Τα τρόφιμα σε κονσέρβες είναι λίγο tricky. Δεν γνωρίζεις κατά πόσο είναι φρέσκα, ποια επιτρέπεται να τα καταναλώσεις και ποια όχι. Η αλήθεια είναι πως μερικά είναι πιο υγιεινά από άλλα.

Κάνουν καλό στην υγεία μας τα τρόφιμα σε κονσέρβες; Και πώς μπορείς να καταλάβεις αν ένα τρόφιμο είναι κατάλληλο να το καταναλώσεις ή όχι; Αρχικά, θα πρέπει να διαβάσεις (εκτός από την ημερομηνία λήξης φυσικά), την ετικέτα στην οποία αναγράφεται το νάτριο, η ζάχαρη και οι θερμίδες. Η αλήθεια είναι πως τα τρόφιμα σε κονσέρβες “βολεύουν” αφού είναι εύκολο να μαγειρευτούν χωρίς μεγάλη προσπάθεια.

Ποια τρόφιμα σε κονσέρβες μπορείς να καταναλώσεις και ποια όχι;

Τα τρία κατάλληλα τρόφιμα

Όσπρια

Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην αγοράζεις φασόλια και όσπρια σε κονσέρβα.  Είναι συσκευασμένα με φυτικές ίνες και πρωτεΐνες και μπορείς πολύ εύκολα να τα βάλεις στη σαλάτα σου ή στα ζυμαρικά και να έχεις το ιδανικό γεύμα. Ωστόσο, μια καλή κίνηση είναι να ξεπλύνεις την κονσέρβα. Παράλληλα, πρέπει να γνωρίζεις πως ορισμένες εταιρίες έχουν τα τρόφιμα πιο πλούσια σε νάτριο, έτσι πρέπει να διαβάζεις πολύ προσεκτικά την ετικέτα πριν τα αγοράσεις!

Λαχανικά

τρόφιμα σε κονσέρβες

Pexels/Tookapic

Μπορείς να αγοράσεις φρέσκα ή κατεψυγμένα λαχανικά αλλά και αυτά στις κονσέρβες δεν είναι κακή επιλογή. Εντάξει, σίγουρα είναι καλύτερο να αγοράσεις φρέσκα λαχανικά αλλά και αυτά σε κονσέρβες δεν παύουν να είναι υγιεινά. Παράλληλα, μπορείς πολύ εύκολα να τα διατηρήσεις στο ψυγείο χωρίς να ανησυχείς ότι θα χαλάσουν πριν τα καταναλώσεις.  Φρόντισε πάλι να είναι χαμηλά σε νάτριο.

Ψάρια

Σολομός, τόνος και σαρδέλα μπορείς να τα καταναλώσεις άφοβα σε κονσέρβα. Είναι πιο φθηνά, είναι βολικά και εξακολουθούν να είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και ωμέγα 3 λιπαρά οξέα. Μπορείς να τα βάλεις στη σαλάτα σου, να φτιάξεις ένα σάντουιτς ή να τα βάλεις στην μακαρονάδα σου.

Τα τρία ακατάλληλα τρόφιμα

Σούπα

τρόφιμα σε κονσέρβες

Pexels/Foodie Factor

Όταν πρόκειται για τη σούπα, πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός στο αλάτι. Οι περισσότερες ποικιλίες είναι πολύ υψηλές σε νάτριο και είναι αδύνατο να τις ξεπλύνεις. Διάβασε προσεκτικά τις ετικέτες αλλά και πάλι δεν είναι η σούπα σε κονσέρβα δεν είναι η ιδανική επιλογή που μπορείς να κάνεις.

Ζυμαρικά

Τα ζυμαρικά είναι πραγματικά υψηλά σε νάτριο. Όσο νόστιμα κι αν είναι δεν κάνουν καλό στην υγεία σου. Και είναι καλύτερο να τα μαγειρεύεις μόνος σου και όχι να τα αγοράζεις σε κονσέρβες. Άλλωστε είναι το πιο γρήγορο γεύμα που μπορείς να φτιάξεις!

Φρούτα

τρόφιμα σε κονσέρβες

Instagram @carolinedeisler

Γιατί να αγοράσεις τα φρούτα σε κονσέρβες και να μην τα αγοράσεις φρέσκα; Τα φρούτα είναι γλυκά από μόνα τους, ενώ μέσα στις κονσέρβες μπορεί να έχουν σιρόπια ή σάλτσες που σίγουρα δεν θα έχεις ανάγκη. Τα φρούτα σε κονσέρβες έχουν τόνους συντηρητικών και ζάχαρης που κάνουν κακό στην υγεία σου.

Διάβασε και ποια είναι τα τρόφιμα που απαγορεύεται να δώσεις στο παιδί σου!

Διαβάστε επίσης:

Πέντε μύθοι και αλήθειες για το φαγητό που πρέπει να ξέρεις

Photo: unsplash/congyi yuan