Μιλάμε για ένα πραγματικό superfood που μόνο καλά μπορεί να σου προσφέρει! Τα οφέλη του χουρμά είναι πολλά, αλλά παρακάτω θα αναλύσουμε 6 απ’ αυτά και θα σου πούμε με ποιο τρόπο μπορείς να εντάξεις τους χουρμάδες στη διατροφή σου, ώστε να μην τους τρως απλά σκέτους!

Οι χουρμάδες Medjool (βασιλικοί χουρμάδες) κάποτε προορίζονταν ως λιχουδιά για τους βασιλιάδες του Μαρόκου και τους καλεσμένους τους. Προέρχονται από τον φοίνικα και καλλιεργούνται σε θερμές περιοχές των Ηνωμένων Πολιτειών, καθώς και σε μέρη της Μέσης Ανατολής, της Αφρικής, και τη Νότια Ασία. Τους αποκαλούν ακόμα ως “τα γλυκά της φύσης” επειδή έχουν μια ημί-μαλακή σάρκα που μοιάζει σε υφή και γεύση με τα μαστιχωτά γλυκίσματα.

Οι χουρμάδες Medjool είναι γνωστοί για τη γλυκύτητά τους, καθιστώντας τους ένα εξαιρετικό σνακ ή υποκατάστατο της λευκής ζάχαρης στις συνταγές. Παρέχουν επίσης αντιοξειδωτικά και ενισχύουν την πρόσληψη φυτικών ινών.

Τα οφέλη του χουρμά

Κάλιο

Μια τυπική μερίδα χουρμάδων παρέχει το 20% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης καλίου. Το κάλιο είναι ένα από τα πιο απαραίτητα μέταλλα που υπάρχουν στο ανθρώπινο σώμα. Ρυθμίζει την ισορροπία των υγρών, τις μυϊκές συσπάσεις και τα σήματα των νευρών. Όταν τα επίπεδα καλίου είναι χαμηλά, επηρεάζονται οι κύριες σωματικές λειτουργίες, οδηγώντας σε χαμηλά επίπεδα ενέργειας, μυϊκές κράμπες και σωματική και πνευματική κόπωση.

Φυτικές ίνες

90-100 γραμμάρια χουρμάδες περιέχουν 7 γραμμάρια φυτικών ινών, οι οποίες είναι ζωτικής σημασίας για τη ρύθμιση του πεπτικού συστήματος και τη διατήρηση της φυσιολογικής υγείας του εντέρου. Η ημερήσια συνιστώμενη πρόσληψη φυτικών ινών είναι 25 έως 30 γραμμάρια για τον καθαρισμό των βακτηρίων και τη μείωση των επιπέδων της ανθυγιεινής χοληστερόλης.

οφέλη του χουρμά
VD Photography/ Unsplash

Μαγνήσιο

Το μαγνήσιο αποτελεί το 14% μιας τυπικής μερίδας χουρμάδων. Το μαγνήσιο ρυθμίζει τη λειτουργία των μυών και των νεύρων, τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα και την αρτηριακή πίεση. Είναι επίσης ζωτικής σημασίας για την πρωτεϊνοσύνθεση στο σώμα.

Απορρόφηση του σιδήρου

Και όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι ο οργανισμός μας να έχει υγιή επίπεδα σιδήρου.

Είναι γεμάτοι με αντιοξειδωτικά

Καταναλώνοντας χουρμάδες, μπορείς επίσης να επωφεληθείς από την αντιοξειδωτική του δράση. Τα αντιοξειδωτικά βοηθούν στην εξάλειψη των ριζών από τα κύτταρα και το DNA και μειώνουν τη βλάβη που προκαλείται από την οξείδωση. Δίαιτες πλούσιες σε αντιοξειδωτικά μπορεί επίσης να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και ορισμένων μορφών καρκίνου.

οφέλη του χουρμά
Unsplash/engin akyurt

Καλή πηγή βιταμίνης Β

Τελευταίο, αλλά σίγουρα όχι λιγότερο σημαντικό, οι χουρμάδες περιέχουν βιταμίνη Β6, η οποία ωφελεί το κεντρικό νευρικό σύστημα και τον μεταβολισμό. Η βιταμίνη Β6 στο σώμα λειτουργεί για να μετατρέπει την τροφή σε ενέργεια και βοηθά στην παραγωγή σεροτονίνης και ντοπαμίνης. Η βιταμίνη Β6 είναι μία από τις οκτώ βασικές βιταμίνες Β που είναι ζωτικής σημασίας για την υποστήριξη της σωστής λειτουργίας των κυττάρων. Όταν πέφτουν τα επίπεδα της βιταμίνης Β6, μπορεί να προκληθούν δερματικά εξανθήματα, εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα, χαμηλά επίπεδα ενέργειας και πολλά άλλα.

4 τρόποι για να καταναλώνεις περισσότερους χουρμάδες

Είναι πολύ εύκολο να εντάξεις τους χουρμάδες στη διατροφή σου, καθώς είναι απ’ τα πιο ευέλικτα τρόφιμα και ταιριάζουν τέλεια σε πολλές συνταγές.

Όπως και με κάθε τρόφιμο, δεν πρέπει να ξεχνάς πως καλό είναι να μην το παρακάνεις με την κατανάλωσή τους, αλλά να τους εντάξεις στο διατροφολόγιό σου με ισορροπία!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News