναι πλούσιοι σε βιταμίνη Ε, καθώς και χολίνης, μια θρεπτική ουσία που συμβάλλει στην υγεία του εγκεφάλου και τη ρύθμιση του μεταβολισμού. Απόλαυσε τα αυγά τρεις φορές την εβδομάδα ή περισσότερο, με οποιαδήποτε μορφή, ακόμα και σε ομελέτα.

Ελαιόλαδο

Το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο μπορεί να βοηθήσει στην μείωση του κινδύνου των καρδιακών παθήσεων, του εγκεφαλικού, του διαβήτη τύπου 2, και της οστεοπόρωσης. Από μόνο του, το ελαιόλαδο περιέχει αντιοξειδωτικά, τα οποία είναι απαραίτητα για τον οργανισμό. Επιπλέον, έρευνες έχουν δείξει ότι μια μεσογειακή διατροφή, η οποία έχει το ελαιόλαδο στη βάση της συμβάλλει στην επίτευξη της μακροζωίας.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News